راهنمای خرید

سریع‌ترین مودم در سال ۱۴۰۱؛ اعجوبه‌ای بی‌رقیب در بازار ایران

مودم 5G فضای باز هواوی N5368X را باید سریع‌ترین مودم سیم کارتی بازار ایران دانست

مودمی که روی شبکه ۴G LTE و در هر شرایطی به شما سرعت اینترنت بالای ۱۰۰ مگابیت می‌دهد؛ بی‌شک سریع ترین مودم سیم کارتی ایران است.

در سال ۱۴۰۱، مودم‌های سیم کارتی زیادی تست و بررسی کردیم یا توسط دوستان و مشتریان و فروشگاه‌ها بررسی شدند و تست‌های سرعت آن‌ها در فضای مجازی منتشر شد.

سریع ترین مودم سیم کارتی

مودم‌های سریع زیادی دیدیم؛ از هواوی B622 بگیرید تا هواوی HWS33 که روی شبکه LTE 4G بودند یا مودم هواوی H112 یا نوکیا FastMile 5G Gateway 3.1 که بسیاری از کاربران راضی بودند. حتی مودم‌هایی مانند هواوی B818 نیز دوباره مطرح شده و خریدار داشتند.

اما هیچ‌کدام نتوانستند رکوردهای مودم فضای باز هواوی N5368X را بکشنند و در همه حالت، حتی مکان‌هایی با پوشش‌دهی سیگنال بسیار ضعیف، سرعت اینترنت بسیار بالایی بدهند.

هواوی ۵۳۶۸ ایکس

هواوی ۵۳۶۸ ایکس یک عجوبه در میان مودم‌های سیم‌کارت و اوج هنر و فن شرکت هواوی است. این مودم ۵G که به صورت استوانه‌ای طراحی شده، دور تا دور خود، آنتن‌های بزرگی دارد که امکان دریافت سیگنال ۳۶۰ درجه را می‌دهد و فیلم‌اش را در کانال تلگرام سایت شبکه‌چی گذاشتیم.

حدود ۱۲ آنتن بزرگ در این مودم نصب شده و به همین دلیل، قدرت گیرندگی سیگنال بسیار بالایی دارد و اصطلاحا هر سیگنالی در هوا را می‌قاپد و می‌بلعد.

در سال ۱۴۰۱، به هر فردی که مشکل گیرندگی سیگنال داشت؛ مودم N5368X را معرفی کردیم و خرید؛ بی‌نهایت رضایت داشت و گفت بالاخره مشکل اینترنتم حل شد.

بیشتر بخوانید: تفاوت مودم‌های بیرونی هواوی N5368X و N5368X MAX

هر فردی در حاشیه شهرها یا روستاها که هواوی ۵۳۶۸ را خریده؛ موفق شده اینترنت پرسرعتی را تجربه کند که شاید تصورش در آن نقطه، اصلا ممکن نبود.

مزایای بزرگ هواوی N5368X

قدرت مودم هواوی N5368X فقط گیرندگی سیگنال خوب نیست؛ این مودم ۵G از همه باندهای رادیویی ۳G و ۴G LTE و TDLTE و ۵G فعال در ایران پشتیبانی می‌کند و کاملا آنلاک است:

۵G NR: n78/n77/n41/n38
۴G LTE FDD: Band 1/Band 3/Band 7/Band 8/Band 20/Band 28
۴G LTE TDD: Band 38/Band 40/Band 41/Band 42/Band 43

یعنی شما بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ یا نگرانی بابت پشتیبانی از فرکانس رادیویی، پشتیبانی از یک سیم کارت یا اپراتور، می‌توانید از این مودم در هر نقطه‌ای از ایران استفاده کنید.

N5368X و N5368X MAX

مودم N5368X از حداکثر سرعت دانلود ۱.۵ گیگابیت بر ثانیه و آپلود ۲۲۰ مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند؛ وای‌فای دو بانده AC1200 دارد که برای فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۳۰۰ مگابیت و برای فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۸۶۷ مگابیتی را ثبت می‌کند و البته شما می‌توانید یک روتر به آن وصل کرده و به وای‌فای روتر متصل شوید تا سرعت‌های بالاتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید: نگاهی به مودم ۴G/TDLTE بیرونی هواوی B2368 در رده LTE Cat 12

یک درگاه LAN و یک درگاه PoE دارد که باز اجازه می‌دهد در داخل خانه نیز نصب و استفاده شود؛ پنل کاربری آن کاملا باز و آنلاک است و از ویژگی‌هایی مانند VPN، انتخاب باند رادیویی و قفل دکل و شبکه پشتیبانی می‌کند.

چه افرادی باید مودم هواوی N5368X را بخرند؟

این درست که سریع ترین مودم سیم کارتی بازار ایران است ولی خرید آن را به همه افراد توصیه نمی‌کنیم.

نخست، قیمت این مودم حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان است که خوب هزینه بسیار بالایی برای برخی کاربران است. ضمن اینکه نسخه استوک یا بدون جعبه و تجهیزات آن در بازار ایران یافت می‌شود.

مودم ثابت هواوی N5368X

دوم، افرادی که دنبال یک مودم ساده سیم کارتی برای اتصال به اینترنت TDLTE یا ۴G هستند؛ اصلا نیازی به این مودم ندارند و می‌توانند مودم‌های به مراتب ساده‌تر از نظر نصب و راه‌اندازی و پیکربندی، ارزان‌تر و مناسب‌تر مانند ایرانسل TF-i60 G1 یا همان B622 را خریداری کنند.

حتی ما توصیه می‌کنیم کاربران خانگی که صرفا یک اینترنت پرسرعت برای دانلود و بازی می‌خواهند و گیرندگی آنتن خوبی دارند؛ سراغ N5368X نروند و مودمی مانند HWS33 را بخرند که تقریبا همان سرعت را می‌دهد.

مودم هواوی N5368X برای افرادی مناسب است که واقعا نیاز به اینترنت پرسرعتی دارند و از سوی دیگر، وضعیت پوشش‌دهی شبکه موبایل و گیرندگی سیگنال آن‌ها خوب نیست.

بیشتر بخوانید: بررسی ۱۸ مودم ۵G برتر بازار ایران

یعنی همه راه‌ها را رفته و مودم‌های مختلف را تست کرده ولی به نتیجه نرسیدند و هیچ گزینه‌ای جز اینترنت سیم کارتی آن هم با نصب مودم فضای باز ندارند.

در داخل خانه اصلا گیرندگی سیگنال خوبی ندارند یا در پوشش‌دهی شبکه موبایل اپراتور نیستند یا با سرعت‌های ۴۰ و ۵۰ مگ، نمی‌توانند به خوبی کارهایشان را پیش ببرند.

در غیر این صورت، خرید هواوی ۵۳۶۸ چندان منطقی نیست.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا