فناوریوای‌فای

اولین سیستم مش وای‌فای مبتنی بر وای‌فای ۶ با سرعت ۱۱ گیگابیت برای استریم ویدیوهای ۸K

شرکت Arris، یکی از معروف‌ترین سازندگان محصولات روتر و مودم در دنیا، اولین سیستم مش وای‌فای AX11000 دنیا را معرفی کرد.

این سیستم مبتنی بر وای‌فای ۶ است و برای کاربران خانگی و راه‌اندازی سیستم‌های وای‌فای پرسرعت طراحی شده است.

روترها و دستگاه‌های مبتنی بر وای‌فای ۶ یا استاندارد ۸۰۲.۱۱ax از ابتدای سال ۲۰۱۹ روانه بازار می‌شوند ولی تا کنون هیچ سیستم مش وای‌فای یا روتر مش وای‌فای مبتنی بر این استاندارد معرفی نشده بود.

سیستم mAX Wi-Pro Mesh Wi-Fi System با سرعت ۱۱ گیگابیت و MIMO 4×4، سریع‌ترین سیستم مش وای‌فای دنیا را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این سیستم مبتنی بر پردازنده آرم ۶۴ بینی با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز و ۴ هسته پردازشی است. از ۴ فرکانس رادیویی وای‌فای ۶ سود می‌برد که باز در دنیا برای اولین بار شاهدش هستیم. روی هر سه فرکانس رادیویی شاهد MIMO 4×4 هستیم (یک باند ۲.۴ و دو باند ۵ گیگاهرتز).

روتر mAX Wi-Pro از ۴ درگاه LAN یک گیگابیت سود می‌برد که در بخش زیرین آن تعبیه شده‌اند. همچنین، از یک درگاه WAN دو گیگابیتی با قابلیت لینک اگریکیشن سود می‌برد. 

این روتر با استانداردهای پیشین وای‌فای سازگار است و دستگاه‌های مجهز به این استانداردها هم می‌توانند به آن متصل شوند.

Arris می‌گوید این روتر ۴۰۰ برابر سریع‌تر از روترهای رده AC است و محدوده پوشش‌دهی ۴ برابر بیشتر از این روترها دارد. این سیستم برای کار با ویدیوهای ۴K سفارشی‌سازی شده است و قابلیت کار با ویدیوهای ۸K آینده را دارد.

شرکت Arris اعلام کرده سیستم مش وای‌فای mAX Wi-Pro به همراه اپلیکیشن SURFboard mAX Manager در نیمه اول سال ۲۰۱۹ روانه بازار می‌شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا