پرونده ویژه

پرونده ویژه: ۶۰ ترفند کمتر گفته شده افزایش سرعت وای‌فای خانگی، اندروید، آیفون و مودم‌ها

وای‌فای جزء ضروری از زندگی ما شده است؛ به‌ویژه در یک سال اخیر و در پی شیوع ویروس کرونا که همه در خانه هستیم و به وای‌فای متصل شدیم تا بتوانیم هنوز زندگی کنیم!

شاید زمانی وای‌فای خانه را یک یا دو نفر از اعضای خانواده استفاده می‌کردند ولی این روزها همه اعضای خانواده به وای‌فای وصل می‌شوند و طبیعی است که شاهد کاهش سرعت و افت کیفیت و سیگنال‌ها باشیم.

در بیشتر اوقات چاره‌ای جز ارتقا و تقویت وای‌فای نداریم. مثلا، باید مودم دو بانده بهتری بخریم و جایگزین مودم قبلی کنیم یا اینکه از فناوری‌هایی مانند مش وای‌فای یا دستگاه‌های اکستندر سود ببریم.

اما ترفندهای کاربردی و مفید زیادی هم وجود دارند که باعث تقویت سرعت وای‌فای بدون نیاز به هزینه کردن می‌شوند. ترفندهایی برای افزایش سرعت وای‌فای آیفون، افزایش سرعت وای‌فای اندروید، افزایش سرعت وای‌فای مودم‌ها و روتر یا وای‌فای خانگی!

در این پرونده ویژه نمی‌خواهیم ترفندهای تکراری افزایش سرعت و بهبود وای‌فای را مرور کنیم؛ بلکه می‌خواهیم سراغ ترفندهایی برویم که کمتر شنیدید یا به کار بردید تا وای‌فای بهتری داشته باشید.

برای مطالعه هر مقاله و ترفند؛ روی تیتر آبی رنگ مقاله کلیک کنید تا برایتان باز شود:

چگونه با ارتقای آنتن‌ها، قدرت سیگنال‌های روتر و سرعت وای‌فای را ۵ برابر کنیم؟

روش‌های زیادی برای افزایش سرعت وای‌فای و قدرت سیگنال‌های رادیویی مودم‌ها و روترها وجود دارد ولی تغییر آنتن‌ها یک روش سخت‌افزاری به شدت موثر است. در این مطلب، سراغ روش‌های تعویض و ارتقا و بهبود آنتن‌های مودم‌ها و روترها رفتیم!

۵ روش تقویت وای‌فای مودم ایرانسل TF-i۶۰

غالب کاربران مودم ایرانسل TF-i60 یا هواوی B612 از سرعت اینترنت راضی هستند ولی از سرعت و آنتن‌دهی وای‌فای به شدت ناراضی و شاکی‌اند. حق هم دارند چون وای‌فای این مودم تک بانده و بسیار ضعیف است. اگر شما هم صاحب این مودم هستید؛ با ما در این مطلب همراه باشید تا ترفندهایی برای بهتر کردن سرعت وای فای tf-i60 مرور کنیم.

۶ روش افزایش محدوده پوشش‌دهی وای‌فای و از بین بردن نقاط کور

یکی از مشکلات سرعت وای‌فای، سیگنال‌هایی هستند که در برخی نقاط خانه ضعیف شده یا اصلا دریافت نمی‌شوند. بهتر است بگوییم یک روش بسیار مفید افزایش سرعت وای‌فای، بهبود پوشش‌دهی وای‌فای است.

این تکنیک ساده می‌تواند سرعت وای‌فای آیفون شما را به طور موثری افزایش دهد

این ترفند را یکی از نویسنده‌های سایت فوربس پس از ماه‌ها کار روی سرعت وای‌فای آیفون کشف کرده و به کاربران دیگر پیشنهاد می‌دهد. یک ترفند ساده و به ظاهر بی‌اهمیت که می‌تواند تاثیر زیادی روی سرعت وای‌فای آیفون داشته باشد.

افزایش سرعت چند برابری وای‌فای روی اندروید بدون روت یا نصب اپلیکیشن + ویدیو

ترفندهای زیادی روی اینترنت برای افزایش سرعت وای‌فای در دستگاه‌های اندرویدی آموزش داده شده است. خود من روی سایت شبکه‌چی چندین ترفند را آموزش دادم ولی همیشه دنبال ترفندهایی کاربردی، عملی و جذاب هستم.

آموزش تغییر کانال وای‌فای در مودم‌های TD-LTE مبین‌نت برای افزایش سرعت اینترنت

حتما برای شما نیز پیش آمده است که با اتصال به اینترنت از طریق Wi-Fi، از کیفیت سیگنال خود رضایت نداشته باشید و سرعت اینترنت شما کمتر از حد معمول باشد. یکی از دلایل کاهش سرعت اینترنت، تراکم سینگال‌های موجود در منطقه است؛ مشکلی که در مناطق شلوغ و به ویژه محیط‌هایی که تراکم ساختمان زیادی دارند، بارها دیده شده است.

یک ترفند ساده برای حل مشکلات اینترنت و افزایش سرعت وای‌فای

برخی اوقات حل مشکل اینترنت یا افزایش سرعت وای‌فای ساده‌تر از چیزی است که تصور می‌کنیم: ریستارت مودم یا روتر بی‌سیم. چرا؟ این مطلب کوتاه را بخوانید تا دلایل و روش‌های آن را بدانید!

۱۵ ترفند افزایش سرعت وای‌فای لپ‌تاپ

وای‌فای یکی از ضروری‌ترین نیازهای کاربران لپ‌تاپ است. در خانه، در محل کار، در کافی‌شاپ، در هتل، سر پروژه، اتاق ویدیوکنفرانس و جلسات اداری خارج از دفتر؛ تقریبا همه‌جا نیاز است یک لپ‌تاپ به شبکه‌های بی‌سیم متصل شود تا از اینترنت استفاده کند.

۵ ترفند پیشرفته افزایش سرعت وای‌فای

اگر کاربری حرفه‌ای هستید، باید حرفه‌ای فکر و عمل کنید؛ به تنظیمات حرفه‌ای نیاز دارید و باید ترفندهایی حرفه‌ای یاد بگیرید. حتما با ترفندهای ساده افزایش سرعت وای‌فای مانند تغییر مکان روتر بی‌سیم، دستکاری آنتن‌های خارجی، تغییر کانال رادیویی وای‌فای و نظایر این‌ها آشنایی دارید یا درباره‌شان در اینترنت مطالبی خواندید. ما در این مطلب، می‌خواهیم سراغ ترفندهای پیشرفته‌تری برای افزایش سرعت وای‌فای بروید.

ترفندهای افزایش سرعت وای‌فای خانگی برای استفاده همه اعضای خانواده

این ترفندها را دقیقا در ایام شروع ویروس کرونا برای افزایش سرعت وای‌فای پیشنهاد دادیم؛ ایامی که همه اعضای خانواده باید با هم به وای‌فای وصل شده و هریک اینترنت پرسرعتی برای پیشبرد کارشان داشته باشند.

۵ ترفند سریع برای بهبود سرعت وای‌فای خانگی

در کمتر از چند دقیقه می‌توانید سرعت وای‌فای خانگی خود را شارژ کنید و به وضعیت بهتری برسید. این ترفندها را هر کاربری می‌تواند روی مودم یا روتر خانگی خود انجام دهد.

۶ ترفند افزایش قدرت سیگنال‌های وای‌فای روی آیفون

سرعت موبایل گوشی‌های آيفون خوب است ولی کاربران با وای‌فای این گوشی‌ها مشکلاتی دارند. اپل می‌گوید آیفون‌ها بهترین اسمارت‌فون دنیا هستند؛ پس باید روش‌هایی برای افزایش سرعت وای‌فای آیفون وجود داشته باشد.

۶ روش ساده بهبود وای‌فای خانگی

در آخرین مقاله پیشنهادی این پرونده ویژه، می‌خواهیم سراغ ترفندهایی برویم که ساده ولی کاربردی هستند و احتمالا شما بارها در مقالات مختلف آن‌ها را خواندید و می‌دانید ولی باز تکرارشان خالی از سود نیست.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا