فناوری

با این روتر جدید ایسوس وقتی خانه نیستید هم وای‌فای امن دارید

ایسوس در نمایشگاه CES 2021 ابتدا اولین روتر مبتنی بر استاندارد وای‌فای ۶ ایی به نام  ROG Rapture GT-AXE۱۱۰۰۰ را رونمایی کرد و بعد سراغ پرده‌برداری از روتر وای‌فای ۶ جذاب دیگری به نام RT-AX68U رفت.

روتر RT-AX68U در رده AX2700 و با پشتیبانی کامل از استاندارد ۸۰۲.۱۱ax یا وای‌فای ۶ عرضه می‌شود. بنابراین، این روتر به فناوری‌های به‌روز و مدرنی مانند OFDMA و ۱۰۲۴ QAM مجهز است که اجازه برقراری یک اتصال موثر و بهینه شده توسط دستگاه‌های مختلف را می‌دهد.

ایسوس هنوز درباره قیمت یا زمان عرضه این روتر صحبتی نکرده است ولی پیش‌بینی می‌کنیم نباید گران‌تر از ۲۰۰ دلار باشد.

هر کجا هستید؛ به وای‌فای امن وصل شوید

مهم‌ترین ویژگی این روتر جدید ایسوس، امن‌سازی وای‌فای عمومی و رایگان است. ایسوس روی این روتر برنامه‌ای به نام Instant Guard عرضه کرده که عملکردی مشابه با وی‌پی‌ان‌ها دارد و اجازه می‌دهد شما به صورت امن و کاملا مطمئن از راه دور به وای‌فای خانگی و روتر خود در خانه وصل شوید و دیگر نگرانی بابت سرقت اطلاعات روی وای‌فای خانگی نداشته باشید.

اپلیکیشن Instant Guard عملیات رمزنگاری اطلاعات میان گوشی و روتر شما را انجام می‌دهد. با این ترفند، شما می‌تواند در بیرون از خانه و هر نقطه‌ای از دنیا، با خیال آسوده به یک وای‌فای عمومی وصل شوید و کارهای اینترنتی خود را انجام دهید.

ویژگی AIProtection Pro روی روتر ایسوس تمامی اطلاعات تبادل شده روی گوشی و روتر را بررسی کرده و اجازه نمی‌دهد اطلاعات آلوده‌ای منتقل شود.

این فناوری مشابه اپلیکیشن Teleport در روترهای Ubiquiti از جمله AmpliFi Alien است که روی یک وای‌فای عمومی یک VPN سوار می‌کند تا به روتر خانگی در منزل وصل شوید. در این فناوری، هیچ‌گونه اطلاعاتی جمع‌آوری یا برای سرور شخص ثالثی ارسال نمی‌شود و فقط اطلاعات از بابت نگرانی‌های آلوده بودن و سرقت توسط هکرها بررسی می‌شوند.

روتر AX68U ایسوس به صورت تئوری دارای سرعت ۸۶۱ مگابیت روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۱۸۰۲ مگابیت روی فرکانس ۵ گیگاهرتز است. دارای سه آنتن خارجی بوده و از چهار درگاه LAN یک گیگابیتی سود می‌برد. همین‌طور، دارای یک درگاه USB 2.0 و یک درگاه USB 3.0 است.

ایسوس این روتر را در دو رنگ مشکی و سفید وارد بازار می‌کند. این روتر به ویژگی‌های روترهای پرچم‌دار و رده بالای معرفی شده در نمایشگاه CES امسال مانند درگاه‌های WAN با سرعت چند گیگابیت یا استاندارد Wi-Fi 6E مجهز نیست ولی باز یک روتر رده بالا و به‌روز محسوب می‌شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا