فناوری

تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ با مودم فایوجی X60 و وای‌فای Wi-Fi 6E معرفی شد

پردازنده موبایل پرچم‌دار بعدی شرکت کوالکام به نام اسنپدراگون ۸۸۸ معرفی شد.

اسنپدراگون ۸۸۸ اولین تراشه موبایل این شرکت با فناوری ساخت ۵ نانومتری و مودم ۵G مجتمع شده است و به‌زودی روی گوشی‌های پرچم‌دار دنیا در سال ۲۰۲۱ می‌نشیند. پیش‌بینی می‌شود شیائومی می ۱۱ اولین گوشی مجهز به پردازنده ۸۸۸ باشد.

اسنپدراگون ۸۸۸ پس از تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ عرضه می‌شود. قرار است فردا جزئیات بیشتری از این پردازنده موبایل مهم منتشر شود ولی فعلا می‌دانیم که این تراشه به مودم داخلی X60 کوالکام مجهز شده است و دیگر از یک مودم ۵G جداگانه روی گوشی‌های تلفن همراه مبتنی بر تراشه‌های این شرکت خبری نیست.

مودم X60 از هر دو نوع شبکه‌های ۵G با فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز و میلی‌متری پشتیبانی می‌کند. همین‌طور، از چندین سیم‌کارت فعال همزمان برای اتصال به ۵G پشتیبانی خواهد کرد.

در این مودم شاهد بهبود قابلیت تجمیع فرکانس (carrier aggregation) برای دستیابی به سرعت بیشتری روی ۵G هستیم. افزون بر این، دارای ویژگی Dynamic Spectrum Sharing است که باعث بهبود پشتیبانی از شبکه‌های ۴G فعلی می‌شود.

حداکثر سرعت دانلود روی شبکه‌های ۵G در این مودم و تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ به مرز ۷.۵ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد و حداکثر سرعت آپلود هم ۳ گیگابیت بر ثانیه خواهد بود.

پشتیبانی از نسل بعدی وای‌فای

تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام از ویژگی Elite Gaming بهره می‌برد که باعث بهبود کارایی کارت گرافیک شده و به نوعی ارتقای درایور GPU فعلی و پشتیبانی از نرخ فریم ریت ۱۴۴ فریم در ثانیه می‌شود. دیگر ویژگی این تراشه Desktop Forward Rendering است.

تراشه جدید موبایل کوالکام با پشتیبانی از نسل ششم موتور AI به قدرت محاسباتی ۲۶TOPs برای یادگیری ماشینی رسیده است. با کمک این قابلیت می‌تواند ۱۲۰ عکس در یک ثانیه و با دقت تصویر ۱۲ مگاپیکسل ثبت کرد.

از دیگر ویژگی‌های مهم تراشه اسنپدراگون ۸۸۸، پشتیبانی از جدیدترین نسل وای‌فای به نام Wi-Fi 6E به همراه بلوتوث ۵.۲ است. در وای‌فای ۶E شاهد افزوده شدن یک فرکانس کاری دیگر ۶ گیگاهرتز برای تبادل اطلاعات با سرعت زیاد روی مسافت‌های کوتاه هستیم.

گوشی گلکسی اس ۲۱ از دیگر کاندیداهای استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ است. فردا اطلاعات بیشتری درباره این تراشه موبایل مهم و پرقدرت طی مراسم summit continues کوالکام منتشر می‌شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا