وای‌فای

نمایشگاه CES 2019: روتری رده پایین با پشتیبانی از وای‌فای ۶

شرکت تی‌پی‌لینک پیش از شروع نمایشگاه CES 2019 از دو روتر بی‌سیم وای‌فای ۶ به نام‌های Archer AX11000 و Archer AX6000 رونمایی کرده بود.

این روترها با داشتن مشخصات و ویژگی‌های سطح بالایی، به نوعی پرچم‌دار و تراز اول محسوب می‌شدند که هر کاربری توان خرید آن‌ها را ندارد و حتی شاید بدان‌ها نیاز نداشته باشد.

اما این شرکت در نمایشگاه CES جاری از روترهایی برای کاربران خانگی و کاربرانی که می‌خواهند وای‌فای ۶ را با یک روتر بی‌سیم معمولی تجربه کنند؛ دو محصول Archer AX1800 و Archer AX1500 را معرفی کرد.

روتر Archer AX1800 با قیمت ۱۳۰ دلار و سرعت ۱.۸ گیگابیت روی استاندارد ۸۰۲.۱۱ax و باندهای رادیویی ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز؛ بهترین روتر برای کاربران رده پایین و کاربران خانگی است.

احتمالا این روتر به MU-MIMO 4×4 و OFDM مجهز است ولی از تراشه و رم بسیار بالایی سود نمی‌برد.

تی‌پی‌لینک اطلاعات زیادی از این روتر بیرون نداده است و جز اینکه یک عکس از آن‌ها در سایت‌ها منتشر شده؛ اطلاعات دیگری نداریم. قرار است این روتر در فصل سوم سال ۲۰۱۹ روانه بازار شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا