اخبار ایران

افتتاح ۸۴۵ امین سایت ۵G ایرانسل

ایرانسل روز ۱۲ بهمن ۸۴۵ امین سایت 5G خود در کشور را برای شهر قم راه‌اندازی کرد

ایرانسل روز ۱۲ بهمن، ۱۲ امین سایت ۵G شهر قم را افتتاح کرد تا مجموعا تعداد سایت‌های ۵G این اپراتور در سطح کشور به عدد ۸۴۵ برسد و هنوز با هزار سایت ۵G وعده داده شده، فاصله داشته باشد.

ایرانسل می‌گوید تا کنون، در تمام استان‌های کشور، سایت‌های ۵G راه‌اندازی کرده تا از این نظر رکوردار باشد. این اپراتور وعده کرده تا پایان سال ۱۴۰۲ به رکورد ۱۰۰۰ سایت فایوجی برسد که اکنون شاهد راه‌اندازی سایت ۸۴۵ هم بودیم.

براساس اطلاعاتی که ایرانسل منتشر کرده؛ استان‌های زیر بیشترین سایت ۵G را دارند:

استان تهران: ۲۶۷ سایت ۵G

استان خراسان رضوی: ۱۳۹ سایت ۵G

استان البرز: ۹۹ سایت ۵G

در حالی ایرانسل می‌گوید همه استان‌ها به نسل پنجم شبکه‌های موبایل دسترسی پیدا کردند که پوشش دهی ۵G ایرانسل به ما می‌گوید در برخی استان‌ها فقط ۲ الی ۳ سایت فایوجی راه‌اندازی شده است.

ایرانسل الکامپ ۲۶

آیا به ۱۰ درصد پوشش‌دهی ۵G تا ۱۴۰۳ می‌رسیم؟

اپراتورها در زمان افزایش قیمت اینترنت موبایل، به وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تعهد دادند تا پایان سال ۱۴۰۳، ده درصد از کل جمعیت کشور را زیر پوشش اینترنت ۵G ببرند.

ایرانسل، چندی پیش و در اخلال نمایشگاه تلکام از اینترنت ۵.۵ خود با سرعت ۶.۵ گیگابیت بر ثانیه و همین‌طور نسل پنجم تلفن همراه ۵G Standalone رونمایی کرد.

همین‌طور، ایرانسل اولین اپراتور موبایل ایرانی است که از مودم ۵G رومیزی خود رونمایی کرده است. بیش از دو ماه است مودم TF-5G G1 ایرانسل روی سایت این اپراتور با قیمت ۱۲.۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

ایرانسل اولین سایت ۵G خود را مرداد ماه سال ۱۳۹۹ راه‌اندازی کرد و اکنون پس از سه سال به تعداد ۸۴۵ سایت در سراسر کشور رسیده است.

کاربران اینترنت انتظار سرعت و رشد بیشتری در اینترنت ۵G را دارند و برای بسیاری از مصارف خود واقعا نیازمند اینترنت موبایل سریع‌تر هستند.

کاربرانی که گوشی شیائومی، هواوی و سایر برندهای چینی را دارند؛ می‌توانند اقدام به فعال سازی اینترنت ۵G ایرانسل روی اسمارت‌فون خود کنند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا