آفلاینفناوری

وضع وخامت‌بار زنی که به امواج وای‌فای و موبایل حساسیت دارد

برخی از آمارها می‌گوید ۱۵ درصد مردم جهان به امواج رادیویی و تشعشعات الکترومغناطیس حساسیت دارند و برخی گزارش‌های دیگر می‌گوید فقط ۴ درصد مردم به این پرتوها آلرژی داشته و دچار مشکل می‌شوند.

و البته درصد بسیار بالایی از مردم «رادیوفوبیا» دارند؛ یعنی توهم و فوبیا و هذیان اینکه امواج رادیویی برایشان حساسیت‌زا هستند و موجب درد و مرض‌شان شده‌اند.

اما واقعا امواج رادیویی روی برخی افراد تاثیر گذاشته و آن‌ها را اذیت می‌کنند. مانند این زن، روزی گلادول (Rosi Gladwell) هفتاده ساله که از دست امواج رادیویی به کوه‌ها فرار کرده و تا کنون چند صد دلار هزینه خرید تجهیزات ضد امواج کرده است.

این زن شب‌ها در یک کیسه خواب ۴۰۰ پوندی دراز می‌کشد و خانه‌ای در حومه شهر خریده؛ نقطه‌ای که ظاهرا هیچ اشعه الکترومغناطیسی وجود ندارد. نمی‌تواند وارد شهر شود یا در مکان‌های شلوغ و پر رفت و آمد شهر که احتمالا امواج رادیویی بسیار قوی هستند؛ تردد کند.

خودش می‌گوید اگر در برابر پرتوهای اینترنت وای‌فای قرار بگیرد؛ احساس ضعف، تنگی نفس و خارش در صورت خواهد کرد.

کیسه خواب او از جنس فلزاتی مانند نقره و مس است و همانند یک ورقه فلزی عمل می‌کند تا مانع ورود امواج رادیویی به درون کیسه خواب شود.

همین‌طور، یک ردیاب اشعه دستی ۲۰۰ پوندی دارد تا در هر محلی سریعا بتواند امواج رادیویی را شناسایی کند.

این زن که همراه همسرش دایما در حال سفر و فرار از شهرها به سوی کوه‌ها هستند؛ از آینده و ۵G می‌ترسد. نمی‌داند چه سرنوشتی در انتظارش است و به شوخی می‌گوید آخرش این امواج نجانش را می‌گیرند.

حساسیتی نادر و بیمارگونه

در حقیقت این زن به حساسیت EMF دچار شده است. به طور تصادفی متوجه شده که به امواج رادیویی حساسیت دارد ولی در آن زمان کسی حرفش را باور نمی‌کرد. در سال‌های اخیر، توجه بیشتری به افرادی دارای حساسیت EMF شده و انجمن‌هایی برای راهنمایی آن‌ها شکل گرفته است.

اگر روزی گلادول به مدت طولانی در معرض اشعه‌های الکترومغناطیسی باشد؛ مجبور می‌شود دو روز کامل در خانه حبس شود و از هر وسیله الکترونیکی که چنین اشعه‌هایی دارند (مانند تلویزیون) دوری کند. تقریبا همه‌چیز در خانه‌اش باید خاموش باشد تا دوباره حالش بهتر شود.

گفتنی است هنوز حساسیت به EMF از سوی مراجع و سازمان‌های بهداشت جهانی تایید نشده است و اگرچه علایمی زیادی برای آن وجود دارد و تحقیقات فراوانی صورت گرفته ولی نتایج مشخصی نداشته است.

از سوی دیگر، نهادهای مرجع بارها اعلام کردند امواج رادیویی برای عموم انسان‌ها بی‌خطر بوده و عوارض جانبی مانند حساسیت و آلرژی ندارد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

  1. من هم نمیتونم موبایل زمانی که دستم هست دیتا رو فعال کنم سریع سرم درد میگیره
    دکتر رفتم mri هم انجام دادم مشکلی نداشتم فقط توصیه دکتر این بود که از موبایل استفاده نکنم
    البته اینو خودم میدونم ولی مگه به بقیه میتونم بگن استفاده نکنن ؟
    واقعا خیلی مورد عجیبی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا