وای‌فای

سیستم مش وای‌فای کامکست با طراحی منحصربه‌فرد

سال گذشته سیستم مش وای‌فای Plume را معرفی کردیم که بدون روتر مرکزی از تعدادی نود بسیار کوچک تشکیل می‌شد که مستقیما به پریز برق متصل شده و در همه اتاق‌ها و سالن‌های خانه پراکنده می‌شدند.

حالا شرکت معروف سرویس‌دهنده اینترنت Comcast همین ایده را تکرار کرده و سیستم مش وای‌فای xFi Pods را برای اتصال دستگاه‌های کاربران از طریق وای‌فای به دستگاه Xfinity Internet Gateway معرفی کرده است.

واقعا xFi Pods نودهای مش وای‌فای زیبا، کوچک، کاربردی و جذابی هستند. قیمت بسته سه تایی این سیستم مش وای‌فای هم فقط ۱۱۹ دلار اعلام شده است که به نسبت دیگر سیستم‌های مش وای‌فای بسیار مناسب است. قیمت بسته ۶ تایی این دستگاه‌ها ۱۹۹ دلار است.

هریک از این نودهای توسعه‌دهنده (اکستندر) در رده AC1200 بوده و از دو فرکانس ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند. کامکست اعلام کرده حداکثر توان خروجی عملی این دستگاه‌ها ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه است.

دستگاه‌های اکستندر xFi Pods در رنگ سفید و اندازه حدودی ۲.۵ اینچ ساخته شده‌ و به یک درگاه شبکه اترنت LAN گیگابیتی مجهز شدند. 

به صورت ساده‌ای نصب و راه‌اندازی می‌شوند. به محض اتصال به پریز برق، به طور خودکار راه‌اندازی شده و به دستگاه Xfinity Internet Gateway کامکست متصل می‌شوند. این دستگاه‌های کوچک می‌توانند شبکه را برای سرعت و کیفیت بهتر بهینه‌سازی کنند.

این نودها توسط اپلیکیشن Xfinity WiFi قابل مدیریت و کنترل از راه دور هستند. کاربران می‌توانند با کمک این اپ برخی تنظیمات را انجام دهند، کنترل‌های دسترسی و محدودیت‌های استفاده از اینترنت تعریف کنند، ترافیک شبکه و میزان مصرف دیتای هریک از دستگاه‌ها را بسنجند و از امکانات دیگری سود ببرند.

اکستندرهای xFi Pods راه‌کار جدیدی برای استفاده از اینترنت قوی و پایدار در همه اتاق‌ها و نقاط خانه هستند. کاربران می‌توانند به تعداد نیازشان این دستگاه‌ها را خریداری کرده و بسیار ساده به پریز برق متصل و شروع به استفاده از یک وای‌فای سریع و مطمئن کنند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا