پرونده ویژه

پرونده ویژه: ۱۰ آموزش کاربردی مهم تقویت وای‌فای

چگونه می‌توان وای‌فای یک مودم، روتر، لپ‌تاپ و گوشی موبایل را تقویت کرد

دیر یا زود همه ما به راه‌کارهای تقویت وای‌فای نیاز پیدا می‌کنیم.

کافی است تعداد دستگاه‌های متصل به وای‌فای خانگی بیشتر شوند؛ به خانه بزرگ‌تری جابه‌جا شویم و مودم روتر قبلی جواب‌گو نباشد؛ قدرت سیگنال‌های وای‌فای مودم روتر کافی نباشد یا برخی نقاط کور در خانه پیدا کنیم.

و جدیدترین دلیل، دورکاری و آموزش از راه دور در خانه‌های زمان پاندمی ویروس کرونا و قرنطینه و دوران حبس در خانه‌ها که همزمان چندین نفر دارند با ترافیک بالایی از اینترنت استفاده می‌کنند.

بنابراین، بهتر همیشه چند ترفند و راه‌کار برای بهبود وضعیت وای‌فای یاد گرفته باشیم و بدانیم چگونه می‌توان وای‌فای یک مودم، روتر، لپ‌تاپ، گوشی موبایل و دستگاه‌های دیگر را بهبود داد و تقویت کرد.

این پروزنده ویژه می‌خواهد ۱۰ آموزش کاربردی مفید برای تقویت وای‌فای به شما نشان دهد. برای باز کردن هر مقاله، روی تیتر آبی رنگ آن کلیک کنید:

چگونه لپ‌تاپ را به یک تقویت‌کننده وای‌فای تبدیل کنیم؟

احتمالا بسیاری از ما با قابلیت هات‌اسپات وای‌فای در ویندوز ۱۰ آشنا هستیم و از آن استفاده می‌کنیم. اما نمی‌دانیم یک روش افزایش سرعت وای‌فای و بهبود قابلیت آنتن‌دهی و رفع مشکل ضعیف بودن قدرت وای‌فای در اتاق و جایی که هستیم؛ تبدیل لپ‌تاپ به یک تقویت‌کننده وای‌فای با همین قابلیت هات‌اسپات است.

چگونه روتر دوم یا قدیمی را به یک تقویت‌کننده وای‌فای تبدیل کنیم؟

تا چند سال پیش، روش‌های محدودی برای تقویت وای‌فای خانگی برای سالن‌ها و خانه‌های بزرگ در دسترس بود اما امروزه سیستم‌های مش وای‌فای همه‌چیز را ساده و سریع کردند. مهم نیست از چه مودم یا روتر یا اینترنتی در خانه استفاده می‌کنید؛ کافی است یک سیستم مش وای‌فای خرید و هریک از نودهای آن را در یک نقطه از خانه که اصطلاحا نقطه کور وای‌فای است؛ نصب کنید تا مشکل کندی سرعت وای‌فای یا افت سیگنال‌دهی رفع شود.

چگونه با یک دستگاه توسعه‌دهنده؛ وای‌فای خانه‌مان را تقویت کنیم

یکی از روش‌های بهبود وای‌فای یا تقویت سیگنال‌های وای‌فای در نقطه‌ای که این سیگنال‌ها ضعیف و میرا هستند؛ استفاده از دستگاه‌های توسعه‌دهنده وای‌فای (Extender) است. در این آموزش؛ گام‌به‌گام با استفاده از یک دستگاه توسعه‌دهنده به شما یاد می‌دهیم چگونه وای‌فای خانه‌تان را تقویت و سریع‌تر کنید.

ترفند پیشنهادی کارشناسان برای وای‌فای‌ بهتر و سریع‌تر در خانه و اداره

برخی از کارشناسان ترفندهایی پیشنهاد دادند تا کاربران از وای‌فای بهتر و سریع‌تری در خانه و محل کار استفاده کنند. کارمی لوی، یک محقق فناوری اطلاعات در شهر لندن می‌گوید ما هرگز به اندازه امروز به شبکه‌های بی‌سیم وابسته نبودیم.

۶ روش ساده بهبود وای‌فای خانگی

ویروس کرونا به همه ما ثابت کرد داشتن یک وای‌فای خانگی چقدر اهمیت دارد و چه تاثیری روی کیفیت زندگی و کار ما خواهد گذاشت. ناچار هستیم مرتبا به فکر تقویت و بهبود وای‌فای خانگی خود باشیم. ما در سایت شبکه‌چی روش‌ها و ترفندهای زیادی برای افزایش سرعت وای‌فای یا بهبود سیگنال‌دهی وای‌فای پیشنهاد دادیم.

چگونه وای‌فای پرسرعت را از طبقه اول به طبقه چهارم ببریم؟

خواننده‌ای سوال کرده بود چگونه می‌توانم از طبقه چهارم یک ساختمان به وای‌فای در طبقه اول وصل شوم به‌طوری‌که سرعت اینترنت زیاد باشد؟ در واقع، مودم روتر ADSL او در طبقه اول ساختمان است ولی دوستی در طبقه چهارم زندگی می‌کند که می‌خواهد به وای‌فای او وصل شود. این دوست اکنون به وای‌فای طبقه اول وصل می‌شود ولی بسیار ضعیف است.

۱۵ ترفند افزایش سرعت وای‌فای لپ‌تاپ

وای‌فای یکی از ضروری‌ترین نیازهای کاربران لپ‌تاپ است. در خانه، در محل کار، در کافی‌شاپ، در هتل، سر پروژه، اتاق ویدیوکنفرانس و جلسات اداری خارج از دفتر؛ تقریبا همه‌جا نیاز است یک لپ‌تاپ به شبکه‌های بی‌سیم متصل شود تا از اینترنت استفاده کند.

۸ روش بهبود قدرت سیگنال‌های روترهای بی‌سیم

یکی از محدودیت‌ها و چالش‌های شبکه‌های بی‌سیم و وای‌فای؛ سیگنال‌های رادیویی ضعیف آن‌ها است. گاهی اوقات یک روتر بی‌سیم حتا نمی‌تواند یک آپارتمان صد متری را زیر پوشش سیگنال‌های خود قرار بدهد و باید فقط در یک مکان از خانه قرار داشته باشیم تا بتوانیم از وای‌فای خوب و سریعی استفاده کنیم. خوش‌بختانه، روش‌هایی برای تقویت سیگنال‌های روترهای بی‌سیم و در نتیجه بهبود وای‌فای وجود دارد.

چگونه وای‌فای را به یک مودم ADSL قدیمی اضافه کنیم؟

احتمالا بسیاری از ما اولین اینترنت ADSL را با یک مودم بدون وای‌فای و صرفا کابلی تجربه کردیم. نسل اول مودم‌های ADSL قابلیت وای‌فای و اتصال بی‌سیم نداشتند و فقط با کابل به دستگاه‌های دیگر وصل می‌شدند و اینترنت را به اشتراک می‌گذاشتند.

چگونه از وای‌فای قوی و سریعی در هنگام کار در فضای باز بیرون از خانه استفاده کنیم؟

تا اکنون زیاد درباره تقویت وای‌فای درون خانه یا بهبود سرعت و آنتن‌دهی وای‌فای خانگی صحبت کردیم ولی کم پیش آمده درباره وای‌فای بیرون از خانه یا فضای باز و آزاد خصوصی حرف بزنیم. دقیقا منظور ما وای‌فای یک باغ، ویلا، حیاط خانه و محیط‌های آزاد ولی شخصی و خصوصی است. تصور کنید یک خانه ویلایی دارید و یک روز بعدازظهر دلتان می‌خواهد روی میز و صندلی وسط ویلا کارهای خود را انجام دهید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا