فناوریوای‌فای

دی‌لینک از آخرین روترهای وای‌فای ۶ و مش وای‌فای خود در نمایشگاه CES رونمایی کرد

با آغاز نمایشگاه CES امسال در امریکا، شاهد معرفی نسل تازه‌ای از روترهای وای‌فای ۶ و مش وای‌فای توسط شرکت‌های مختلف هستیم.

دی‌لینک نخستین شرکتی بود که محصولات شبکه سال ۲۰۲۰ خود را رونمایی کرد. 

این شرکت از روتر پرچم‌دار Smart AX5400 Mesh WiFi 6 رونمایی کرد که سرعتی ۵.۴ گیگابیت بر ثانیه دارد و به ۴ درگاه شبکه اترنت و ۲ درگاه USB مجهز است. این روتر از استانداردهای وای‌فای ۶ و WPA3 سود می‌برد. 

این روتر وای‌فای ۶ روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز از MIMO 2×2 با سرعت ۵۷۴ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز از MIMO 4×4 با سرعت ۴۸۰۴ مگابیت بهره می‌برد.

دارای ۶ آنتن خارجی، پهنای‌باند ۱۶۰ مگاهرتز، حافظه رم ۵۱۲ مگابایتی و فلش ۱۲۸ مگابایتی، ۱ درگاه WAN گیگابایتی و استانداردهای مش وای‌فای ۸۰۲.۱۱k و ۸۰۲.۱۱v است.

قرار است روتر پرسرعت Smart AX5400 از فصل اول سال و با قیمت ۲۸۰ دلار وارد بازار شود. دی‌لینک از روترهای دیگری هم با نام‌های AX1500 و AX1800 و AX2400 رونمایی کرده است که مشابه AX5400 هستند و فقط در برخی مشخصات از آن پایین‌تر خواهند بود. این روترها هم در فصل‌های بعدی سال وارد بازار می‌شوند.

این شرکت آسیایی از نسل جدید روترهای مش وای‌فای سری Covr خود نیز یک روتر به نام AX1800 Whole Home Mesh System معرفی کرده است که در فصل دوم سال و با قیمت ۲۷۰ دلار وارد بازار می‌شود.

این روتر مش وای‌فای در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی ۵۷۴ مگابیتی دارد ولی در فرکانس ۵ گیگاهرتز به سرعت ۱۲۰۱ مگابیت می‌رسد. این روتر هم به ۴ درگاه LAN، یک درگاه WAN، دو درگاه USB و WPA3 مجهز شده است و روی استاندارد وای‌فای ۶ کار می‌کند.

همین‌طور، دی‌لینک در نمایشگاه CES 2020 یک توسعه‌دهنده و چندین روتر Covr دیگر معرفی کرده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا