وای‌فای

دی‌لینک با همکاری مکافی روتر امنیتی برای محافظت از دستگاه‌های متصل به وای‌فای رونمایی کرد

مدتی است که شرکت های امنیتی به سراغ عرضه روترهای بی‌سیم با مجموعه‌ای از امکانات و قابلیت‌های امنیتی برای محافظت از دستگاه‌ها و کاربران شبکه‌ بی‌سیم رفتند.

اکنون نوبت شرکت امنیتی مکافی است که با همکاری مشترک دی‌لینک یک روتر بی‌سیم وارد بازار کند.

دی‌لینک در نمایشگاه CES 2018 از روتر امنیتی DIR-2680 رونمایی کرد. این روتر دو بانده و در رده روترهای AC2600 است. این روتر برای شبکه‌های خانگی و اداری طراحی شده است و حداکثر می‌تواند ۱۲۸ کاربر یا دستگاه را زیر پوشش چتر امنیتی و محافظتی خود قرار دهد.

این روتر بی‌سیم با اپلیکیشن دی‌لینک نصب و پیکربندی می‌شود ولی از راه دور و با اپلیکیشن مکافی می‌توان تنظیمات امنیتی آن را مدیریت و کنترل کرد.

روی روتر DIR-2680 مجموعه‌ای متنوع از ابزارهای کنترل والدین، تعریف شبکه میهمان، ضدویروس، ضدبدافزار، ضدفیشینگ، ضداسپم، مانیتور بی‌درنگ تهدیدها و خطرات امنیتی مبتنی بر وب و غیره عرضه شده است.

ابزار Global Threat Intelligence مکافی می‌تواند به طور آنلاین و بی‌درنگ بدافزارها و وب‌سایت‌های آلوده یا مخرب را متوقف کند.

روی این روتر بی‌سیم از تراشه وای‌فای اینتل استفاده شده است که مجهز به فناوری MU-MIMO و Beamforming است. دوبانده است و سرعت روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز به مرز ۸۰۰ مگابیت و سرعت روی فرکانس ۵ گیگاهرتز به مرز ۱۷۳۳ مگابیت می‌رسد.

شرکت مکافی روی این روتر لایسنس‌های ۵ ساله برای کنترال والدین و ۲ ساله برای ابزارهای دیگر خود عرضه کرده است تا کاربران وای‌فای با خیال راحت بتوانند از اینترنت و شبکه‌های بی‌سیم استفاده کنند و بابت امنیت سیستم‌ها و دستگاه‌ها نگرانی نداشته باشند.

این روتر در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ و با قیمت ۲۵۰ دلار وارد بازار می‌شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا