پرونده ویژه

پرونده ویژه: همه‌چیز درباره رمزعبور وای‌فای در ویندوز ۱۰، اندروید و iOS

پیدا کردن رمزعبور وای‌فای با گوشی و کامپیوتر

هر روز با وای‌فای سروکار داریم و رمزعبور وای‌فای بخشی جدایی‌ناپذیر از این داستان است. تقریبا هیچ کاربر وای‌فای پیدا نمی‌کنید که درگیر رمزعبور وای‌فای نشده باشد.

حالا رمز وای‌فای فراموش شده یا می‌خواهد آن را تغییر دهد یا دنبال روشی برای دادن راحت و سریع و امن رمز به دیگران است!

در این پرونده ویژه، آموزش‌های بسیار خوبی درباره پیدا کردن رمزعبور وای‌فای با گوشی یا کامپیوتر و اشتراک‌گذاری رمزعبور در پلتفرم‌های مختلف از جمله اندروید و iOS داریم. آموزش تغییر رمزعبور هات‌اسپات‌ها یا اصلا پیدا کردن رمزعبور وای‌فای عمومی فرودگاه‌ها و آموزش‌های جذاب دیگر.

این پرونده ویژه سایت شبکه‌چی، مدخلی برای هر آموزش رمزعبور وای‌فای است. بهتر است آن را روی گوشی یا کامپیوتر خود بوک‌مارک کنید تا هر وقت نیاز داشتید؛ سریعا به آن مراجعه کرده و آموزش مورد نیازتان را باز کنید.

برای باز کردن این آموزش‌ها و مطالب، کافی است روی تیتر آبی رنگ هر آموزش کلیک کنید:

چگونه در چند ثانیه رمزعبور وای‌فای را پیدا کنیم؟

برخی اوقات رمزعبور یک شبکه وای‌فای را فراموش می‌کنیم. روش‌های زیادی برای یافتن رمزعبور یک وای‌فای که متعلق به خودمان بوده؛ داریم. هم از طریق پی‌سی و ویندوز ۱۰ می‌توان رمزعبور وای‌فای‌هایی که به آن‌ها وصل شدیم را مشاهده کنیم و هم از طریق گوشی‌های اندرویدی و iOS به رمزعبور وای‌فای برسیم و البته ده‌ها نرم‌افزار برای هک وای‌فای در این زمینه داریم.

چگونه رمزعبور وای‌فای خود را تغییر دهیم؟

رمزعبور وای‌فای از شما در برابر سرقت اطلاعات، جاسوسی، حملات سایبری و هکرها محافظت می‌کند. شاید بی‌ربط بدانید ولی داشتن یک رمزعبور وای‌فای قوی باعث افزایش سرعت اینترنت و وای‌فای شما هم می‌شود؛ چون هر فردی نمی‌تواند به سادگی به مودم یا روتر شما وصل شده و از پهنای‌باند اینترنت شما استفاده کند.

چگونه رمزعبور وای‌فای آیفون را به اندروید منتقل کنیم؟

شما می‌توانید رمزعبور وای‌فای خود روی آیفون را با دیگران به اشتراک بگذارید. این ترفند برای زمانی مناسب است که می‌خواهید رمزعبور وای‌فای خود را به دیگران بدهید ولی آن را فراموش کردید.

چگونه رمزعبور وای‌فای خود را در ویندوز ۱۰ تغییر دهیم؟

نیاز دارید رمزعبور وای‌فای خود را تغییر دهید؟ شاید هنگام نصب مودم یا روتر، رمزعبور پیش‌فرض وای‌فای را عوض نکردید و اکنون به فکر افتادید رمزعبور امن‌تر و قوی‌تری بگذارید. شاید هم وقتی سعی کردید با عجله و هول وای‌فای خانه را راه‌اندازی کنید؛ رمزعبور نادرستی را تعریف کردید و اکنون باید آن را تغییر دهید.

چگونه رمزعبور هات‌اسپات آیفون را مشاهده و تغییر دهیم؟

یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند امروزی هات‌اسپات‌های شخصی (personal hotspot) است. برای افرادی که با این ویژگی آشنا نیستند؛ باید بگوییم که هات‌اسپات قابلیتی است که گوشی تلفن همراه شما را به یک روتر یا نقطه اتصال برای اشتراک‌گذاری اینترنت موبایل با دیگر دستگاه‌ها یا افراد تبدیل می‌کند.

یک ترفند حرفه‌ای: رمزعبور وای‌فای را به کیو آر کد تبدیل کنید تا به راحتی با دیگران به اشتراک بگذارید

بسیاری از ما هنگام دادن یک رمزعبور وای‌فای طولانی و پیچیده به دوستان یا اعضای خانواده حسابی اذیت می‌شویم. این روزها روش‌های بسیار ساده‌تری برای به اشتراک‌گذاری پسورد وای‌فای وجود دارد که یکی از آن‌ها، استفاده از کیو آر کد (QR Code) است. شما می‌توانید رمزعبور وای‌فای خود را به کیو آر کد تبدیل کنید و آن را پرینت گرفته در معرض دید دیگران قرار دهید.

معرفی اپلیکیشن: یافتن بهترین وای‌فای و رمزعبور آن در فرودگاه‌های سراسر جهان

این روزها کسی نمی‌پرسد آیا در فلان فرودگاه اینترنت و وای‌فای رایگان هست یا خیر؟! چون تقریبا دیگر در همه فرودگاه‌ها می‌توان وای‌فای عمومی یافت ولی مسئله این است که سرعت و کیفیت این وای‌فای چقدر است؟ آیا می‌شود به اینترنت وصل شد و واقعا کارهای ضروری خود را انجام داد؟

چگونه در اندروید ۱۰ رمزعبور وای‌فای را با کیو آر کد به دیگران بدهیم؟

احتمالا همه ما تجربه دادن رمزعبور وای‌فای به اعضای خانه، دوست و آشنا، همکاران و دیگران را داریم. گاهی اوقات این کار ساده، بسیار سخت و احمقانه می‌شود. باید رمزعبور را روی یک تکه کاغذ بنویسیم تا دیگران درست فهمیده و وارد دستگاه‌های خود کنند.

چگونه یک وای‌فای عمومی و بدون رمزعبور بسازیم؟

ما همبشه درباره افزایش امنیت وای‌فای صحبت می‌کنیم و از کاربران می‌خواهیم برای شبکه وای‌فای خود رمزهای سخت و پیچیده قرار دهند یا اینکه الگوریتم‌های رمزنگاری به‌روزتر و قوی‌تری انتخاب کنند. اما گاهی اوقات هم نیاز است رمزعبور وای‌فای خود را بردارید و یک وای‌فای عمومی و بدون رمز داشته باشید.

چگونه در آیفون رمزعبور وای‌فای را پیدا و به اشتراک بگذاریم؟

اگر به هر دلیلی، رمزعبور وای‌فای خود را گم کنید؛ حداقل با آیفون نمی‌توانید دوباره آن را به دست بیاورید. اپل آیفون و iOS را طوری طراحی کرده است که مشاهده یک رمزعبور شبکه به طور مستقیم امکان‌پذیر نیست ولی می‌توانید آن را با دستگاه‌های دیگر خودتان یا دوستان به اشتراک بگذارید و استفاده کنید.

چگونه در ویندوز ۱۰ رمزعبور وای‌فایی که فراموش کردیم را مشاهده کنیم؟

چندین روش برای یافتن رمزعبور یک شبکه وای‌فای وجود دارد. یکی از ساده‌ترین روش‌ها؛ یافتن رمزعبور روی ویندوز ۱۰ است. در ادامه به طور گام‌به‌گام نحوه این کار را آموزش می‌دهیم.

چگونه در IOS 11 خیلی سریع‌‌تر و امن‌تر رمزعبور وای‌فای را با دیگران به اشتراک بگذاریم؟

دستگاه‌هایی که به iOS 11 به‌روزرسانی شدند یا کامپیوترهایی که سیستم‌عامل macOS High Sierra را اجرا می‌کنند؛ اگر در کنار یکدیگر باشند؛ ساده و سریع می‌توانند رمزعبور وای‌فای را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا