آموزش

دو ویژگی وای‌فای جذاب و جدید در پوسته One UI 2.5 گوشی‌های سامسونگ

شرکت سامسونگ به طور رسمی نسخه جدید پوسته One UI 2.5 را برای برخی گوشی‌هایش عرضه کرد.

عمدتا گوشی خانواده گلکسی اس ۲۰، گلکسی اس ۱۰، گلکسی نوت ۱۰، گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی زد فلیپ، زد فولد و نسخه‌های ۵G آن‌ها این پوسته جدید را دریافت می‌کنند.

اولین بار پوسته اندروید One UI 2.5 را روی گوشی‌های گلکسی نوت ۲۰ دیدیم و اکنون کم‌کم برای سایر گوشی‌های مشخص شده نیز آپدیت می‌شود.

چندین ویژگی جذاب در این پوسته جدید سامسونگ دیده می‌شود که من می‌خواهم به دو ویژگی مهم آن اشاره کنم.

اتصال وای‌فای هوشمندتر

نخست اینکه در One UI 2.5 می‌توان پیش از اینکه به یک شبکه وای‌فای و هات‌اسپات متصل شد؛ وضعیت سرعت و کیفیت شبکه را بررسی کرد. 

اگر در بخش Advanced تنظیمات وای‌فای گوشی، گزینه Show Network Quality info را فعال کرده باشید؛ برای هر وای‌فای چندین عبارت تعیین‌کننده وضعیت کیفیت شبکه مانند Very fast و Fast و Normal و Slow نشان می‌دهد.

این عبارت‌ها به خوبی می‌گویند این وای‌فای قوی یا ضعیف یا متوسط است و شما مثلا باید به وای‌فای دیگری وصل شوید یا به روتر نزدیک‌تر بروید!

اشتراک‌گذاری سریع رمزعبور

ویژگی جذاب‌تر پوسته اندروید One UI 2.5 در اشتراک‌گذاری رمزعبور وای‌فای با دیگر گوشی‌های گلکسی سامسونگ است.

اگر فردی یک گوشی گلکسی سامسونگ داشته باشد و بخواهد به وای‌فای وصل شود؛ می‌تواند یک درخواست دریافت رمزعبور وای‌فای بفرستد و شما روی گوشی خود این درخواست را دیده و تایید کنید تا به همین راحتی، طرف دوم به وای‌فای وصل شود.

در تصاویر زیر مراحل این ویژگی نمایش داده شده است:

شرط استفاده از این ویژگی برای ارسال رمزعبور وای‌فای، نزدیک بودن دو گوشی سامسونگ به یکدیگر است. تصور کنید در یک میهمانی می‌خواهید رمزعبور وای‌فای را به دوست خود بدهید. دیگر نیازی نیست کلمه به کلمه رمز را برایش بخوانید یا بنویسید و حتی از کیو آر کد استفاده کنید.

به نظرم این دو ویژگی وای‌فای پوسته One UI جدید سامسونگ جذاب و به شدت کاربردی هستند. اگر یکی از گوشی‌های رده بالای سامسونگ که این آپدیت را دریافت می‌کند؛ دست شما است؛ حتما از این ویژگی‌ها استفاده کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا