اخبار جهان

کوالکام پردازنده موبایل اسنپدراگون ۸۴۵ را با مودم LTE X20 معرفی کرد

امروز کوالکام در مراسم Snapdragon Tech Summit از پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ رونمایی کرد. البته، قرار است در روزهای بعدی جزییات بیشتری درباره نسل جدید پردازنده‌های موبایل این شرکت منتشر شود.

کوالکام با پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ توانست در بازار موبایل و اسمارت‌فون‌ها حکم‌رانی کند. بسیاری از گوشی‌های هوشمند رده بالای دنیا در سال ۲۰۱۷ به پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ مجهز شدند و اکنون این شرکت می‌خواهد پردازنده بعدی بسیار قدرتمند خود برای دستگاه‌های موبیل و لپ‌تاپ را در سال ۲۰۱۸ عرضه کند.

بیشتر بخوانید: عجیب‌ترین مودم روتر دنیا با پشتیبانی از ADLS/VDSL و ۳G/4G LTE دو سیم‌کارته

اسنپدراگون ۸۴۵ از فناوری ساخت ۱۰ نانومتری استفاده می‌کند و قرار است روی چندین اسمارت‌فون رده بالای اندرویدی سال ۲۰۱۸ عرضه شود. گفته می‌شود این پردازنده از نظر قدرت محاسباتی، حافظه رم، فیلم‌برداری ۳۶۰ درجه UHD و عمر شارژ باتری بیشتر بهتر از مدل ۸۳۵ است. این تراشه می‌تواند سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ را روی پی‌سی و لپ‌تاپ نیز اجرا کند.

ورود مودم ال‌تی‌ای ۱.۲ گیگابیتی

اما بزرگ‌ترین ویژگی پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام؛ مجهز شده به مودم LTE X20 است. مودم X20 نسل بعدی مودم‌های LTE موبایل کوالکام است که ویژگی‌های بسیار پیشرفته‌ای نسبت به X16 دارد.

مودم X20 روی دانلود سرعتی ۱.۲ گیگابیت و روی آپلود سرعتی ۱۵۰ مگابیتی به نمایش می‌گذارد. در واقع، روی لینک دانلود از مودم‌های رده LTE Cat.18 با ۵ لینک تجمیع فرکانس ۲۰ مگاهرتزی، مدولاسیون 256-QAM، فناوری MIMO 4×4 و ۱۲ باند استریم جداگانه سود می‌برد.

این مودم از دو سیم‌کارت VoLTE سود برده و با انواع سرویس‌های گذشته و کنونی شبکه‌های موبایل سازگاری دارد. روی لینک آپلود نیز شاهد استفاده از یک مودم Cat.13 با قابلیت MIMO 2×2 و تجمیع فرکانس ۲۰ مگاهرتزی روی دو کانال هستیم. 

مودم X20 در کنار مودم تراشه جدید هواوی؛ سریع‌ترین مودم‌های دنیا روی فناوری ۴.۵G LTE هستند. گفته می‌شود که از این مودم روی گلکسی اس ۹ سامسونگ استفاده خواهد شد. حتما در روزهای آینده جزییات بیشتری درباره تراشه موبایل اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام منتشر خواهد شد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا