اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن: انتقال فایل از طریق وای‌فای با Filedrop

دوست دارید به‌راحتی و تنها با کشیدن یک فایل؛ اطلاعات‌تان را میان دستگاه‌های موبایل و تبلت یا کامپیوتر جابه‌جا کنید؟

نرم‌افزارهای زیادی برای اشتراک‌گذاری و انتقال اطلاعات وجود دارد. برخی نیاز به سیستم احرازهویت و Pair-to-Pair پیچیده‌ای دارند یا باید یک شبکه Ad-Hoc راه‌اندازی شود ولی اپلیکیشن Filedrop کارکرد بسیار جالبی دارد.

این اپ برای ویندوز، مک و اندروید رایگان است ولی برای دستگاه‌های iOS باید نزدیک به ۳ دلار بپردازید.

کافی است فایل‌ها و اطلاعات خود را داخل این اپلیکیشن بریزید و کامپیوتر یا دستگاه مقصد را انتخاب کنید تا فایل‌ها بدون نیاز به کابل یا سیستم‌هایی مانند بلوتوث برای سیستم مقصد ارسال شوند.

این نرم‌افزار بسیار ساده و بدون هیچ‌‌گونه کلیک یا گزینه اضافه‌ای است. برنامه Filedrop از بسترهای ارتباطی بی‌سیم وای‌فای برای انتقال اطلاعات استفاده می‌کند. این اپ برای انتقال فایل‌های عکس و ویدیو روی یک شبکه وای‌فای خانگی پرسرعت بسیار کاربردی است.

کاربران می‌توانند ده‌ها عکس را در چند ثانیه از روی دستگاه موبایل خود برای گوشی موبایل یا تبلت دیگری ارسال کنند و نیازی به نصب و پیکربندی برنامه یا سیستم‌های دیگر نیست.

فایل‌ها به طور پیش‌فرض در پوشه Downloads قرار می‌گیرند ولی می‌توانید مسیر ذخیره فایل‌ها را تغییر دهید.

اپلیکیشن Filedrop را می‌توانید برای پلتفرم‌های مختلف از روی لینک‌های زیر دانلود کنید:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا