راهنمای خرید

بهترین اسمارت‌فون‌های وای‌فای ۶ در سال ۲۰۱۹

وای‌فای ۶ جدیدترین فناوری و استاندارد شبکه‌های بی‌سیم وای‌فای است. هم در سرعت، هم در کیفیت شبکه و پهنای‌باند، هم در کاهش تاخیر و امکانات جانبی بهتر از وای‌فای ۵ یا نسل ۸۰۲.۱۱ac است.

روترهای بی‌سیم و تجهیزات شبکه مبتنی بر وای‌فای ۶ از ابتدای سال ۲۰۱۹ روانه بازار شدند. اسمارت‌فون‌های وای‌فای ۶ هم تقریبا از اوایل امسال معرفی و به تدریج به دست مصرف‌کننده نهایی رسیدند.

در واقع، تنها یک پردازنده موبایل از استاندارد وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کند و اسمارت‌فون‌های مبتنی بر آن می‌توانند به روترهای وای‌فای ۶ متصل شوند. کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ تنها پردازنده‌ای است که از وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: در سال ۲۰۱۹ کدام روتر وای‌فای ۶ را بخریم؟

اسنپدراگون ۸۵۵ قوی‌ترین پردازنده مرکزی موبایل حال حاضر دنیا است که روی اسمارت‌فون‌های رده بالا و پرچم‌دار سال ۲۰۱۹ نشسته است.

این پردازنده هشت هسته‌ای علاوه بر اینکه قدرت محاسباتی بالایی دارد؛ سریع‌ترین مودم LTE را هم با خود یدک می‌کشد و البته در وای‌فای می‌تواند به روترهای وای‌فای ۶ متصل شود.

اگر قصد خرید یک اسمارت‌فون جدید رده بالا دارید یا اینکه روتر وای‌فای ۶ خریداری کردید؛ باید دنبال گوشی وای‌فای ۶ باشید. تا کنون نزدیک به ۱۷ گوشی با پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ روانه بازار شدند ولی بهترین‌های آن‌ها به شرح زیر هستند:

وان‌پلاس ۷ و ۷ پرو

این دو گوشی هم طراحی‌های بسیار پیشرفته و جذابی دارند و هم در مشخصات سخت‌افزاری، دوربین و نمایشگر تنه به بهترین اسمارت‌فون‌های اندرویدی سال ۲۰۱۹ می‌زنند. به‌ویژه گوشی وان‌پلاس ۷ پرو با نمایشگر ۹۰ هرتزی و دوربین سه گانه ۴۸ مگاپیکسلی‌اش حسابی غوغا کرده است. قیمت این گوشی‌ها بسیار کمتر از اسمارت‌فون‌هایی مانند گلکسی اس ۱۰ پلاس یا هواوی پی ۳۰ پرو است.

خانواده گلکسی اس ۱۰

گوشی‌های سری گلکسی اس ۱۰ سامسونگ جزو اولیه اسمارت‌فون‌های وای‌فای ۶ امسال بودند. بهترین سخت‌افزار و امکانات را دارند و البته از قیمت بالایی برخودار هستند که موجب می‌شود هر کاربری نتواند سراغ‌شان برود. گوشی ۵G این خانواده تقریبا بی‌رقیب است و در تمام بخش‌های شبکه سریع‌ترین دنیا است. دقت کنید که مدل‌های مبتنی بر پردازنده اگزینوس ۹۸۲۰ از وای‌فای ۶ پشتیبانی نمی‌کنند.

گلکسی فولد

گوشی تاشوی پر حاشیه سامسونک هم از پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ سود می‌برد. احتمالا هیچ کسی سراغ خرید گلکسی فولد نرود به این دلیل که از وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کند. اما خریداران این گوشی تاشو و انعطاف‌پذیر می‌توانند این شانس را داشته باشند که از جدیدترین نسل وای‌فای هم لذت ببرند. 

زن‌فون ۶

یک گوشی مقرون‌به‌صرفه دیگر مبتنی بر پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ است. دوربین سلفی پاپ‌آپ ۴۸ مگاپیکسلی، باتری ۵ هزار میلی‌آمپری، ذخیره‌سازی UFS 2.1 و بلندگوهای استریو از دیگر مشخصات شاخص این اسمارت‌فون هستند.

ال‌جی جی ۸ تینکیو

اگرچه گوشی‌های ال‌جی مشخصات سخت‌افزاری بالایی دارند ولی در بازار فروش خوبی ندارند. ال‌جی جی ۸ تینکیو و همین‌طور ال‌جی وی ۵۰ تینکیو از پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ و مشخصاتی مانند ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی سود می‌برند. گوشی V50 ThinQ از ارتباطات ۵G هم پشتیبانی می‌کند.

شیائومی می ۹

این گوشی در اواخر سال ۲۰۱۸ معرفی شد ولی رسما از ابتدای سال ۲۰۱۹ وارد بازارهای جهانی شده است. صفحه‌نمایش ناچ آمولد با نسل پنجم سنسورهای اثر انگشت زیرصفحه‌نمایش، دوربین سه‌گانه ۴۸ مگاپیکسلی و کلی ویژگی‌های دیگر در این گوشی چینی زیبا جمع شده‌اند. شیائومی گوشی‌های دیگری مبتنی بر پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ به نام Black Shark 2 و Mi Mix 3 5G هم دارد.

اوپو Reno 10x

مشخصات دوربین پیشرفته این گوشی اجازه نمی‌دهند کسی یاد پردازنده آن و وای‌فای ۶ بیفتد. دوربین سه‌گانه این گوشی از زوم اپتیکال ۱۰ برابری سود می‌برد و باتری ۴۰۶۵ میلی‌آمپرساعتی و VOOC 3.0 برای شارژ سریع دارد. 

لنوو زد ۵ پرو جی‌تی

اولین گوشی است که با پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ وارد بازار شد. Z5 Pro GT جزو گوشی‌هایی است که مشخصات یک اسمارت‌فون رده بالا را دارد ولی از قیمت پایین‌تری برخوردار بوده و کاربران می‌توانند راحت‌تر آن را خریداری و استفاده کنند.

ویوو Apex 2019

جدیدترین گوشی شرکت ویوو نه کلیدی دارد و نه درگاهی. یک طراحی خاص و منحصربه‌فرد دارد و از ۱۲ گیگابایت رم در کنار تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ سود می‌برد. از ارتباطات ۵G پشتیبانی می‌کند و به صفحه‌نمایش آمولد مجهز شده است. ویوو گوشی دیگری به نام IQoo هم با تراشه ۸۵۵ دارد.

بیشتر بخوانید: آیا ۵G و وای‌فای ۶ فناوری‌هایی مشابه هم هستند؟

هنوز هم گوشی‌های دیگری هستند که در سال ۲۰۱۹ با تراشه ۸۵۵ کوالکام وارد بازار شدند. مثلا می‌توان به گوشی سونی اکسپریا ایکس وان اشاره کرد یا از زد‌تی‌ای Axon 10 Pro 5G نام برد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا