اخبار ایران

هشدار رگولاتوری به های وب و پارس آنلاین: هرچه سریع‌تر اختلال اینترنت را رفع کنید

به دلیل اختلال در سرویس اینترنت برای چندین روز متوالی

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به دو اپراتور اینترنتی FCP به دلیل اختلال در سرویس اینترنت هشدار داد.

نزدیک به دو روز است اینترنت های وب و پارس آنلاین با اختلال گسترده روبرو شده و برای بسیاری از کاربران قطع شده است.

آن‌طور که مشترکان این دو اپراتور گزارش دادند؛ پشتیبانی آن‌ها پاسخ‌گویی مناسبی ندارد و حتی وب‌سایت‌ها و زیرمجموعه‌های این شرکت‌ها نیز از دسترس خارج شده است.

براساس خبر خبرگزاری مهر، بر اساس شکایت‌های مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۵ و بررسی داده‌های شبکه زیرساخت، مشترکان اپراتور های وب و پارس‌آنلاین از حدود ساعت ۱۴ روز گذشته (۱۶ مهر ماه) به شبکه ارتباطی دسترسی ندارند.

حالا، رگولاتوری وارد شده و ضمن صدور اطلاعیه‌ای، به هر دو اپراتور های وب و پارس آنلاین هشدار داده است هرچه سریع‌تر نسبت به رفع اختلال اینترنت پیش آمده، اقدام کنند.

رگولاتوری در اطلاعیه خود آورده است که از همان دقایق ابتدایی بروز این قطعی، تیم‌های تخصصی برای یافتن محل قطعی کابل فیبر نوری مشغول به کار شدند و پس از بررسی‌های صورت گرفته و انجام آزمایش‌های فنی، مشخص شده اختلال و قطعی از سمت خود اپراتورها است.

روابط عمومی های وب نیز به برخی رسانه‌های آی تی گفته است کارشناسان مجموعه در حال پیگیری و رفع مشکل زیرساختی به وجود آمده هستند.

های وب گفته است این اختلال گسترده تا پیش از صبح فردا رفع می‌شود.

خبرهای دیگر از بچه‌های فنی این دو اپراتور، از بروز مشکل سخت‌افزاری و ایراد زیرساختی حکایت دارد که در تلاش هستند هرچه زودتر برطرف شود.

مشترکان زیادی از هر دو اپراتور های وب و پارس آنلاین در سامانه ۱۹۵ شکایت کرده و مدعی‌اند اینترنت های وب نزدیک به یک ماه است که دچار اختلال شده و عموما در شب‌ها با قطعی‌هایی روبرو است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا