اخبار جهان

باند وای‌فای ۶ گیگاهرتز در کره جنوبی آزاد شد

وزارت علوم و فناوری اطلاعات و ارتباطات کره جنوبی اعلام کرد طیف‌های فرکانسی ۱.۲ گیگاهرتز را روی باند ۶ گیگاهرتز برای آزمایش عمومی آزاد کرده است. این طیف‌های فرکانسی از دامنه ۵,۹۲۵ مگاهرتز تا ۷,۱۲۵ مگاهرتز را شامل می‌شوند.

کره جنوبی دومین کشوری است که باند ۶ گیگاهرتز بدون مجوز را برای دسترسی مردم آزاد کرده است. کشور ایالات متحده اولین کشوری است که استفاده از باندهای ۶ گیگاهرتز را برای وای‌فای آزاد کرد.

به این ترتیب، دستگاه‌های وای‌فای می‌توانند از باندهای ۶ گیگاهرتز با زیر ۲۵ میلی‌وات در مصارف خانگی و درون ساختمانی کره جنوبی استفاده کنند.

برای اتصال دستگاه به دستگاه مانند تترینگ، می‌شود از دامنه باندهای ۵,۹۲۵ تا ۶,۴۵۵ مگاهرتز استفاده کرد. مردم کره جنوبی می‌توانند از این باندها در درون خانه، بیرون از خانه و فضاهای عمومی برای تبادلات سریع اطلاعات سود ببرند.

استانداردهایی مانند WiFi 6E از فرکانس ۶ گیگاهرتز برای ارتباطات نزدیک‌تر و سریع‌تر با سرعت ۲.۱ گیگابیت بر ثانیه استفاده می‌کنند. سرعت وای‌فای روی فرکانس ۶ گیگاهرتز نزدیک ۵ برابر سریع‌تر از سرعت وای‌فای کنونی در محدوده سرعتی ۴۰۰ تا ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه است.

با آزاد شدن فرکانس ۶ گیگاهرتز در کره جنوبی، حمل و نقل عمومی، کافه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها می‌توانند به دستگاه‌های وای‌فای ۶ ای وصل شوند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

یک دیدگاه

  1. به امید آزاد سازی خرمشهر جدید (باند ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز) در ایران
    لطفا در رابطه با این باندها اطلاع رسانی کنید تا اطلاعات مردم بیشتر بشه
    همینطور چرا این باندها رو صدا و سیما آزاد نمیکنه در صورتیکه بلا استفاده است در صدا و سیما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا