اخبار ایران

رگولاتوری خبر داد: زمان بسته‌های اینترنت موبایل تمدید می‌شود

پس از عادی شدن اینترنت، اپراتورها حجم باقیمانده بسته‌های اینترنت کاربران، معادل زمان قطعی را برمی‌گردانند

رگولاتوری از تمدید زمان استفاده از بسته‌های اینترنت همراه با همکاری اپراتورهای موبایل خبر داد. بیش از دو هفته است که کاربران اینترنت موبایل در ایران، دسترسی کامل و عادی به اینترنت ندارند؛ در حالی‌که بازه زمانی استفاده از بسته‌های اینترنت آن‌ها رو به اتمام است یا تمام شده و موفق به استفاده از حجم بسته خود نشدند.

خبرگزاری‌های معتبر در ایران به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کردند این سازمان در یک اطلاعیه، گفته اتس: «مدت زمان استفاده از حجم باقیمانده بسته‌های اینترنت کاربران تمدید می‌شود.»

در این اطلاعیه آمده است؛ با همکاری و هماهنگی اپراتورهای موبایل، پس از عادی شدن شرایط و رفع محدودیت‌های دسترسی به اینترنت، حجم باقیمانده بسته‌های اینترنت کاربران معادل زمان قطعی، تمدید می‌شود.

بیش از دو هفته است که کاربران موبایل و ثابت به اینترنت دسترسی ندارند یا موفق به استفاده از حجم بسته اینترنت خود همانند روزهای عادی نشدند. یکی از مشکلات فیلترها و محدودیت‌های اینترنت در مهر ماه ۱۴۰۱، همین موضوع است؛ چون کاربران برای خرید و رزرو بسته اینترنت خود هزینه کردند و اکنون بدون اینکه بتوانند از بسته اینترنت خود استفاده کنند؛ رو به اتمام است و دوباره باید یک هزینه جدید برای تمدید و خرید بسته انجام دهند.

تمدید بسته اینترنت تلفن همراه

پیش‌تر، کاربران اینترنت در شبکه‌های اجتماعی این سوال را مطرح کرده بود که تکلیف بسته‌های اینترنت استفاده نشده آن‌ها چه می‌شود؟ کاربری در توییتر نوشته بود: «من بسته ۱۲۰ گیگابیت موبایل برای مهر خریدم تا بتوانم راحت از نت برای درس و دانشگاه استفاده کنم ولی تا کنون هیچ استفاده‌ای نکردم.»

در اطلاعیه رگولاتوری که تصویر آن در بالا آمده است؛ هیچ اشاره‌ای به فرمول محاسبه میزان حجم باقیمانده بسته‌های اینترنت کاربران یا اینکه فقط بسته‌های اینترنت موبایل تمدید می‌شوند یا بسته‌های اینترنت ثابت نیز شامل این اطلاعیه است؛ نشده است.

ضمن اینکه مشخص نیست چه زمانی اینترنت در ایران به وضعیت عادی و پیش از اعمال محدودیت‌ها و فیلترینگ در اواخر شهریورماه ۱۴۰۱ برمی‌گردد.

نظر شما کاربران عزیز درباره این اطلاعیه چیست؟ فکر می‌کنید اپراتورهای تلفن همراه، خسارت وارد شده به کاربران باعث هدر رفتن بسته اینترنت را جبران می‌کنند؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا