گالری عکس

این مجسمه متحرک چیزی نیست جز یک روتر بی‌سیم!

اگر تا به حال تصور می‌کردید روترهای بی‌سیم باید یک جعبه مشکی شیک با چند شاخک و چراخ چشمک‌زن باشند؛ این طراحی روتر بی‌سیم شما را غافل‌گیر خواهد کرد.

روتر Wi-Fi Kinetic توسط فردی به نام JeongHwan Sohn طراحی شده است و بیشتر شبیه به یک مجسمه تزئینی برای قرار گرفتن روی میز و جلوی دید است. در گذشته هم چندین روتر خلاقانه با طراحی‌های عجیب و غریب به شما معرفی کرده بودیم (برای دیدن روترهای عجیب اینجا و اینجا و البته اینجا را ببینید).

این روتر عجیب که از طراحی منحصربه‌فردی سود می‌برد؛ دارای چند آنتن چرخشی است. هنگامی که روتر روشن است؛ این آنتن‌ها شروع به چرخش می‌کنند و سیگنال‌های رادیویی را برای دستگاه‌های دیگر ارسال خواهند کرد.

این نوع طراحی آنتن‌های روتر علاوه بر اینکه از نظر بصری برای مردم جالب و فریبنده خواهند بود؛ یک دلیل علمی و فنی محکم هم دارند. حرکت آنتن‌ها نشان می‌دهد آیا روتر به اینترنت وصل شده است یا خیر!

شگفت‌زده خواهید شد که بگویم سرعت چرخش این آنتن‌ها نیز با سرعت اینترنت در ارتباط است و شما با یک نگاه می‌توانید بفهمید آیا اینترنت از سرعت خوبی برخوردار است یا خیر؟

یکی از مشکلات بزرگ روترها و مودم روترها، طراحی‌های نه چندان زیبا و جذاب آن‌ها است که باعث می‌شود مردم آن‌ها را در معرض دید همگان قرار ندهند و مثلا در پشت کتابخانه، درون کمد یا جاهای دیگر مخفی کنند ولی روتر بی‌سیم Wi-Fi Kinetic طوری طراحی شده است تا به زیبایی دکوراسیون خانه شما بیفزاید.

اگر توانستید حدس بزنید درگاه‌های ارتباطی این روتر خلاقانه و مفهومی در کجا تعبیه شده‌اند؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا