وای‌فای

دی‌لینک سیستم مش وای‌فای سه بانده‌ و پیشرفته‌ای برای ساختمان‌های بزرگ ۵۰۰ مترمربعی معرفی کرد

شرکت دی‌لینک در نمایشگاه CES 2018 از دو سیستم مش‌ وای‌فای جدید رونمایی کرد. این سیستم‌ها برای ساختمان‌های بزرگ مناسب هستند و می‌توانند محدوده‌ پوشش‌دهی وای‌فای را به طور منعطفی توسعه دهند.

دی‌لینک در سال گذشته، سیستم مش وای‌فای COVR را معرفی کرده بود. اکنون، این شرکت در نمایشگاه CES این سیستم را کامل‌تر و چندین روتر مش وای‌فای با ویژگی‌های دیگر بدان اضافه کرد تا کاربران با طیف مختلفی از روترهای مش وای‌فای روبرو باشند.

سیستم مش‌ وای‌فای COVR-2202 دی‌لینک سه بانده و در رده AC2200 است. این سیستم می‌تواند یک ساختمان با متراژ حدودا ۵۵۰ متر مربع را زیر پوشش وای‌فای پرسرعت ببرد. قیمت یک بسته دو تایی از این روترها ۳۲۰ دلار است.

در میان سیستم‌های مش وای‌فای معروف دنیا از جمله مش وای‌فای گوگل؛ کمتر سیستمی می‌توان این مساحت را پوشش بدهد. روتر مش وای‌فای گوگل تنها می‌تواند متراژی ۳۰۰ مترمربعی را پشتیبانی کند. لینک‌سیس ولوپ از معدود سیستم‌هایی است که همانند COVR-2202 می‌تواند در ۶ هزار فوت مربع کار کند.

توسعه وای‌فای با حضور روترهای قدیمی

مزیت بزرگ سیستم COVR-2202 این است که نیازی به دور انداختن روترهای قدیمی خود ندارید و این سیستم می‌تواند با روترهای موجود در خانه و به عنوان یک سیستم توسعه‌دهنده وای‌فای استفاده شود.

روترهای COVR-2202 مستطیلی و کشیده هستند. تا حدودی هوشمند عمل می‌کنند و می‌توانند یک دستگاه با دو فرکانس ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز را تشخیص داده و فرکانس قوی‌تر را به طور خودکار برای اتصال به شبکه انتخاب کنند.

همچنین؛ اگر یک کاربر از روتر مرتبا دور شود و به روتر دیگر نزدیک‌تر شود؛ با استفاده از قابلیت Smart roaming سعی می‌کنند سریعا اتصال جدیدی میان روتر نزدیک‌تر و کاربر ایجاد شود تا ارتباط قبلی قطع نشود.

این روترها را می‌توان با اپلیکیشن و از راه دور نصب کرد. هر دو نوع ارتباط و لینک سیمی و بی‌سیم backhaul را پشتیبانی می‌کنند و از سه آنتن داخلی افقی و سه آنتن داخلی عمودی سود می‌برند.

درگاه‌های ارتباطی این روترها شامل دو درگاه LAN و WAN با سرعت یک گیگابیت است. از فناوری MU-MIMO سود می‌برند و می‌توانند با دستیار صوتی هوشمند الکاس جفت شوند.

احتمالا روترهای COVR-2202 از یک باند فرکانسی ۲.۴ گیگاهرتز با سرعت ۳۰۰ مگابیت، یک باند ۵ گیگاهرتز با سرعت ۸۶۷ مگابیت و یک باند ۵ مگاهرتزی سوم با سرعت ۸۶۷ مگابیت سود می‌برند که در نهایت سرعت کلی روتر را به مرز ۲۲۰۰ مگابیت می‌رساند.

مش وای‌فای دو بانده

دی‌لینک از یک سیستم مش وای‌فای دو بانده جدید نیز به نام COVR-C1203 رونمایی کرده است. این سیستم شامل سه روتر AC1200 است که در فصل اول سال ۲۰۱۸ و با قیمت ۲۵۰ دلار روانه بازار می‌شوند.

سیستم COVR-C1203 می‌تواند مساحتی ۴۷۰ مترمربعی را تحت پوشش وای‌فای قرار بدهد و از آنتن‌های داخلی ۲×۳ سود می‌برند. ارتباط میان این روترها تنها از طریق کابل و لینک فیزیکی برقرار می‌شود و لینک backhaul بی‌سیم ندارند.

این روترهای مش وای‌فای می‌توانند با سیستم مش وای‌فای COVR اصلی یا COVR-2202 کار کنند. در حقیقت؛ سیستم مش وای‌فای COVR-C1203 برای توسعه و تکمیل مش وای‌فای قبلی است.

روترهای COVR-C1203 برای استفاده در محیط‌های کوچک‌تر طراحی شده‌اند و می‌توانند در رنگ‌بندی‌های مختلفی وارد بازار شوند. ایسوس این روترها را برای افرادی که نمی‌توانند سیستم COVR-2202 را خریداری کنند؛ عرضه کرده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا