اخبار ایران

نگاهی به تعرفه‌های اینترنت مصرف منصفانه شرکت پیشگامان

شرکت پیشگامان کویر یزد؛ یکی دیگر از سرویس‌دهنده‌های بزرگ اینترنت ADSL در ایران؛ تعرفه‌های اینترنت مصرف منصفانه خود را اعلام کرد. 

در جدول زیر می‌توانید قیمت‌ها و سرویس‌های اینترنت ADSL این شرکت را مشاهده کنید:

یک سوم حجم برای ترافیک بین‌الملل

این شرکت حداکثر سقف مصرف هر سرویس را این‌طور محاسبه کرده است که یک سوم برای ترافیک بین‌الملل و دو سوم برای ترافیک داخل است. مثلا برای سرویس ۱۶ مگابیت با قیمت ۸۰ هزار تومان؛ حجم ۴۵۰ گیگابایتی درج شده است.

از این حجم ۱۵۰ گیگابیت برای ترافیک بین‌الملل و ۳۰۰ گیگابایت برای ترافیک داخلی است. این روش تعیین حجم و سقف مجاز مصرف اینترنت منصفانه را تا کنون هیچ شرکتی دیگری پیاده‌سازی نکرده است و باید دید کاربران چگونه استقبال می‌کنند.

شرکت پیشگامان می‌گوید اگر کاربری حجم تعیین شده خود در طول یک ماه را مصرف کند؛ سرعت اینترنت او به ۱۲۸ کیلوبیت تنزل پیدا کرده تا روزهای باقیمانده ماه به اتمام برسد یا اینکه خود کاربر اقدام به خرید حجم جدید کند.

قیمت هر گیگابایت حجم اضافه دو هزار تومان تعیین شده است.

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا