راهنمای خرید

توسعه‌دهنده وای‌فای ۴K با قیمت مناسب ولی امکانات حرفه‌ای در بازار ایران

در حالی که معمولا دستگاه‌های توسعه‌دهنده وای‌فای؛ یک راه‌کار جانبی و فرعی محسوب شده و برای تقویت وای‌فای در بخش‌های کوچکی مانند یک اتاق یا سالن با متراژ محدود چند ده متری استفاده می‌شوند؛ گاهی اوقات خود توسعه‌دهنده به یک روتر بی‌سیم پر قدرت تبدیل می‌شود یا از روتر اصلی قوی‌تر است.

تی‌پی‌لینک RE450 یکی از بهترین دستگاه‌های اکستندر (توسعه‌دهنده) وای‌فای دیواری است که چنین وضعیتی دارد. شما یک دستگاه توسعه‌دهنده خریداری کردید ولی امکانات و قابلیت‌های آن از یک روتر رده بالا چیزی کم ندارد و می‌تواند وای‌فای شما را دگرگون کند. 

بیشتر بخوانید: چه تفاوتی میان دستگاه‌های تقویت‌کننده، بهبوددهنده و توسعه‌دهنده وای‌فای است؟

اگرچه این محصول در اوایل سال ۲۰۱۶ معرفی شده است ولی هنوز یکی از پرفروش‌ترین اکستندرهای بازار است. به همین دلیل هم در بازار ایران یافت نمی‌شود و نمایندگی‌های رسمی تی‌پی‌لینک و فروشگاه‌هایی مانند دیجی‌کالا و مقداد آی‌تی آن را به فروش نمی‌رسانند.

چرا تی‌پی‌لینک RE450 یک گزینه بسیار خوب برای توسعه وای‌فای است؟

این دستگاه از استاندارد ۸۰۲.۱۱ac استفاده می‌کند؛ بنابراین دو بانده است. روی باند ۲.۴ گیگاهرتز شاهد وای‌فای ۸۰۲.۱۱n و سرعت ۴۵۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز هم شاهد وای‌فای اختصاصی ۱۳۰۰ مگابیتی AC هستیم. 

یکی از نقاط قوت این دستگاه در همین ارایه سرعت ۱۷۵۰ مگابیتی است. کمتر اکستندری چنین سرعتی را می‌دهد و آن هم با قیمت مناسب حدود ۳۰۰ هزار تومان!

تی‌پی‌لینک RE450 به طور مستقیم به دیوار و پریز برق متصل می‌شود. سه آنتن خارجی دارد که باز هم یکی دیگر از نقاط مثبت این دستگاه هستند. آنتن‌ها در جهت‌های مختلفی قابل تنظیم و تغییر هستند. تی‌پی‌لینک می‌گوید این دستگاه با این آنتن‌ها می‌تواند مساحتی حدود ۹۰۰ مترمربع را زیر پوشش خود قرار بدهد.

بیشتر بخوانید: چگونه با یک دستگاه توسعه‌دهنده؛ وای‌فای خانه‌مان را تقویت کنیم؟

یک درگاه اترنت گیگابیتی هم دارد تا بتوان یک دستگاه را از طریق کابل شبکه به اینترنت یا شبکه وای‌فای متصل کرد. همچنین؛ از طریق این درگاه RJ45 می‌توان دستگاه را مدیریت کرد یا به سوییچ و روتر بی‌سیم اتصال داد.

البته، از درگاه اترنت گیگابیتی این توسعه‌دهنده نیز می‌توان برای استریم ویدیوهای ۴K روی تلویزیون یا اتصال کنسول بازی و غیره استفاده کرد.

نسبت به دیگر اکستندرها، چراغ‌های LED و کلیدهای بیشتری دارد تا بتوان کنترل و مدیریت ساده‌تری روی دستگاه داشت. کلید روشن/خاموش دستگاه، کلید روشن/خاموش چراغ‌های LED و کلید WPS برای نصب سریع و ارتباط امن میان روتر و اسکتندر دارد.

از طریق رنگ چراغ روی بدنه دستگاه می‌توان بهترین موقعیت و مکان را برای نصب دستگاه متوجه شد و مصرف انرژی آن فقط ۹ وات است.

همان‌طور که گفتیم تی‌پی‌لینک RE450 یک اکستندر بسیار خوب در بازار است. قیمت دلاری این محصول حدود ۸۹ دلار است ولی در ایران از ۳۰۰ هزار تومان تا ۳۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. کمی بگردید؛ می‌توانید این دستگاه خوب را در فروشگاه‌های ایران پیدا کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا