وای‌فای

بیشترین پوشش‌دهی وای‌فای در خانه با روترهای جدید Plume

مرداد پارسال درباره استارتاپ Plume ایده ناب‌شان در طراحی یک روتر مش وای‌فای جذاب و کاربردی نوشتم. این مطلب را حتما با عنوان «روشی بهتر برای دادن وای‌فای خوب و تضمینی به کاربران» بخوانید.

حالا این شرکت از نسل دوم روترهای SuperPod خود رونمایی کرده است و باز هم شعارش دسترسی به بهترین پوشش‌دهی وای‌فای در خانه است. البته، این شرکت از سیستم اشتراک در استفاده از وای‌فای هم رونمایی کرده است.

سیستم مش وای‌فای شرکت Plume مبتنی بر یک روتر اصلی و مرکزی به نام SuperPod و روترهای تقویت‌کننده کوچکی به نام Pod است. کاربران می‌توانند برای خانه‌شان براساس تعداد اتاق‌ها یک روتر SuperPod و چندین Pod بخرند.

مثلا اگر یک آپارتمان شامل ۳ اتاق، آشپزخانه بزرگ و یک سالن است؛ می‌تواند از سیستم مش وای‌فایی با یک SuperPod و چهار Pod سود ببرد. البته، کاربران می‌توانند از چندین روتر SuperPod استفاده کنند.

این روش، یکی از بهترین راه‌حل‌های حال حاضر در دنیا برای دسترسی به وای‌فای پرسرعت در هر نقطه از خانه است. خیلی راحت، هر جایی که وای‌فای ضعیف است؛ فورا یک Pod اضافه کنید.

حق اشتراک + خرید روتر

حالا شرکت Plume آمده روتر اصلی SuperPod خود را ارتقا داده است تا کاربران از وای‌فای قدرتمندتری در نودها استفاده کنند.

روترهای SuperPod نسل دوم سه بانده هستند و از ۸ کانال رادیویی برای ارتباطات استفاده می‌کنند. برخلاف روترهای SuperPod نسل اول که دو بانده بوده و مبتنی بر ۴ کانال رادیویی هستند.

روترهای جدید از یک درگاه اترنت یک گیگابیت و یک درگاه WAN سود می‌برند. 

اما بزرگ‌ترین تغییر مدل تجاری Plume نسبت به گذشته؛ نه فروش روتر بلکه گرفتن اشتراک از کاربران است. یعنی کاربران برای استفاده از سیستم مش وای‌فای Plume باید علاوه بر خرید بسته‌های روترها؛ اقدام به پرداخت حق اشتراک کند. 

هزینه حق اشتراک برای یک کاربر در سال ۶۰ دلار و برای یک خانواده ۲۰۰ دلار است. در عوض؛ قیمت روترها کاهش پیدا کرده است. مثلا، یک بسته مش وای‌فای شامل یک روتر SuperPod و دو Pod می‌شود ۴۰ دلار.

باید دید این استراتژی جدید شرکت Plume چقدر جواب می‌دهد و می‌تواند این شرکت را در وضعیت سوددهی بهتری قرار دهد یا خیر!


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا