اخبار ایران

اینترنت VDSL آسیاتک در بدبینانه‌ترین حالت تا یک ماه دیگر عرضه عمومی می‌شود

مدیرعامل شرکت آسیاتک خبر داد در «در بدبینانه‌ترین حالت تا یک‌ماه دیگر سرویس اینترنت VDSL عرضه عمومی خواهد شد.»

محمدعلی یوسفی‌زاده در گفت‌وگو با نشریه پیوست پیرامون زمان عرضه سرویس وی‌دی‌اس‌ال اعلام کرد: «تجهیرات نصب شده‌اند و به لحاظ فنی در حال اینتگریشن هستیم؛ حتی سرویس وی دی اس ال در سی آر ام آسیاتک تعریف شده و قراردادهای تبلیعات و بیلبورد را بسته‌ایم.»

مدیرعامل آسیاتک به متقاضیان این سرویس پیشنهاد کرد در سایت این شرکت پیش‌ثبت‌نام سرویس اینترنت VDSL را انجام دهند تا به محض شروع به ارایه سرویس بتوانند از آن استفاده کنند.

آسیاتک در تبلیغاتش می‌گوید: «اینترنت VDSL دارای سرعت ۵ برابری نسبت به اینترنت ADSL است. به همین دلیل، این سرویس برای کاربران بسیار جذاب است. ‌سرعت آپلود اینترنت VDSL، ده برابر سرعت آپلود اینترنت ADSL است. ‌‌در واقع می‌توان گفت که سرعت دانلود در VDSL از حداقل ۲ تا حداکثر ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود آن نیز از ۱۶ تا ۲۲ مگابیت بر ثانیه است.»

یوسفی‌زاده درباره افزایش مراکز آسیاتک در سراسر کشور و نحوه ارائه سرویس VDSL نیز به نشریه پیوست گفته است: «تا یک ماه دیگر vdsl آسیاتک با توجه به توافق و عقد قرارداد نوع دوم بیت استریم با شرکت مخابرات در اختیار تمام مشترکان قرار می‌گیرد. با قرارداد اخیر میان مخابرات و آسیاتک عملا تعداد مراکز آسیاتک از هزار و ۵۰۰ مرکزی که اکنون در آن حضور داریم به یازده هزار و ۵۰۰ مرکز مخابراتی افزایش می‌یابد و باعث می‌شود تمامی مشترکان بتوانند از سرویس وی دی اس ال استفاده کنند.»

خردادماه بود که خبر قرارداد همکاری آسیاتک و مخابرات برای ارائه اینترنت وی‌دی‌اس‌ال و فیبرنوری منتشر شد. در آن زمان آسیاتک سایت پیش ثبت‌نام سرویس VDSL خود را راه‌اندازی کرده بود و متقاضیان می‌توانستند در آن مشخصات خود برای دریافت این سرویس را وارد کنند اما هنوز هیچ خبری از عرضه عمومی این سرویس نشده است.

در آن زمان هم گفته می‌شد حداکثر تا یک ماه دیگر سرویس وی‌دی‌اس‌ال آسیاتک به دست مشتریان می‌رسد.

توسعه اینترنت ثابت در ایران مشکلات و چالش‌های خاص خود را دارد و علاوه بر سرمایه‌گذاری زیاد؛ باید انواع موانع و محدودیت‌ها و انحصارها برداشته شود.

مدیرعامل آسیاتک اعلام کرده برای توسعه اینترنت VDSL و فیبرنوری در این شرکت سرمایه‌ای نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان نیاز است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫5 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا