اخبار ایران

تهران ۹۰ هزار مشترک اینترنت فیبر نوری مخابرات دارد (نحوه ثبت‌نام + هزینه)

مدیر کل ارتباطات شرکت مخابرات: هیچ محدودیتی برای درخواست فیبر نوری نیست

تهران حدود ۹۰ هزار مشترک اینترنت فیبر نوری دارد و هیچ محدودیتی برای ثبت‌نام و درخواست سرویس اینترنت تانومای مخابرات نیست.

محمدرضا بیدخام‌ – مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد مشترکین سرویس اینترنت فیبر نوری مخابرات در شهر تهران به ۹۰ هزار نفر یا پورت می‌رسند.

او می‌گوید برای درخواست و ثبت‌نام سرویس تانوما هیچ محدودیتی نیست و همه شهروندان تهرانی و حتی سراسر ایران می‌توانند آن را درخواست بدهند. همین‌طور، سازمان‌ها، شرکت‌های تجاری و مجتمع‌های مسکونی می‌توانند به اینترنت FTTH وصل شوند.

بیدخام می‌گوید دو روش برای ثبت‌نام در سرویس تانوما یا اینترنت فیبر نوری مخابرات وجود دارد: روش نخست، مراجعه حضوری به دفاتر امور مشترکین مخابرات است. روش دوم، مراجعه به پورتال شرکت مخابرات و ثبت درخواست دریافت این سرویس است.

مدیر کل ارتباطات شرکت مخابرات می‌گوید در همه مناطق شهر تهران، کابل‌کشی فیبرنوری انجام شده و سرویس FTTH قابل ارائه است.

اینترنت فیبر نوری های وب

ثبت‌نام اینترنت فیبر نوری مخابرات

او در ارتباط با این موضوع که برخی از مردم به دفاتر مشترکین مراجعه کرده ولی جواب می‌شنوند که محله آن‌ها کابل‌کشی فیبر نیست؛ چه باید بکنند؛ می‌گوید به طور منطقی در مناطقی می‌توان سرویس تانوما ارائه کرد که از نظر فنی امکان آن وجود داشته باشد؛ یعنی هم کابل‌کشی فیبر نوری انجام شده و هم تجهیزات فیبر نوری لازم در مرکز مخابراتی نصب شده باشد.

بیدخام می‌گوید در برخی مناطق تهران مانند منطقه ۲ و ۶ و ۸، بیشترین کابل‌کشی فیبر انجام شده و در نتیجه بیشترین مشترکین FTTH را دارند ولی در برخی مناطق زیرساخت‌های فنی کافی وجود ندارد و این آمار ۹۰ هزار مشترک فیبر نوری برای همه مناطق تهران است.

هزینه اینترنت فیبر نوری مخابرات

او درباره هزینه اینترنت فیبر نوری مخابرات نیز می‌گوید: «هزینه اولیه که شامل فیبرکشی می‌شود، حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان برای مشترک است؛ همچنین تهیه  مودم هم مطرح هست که با توجه به نوع برند و منطقه مربوطه بین یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا دو میلیون ۲۰۰ هزار تومان متغیر است. هزینه ماهانه هم به بسته ای که مشترکان خریداری می کنند بستگی دارد، این هزینه با توجه به نوع بسته تغییر پیدا می کند.»

برای اطلاع دقیق از هزینه‌های بسته‌های اینترنت تانوما می‌توانید به مقاله «جدیدترین تعرفه‌های اینترنت تانوما (فیبر نوری) مخابرات» مراجعه کنید.

گفتنی است ۹۰ هزار مشترک برای پایتخت ایران و شهری با چندین میلیون کسب‌وکار و چند ده میلیون ساکن و انبوهی از شرکت‌های تجاری و دولتی و نهادهای خصوصی، بسیار کم و در حد ناچیز است و می‌توان این‌طور گفت که اصلا مخابرات در شهر تهران سرویس FTTH نداده است.

از این تعداد ۹۰ هزار مشترک نیز قطعا اکثریت را سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری یا مجتمع‌ها و شهرک‌های صنعتی بردند و مشترک خانگی کمترین سهم را دارد.

سیاست مخابرات این‌گونه است که سرویس اینترنت فیبر نوری را بیشتر به سازمان‌ها، محتمع‌های اداری و تجاری، شهرک‌های صنعتی و مجتمع‌های مسکونی بدهد تا اینکه تک تک به اشخاص حقیقی واگذار کند.

برای مخابرات، هزینه ارائه سرویس به صورت یک جا به شرکت یا مجتمعی، بسیار به صرفه‌تر از دادن سرویس به مشترکان خانگی است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام
    من هم رفتم گفتن که نمیتونیم فیبر به شما ارائه کنیم اگر تونستید بالای ۸ تا مشترک که بیشتر از ۱۵۰ متر هم از هم فاصله نداشته باشن بیارید ما کابل کشی و تجهیزات نصب میکنیم اما در غیر اینصورت خیر.

  2. حرف های پاز تناقض. اول میگه هرکسی میخواد ثبت نام کنه بهش سرویس میدیم . بعد میگه همه جا تجهیزات نیست و نمیشه . بعد میگه سیاست اینه به شخص حقیقی ندیم . اصول بازاریابی و ارائه سرویس رو کلا جابه جا کردن اقای خادم و تا وقتی فردی با این تفکر در مخابرات باشه همچنان مخابرات باقی خواهد ماند

  3. به نظر من که مخابرات خیلی هم سخاوت به خرج میده . یک محله کامل را فیبر کشی میکنند ، فقط ۲-۳ نفر درخواست میدن .
    انصاف هم خوب چیزیه

  4. اگر در یک ساختمان چندواحدی حتی مثلا ۴ واحدی شما تنها درخواست کننده تانوما باشین مخابرات باز هم نصب نمیکنه میگه کل واحدها باید بخوان
    هدف ۲۰میلیون پورت نوری واقعا دروغ سیزده فقط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا