اخبار ایران

افتتاح رسمی فاز سوم شبکه ملی اطلاعات: حرکت از زیرساخت به سوی محتوا

امروز یکم مردادماه و در روز سوم نمایشگاه الکامپ؛ فاز سوم شبکه ملی اطلاعات به طور رسمی توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد. فاز سوم شبکه ملی اطلاعات قرار بود در اردیبهشت ماه افتتاح شود که چندین بار به تاخیر افتاد و قرار شد در ابتدای مردادماه رونمایی شود.

به گزارش وزارت ارتباطات؛ فاز اول شبکه ملی اطلاعات در شهریور ۹۵ و فاز دوم در بهمن ۹۵ راه‌اندازی شد.

برای فاز سوم شبکه ملی اطلاعات اقداماتی مانند اجرای تفکیک اینترنت داخلی از اینترنت خارجی، رشد سرعت اینترنت سیار و شبکه‌های ۳G و ۴G، رشد دسترسی به باندپهن ثابت، توسعه ظرفیت میزبانی محتوا و خدمات داخلی، پایش کیفیت خدمات و شفاف‌سازی در ارایه خدمات به مشتریان، ایجاد زیرساخت ارتباطی اینترنت اشیا و اجرای برخی پایلوت‌ها، توسعه شبکه‌های شهری، ورود اپراتورهای مجازی همراه (MVMO) و عملیاتی کردن IPv6 انجام شده است.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات در مراسم رونمایی از فاز سوم شبکه ملی اطلاعات با ارایه آمار و ارقام به رشد بسیار زیاد زیرساخت و ظرفیت پهنای‌باند اینترنت در کشور طی چهار سال اخیر اشاره کردند و بیان داشتند دیگر دغدغه‌ای برای ظرفیت زیرساخت وجود ندارد و از امروز به بعد باید روی بحث ارایه محتوا روی شبکه ملی اطلاعات کار کرد.

به گفته واعظی، موضوع مهم کنونی وزارت ارتباطات؛ کسب‌وکارهای الکترونیکی بر بستر شبکه ملی اطلاعات است. وزیر ارتباطات به حمایت و قاقون‌گذاری برای تسریع رشد استارتاپ‌ها اشاره کردند و از متولیان و نهادهایی مانند قوه قضاییه درخواست داشتند که بستری فراهم شود تا کسب‌وکارهای نوپا بتوانند در فضای کنونی فاوای ایران رشد کنند و ایده‌ها و دانش فنی خود را به بازار بیاورند.

در حاشیه این مراسم از ۱۳ کتاب درباره شبکه ملی اطلاعات رونمایی شد. 

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا