راهنمای خرید

ارزان‌ترین روتر وای‌فای ۶ دنیا برای افزایش سرعت اینترنت خانگی

آنر روتر ۳ جدیدترین نسل از وای‌فای دو بانده را ارائه می‌دهد

وای‌فای ۶ دیگر جدیدترین استاندارد شبکه‌های بی‌سیم نیست ولی الان جریان اصلی بازار وای‌فای است.

پس از وای‌فای ۶، شاهد عرضه استاندارد وای‌فای ۶E بودیم که از سه کانال رادیویی پشتیبانی می‌کند و قرار است محصولات مبتنی بر آن در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ وارد بازار شوند.

ما فعلا کاری به وای‌فای ۶E نداریم و باید به دنبال خرید یک روتر وای‌فای ۶ باشیم. اما مگر می‌شود به روترهای وای‌فای ۶ نزدیک شد؟ ارزان‌ترین روتر وای‌فای ۶ معروف در بازارهای جهانی قیمتی نزدیک به ۲۰۰ دلار دارد.

نمی‌دانم وقتی این روترها مجوز ورود به ایران پیدا کنند؛ با این قیمت دلار و گرانی لجام گسیخته و اینکه هر فروشنده برای خودش یک قیمت تعیین می‌کند؛ یک روتر وای‌فای ۶ چقدر خواهد بود؟

اما هر چقدر باشد؛ ۹۹ درصد کاربرانی ایرانی قادر به خرید آن نیستند.

پس باید کلا بی‌خیال وای‌فای ۶ شویم و در حالی‌که اکنون غالب گوشی‌های پرچم‌دار از وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کنند و لپ‌تاپ‌های وای‌فای ۶ هم در راه بازار هستند؛ ما از یک جهش بزرگ در سرعت وای‌فای و اینترنت و کاهش مصرف باتری و چندین قابلیت طلایی دیگر بگذریم؟

خوش‌بختانه، برند آنر و هواوی روترهای وای‌فای ۶ عرضه کردند و اکنون وارد بازارهای جهانی شده‌اند. ارزان‌ترین روترهای وای‌فای ۶ دنیا که شاید قیمتی یک چهارم ارزات‌ترین روتر وای‌فای ۶ معروف دنیا را داشته باشند ولی همان کیفیت و کارایی و سرعت را دارند.

ارزان‌ترین روتر وای‌فای ۶

آنر Router 3 یا هواوی WiFi AX3 بازی روترهای وای‌فای ۶ را تغییر دادند. آنر روتر ۳ در بازار چین و هند با قیمت بسیار نازل ۳۲ دلار عرضه شده ولی در بازارهای جهانی قیمتی ۴۷ دلاری دارد.

البته، می‌توانید شما از سایت‌های خرده‌فروشی چینی این روتر را با همان قیمت ۳۲ دلار خریداری کنید.

آنر روتر ۳ یک روتر وای‌فای ۶ (۸۰۲.۱۱ax) با چهار آنتن خارجی و طراحی بسیار زیبا و دوست‌داشتنی است. حداکثر سرعت این روز به مرز ۳ گیگابیت می‌رسد (دقیقا ۲۹۷۶ مگابیت).

روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی ۵۷۴ مگابیتی و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز حداکثر سرعت ۲۴۰۲ مگابیتی دارد تا برای هر کاربری در خانه و خانواده کافی باشد.

از تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌های استاندارد وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کند و نزدیک به ۱۲۸ دستگاه می‌توانند به طور همزمان به وای‌فای آن وصل باشند ولی فقط ۲۰ دستگاه همزمان تبادل داده کنند.

شرکت آنر می‌گوید قدرت آنتن‌دهی این روتر به اندازه‌ای است که می‌تواند سیگنال‌ها را از چندین دیوار مانع هم عبور دهد و به دستگاه مقصد برساند.

از یک پردازنده دو هسته‌ای با سرعت ۱.۲ گیگاهرتز ساخت برند Gigahome بهره برده و مجهز به ۱۲۸ مگابایت رم و ۱۲۸ مگابایت حافظه فلش است.

از چهار درگاه شبکه LAN گیگابیتی بهره می‌برد که البته یک درگاه قابلیت WAN دارد تا یک مودم پرسرعت به آن از طریق کابل شبکه وصل شود.

آیا شما روتر وای فای ۶ بهتر و ارزان‌تر از آنر Router 3 سراغ دارید؟ مدل هواوی WiFi AX3 همان مشخصات روتر آنر را دارد ولی گران‌تر است و برای بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

آنر روتر ۳ وارد بازار ایران شده و می‌توانید با قیمت‌های بسیار خوبی نزدیک به ۱.۵ میلیون تومان از فروشگاه‌های مختلفی مانند دیجی‌کالا خرید کنید:

خرید روتر آنر Router 3


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

  1. با سلام خدمت مهندس محمدی زاده عزیز
    امکان خرید و دریافت مشتریان ایرانی از gearbest وجود دارد؟ و اینکه با اتصال این مودم به مودمهای tf i60 یا b 528 بهبودی در زمینه سرعت و پینگ حاصل میشود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا