اخبار ایران

کارزار مخالفت با افزایش تعرفه‌های اینترنت کلید خورد

اعتراض به وضعیت نامطلوب کیفیت اینترنت و جلوگیری از بی‌عدالتی

کاربران اینترنت یک کارزار مخالفت با افزایش قیمت اینترنت را کلید زدند و تا کنون بیش از ۲۳ هزار نفر آن را امضا کردند.

در این کارزار از رئیس جمهور و وزیر ارتباطات خواسته شده است جلوی گرانی اینترنت را گرفته و همچنین کیفیت اینترنت افزایش پیدا کند.

در هفته‌های اخیر، تغییر بسته‌های اینترنت ثابت و کاهش حجم بسته‌های پرطرفدار که باعث افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت اینترنت ثابت شده است و حذف بسته‌های محبوب و طولانی مدت همراه اول و ایرانسل، باعث اعتراض و شکایت کاربران اینترنت شده است.

این کاربران اعتقاد دارند کیفیت اینترنت ایران همواره در پایین‌ترین سطح بوده و این بی‌عدالتی است که قیمت آن در این شرایط ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کند.

کارزار مخالفت با گرانی اینترنت

این کارزار که ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱ راه‌اندازی شده است؛ تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت و تا کنون بیش از ۲۳ هزار نفر آن را امضا کردند.

در ابتدای این کارزار آمده است:

کیفیت اینترنت در ایران همواره در پایین‌ترین رده‌های استاندارد جهانی و حتی پایین‌تر از کشورهای همسایه که اوضاع بسمانی هم ندارند قرار داشته است. در این میان دولت‌ها همیشه از فراهم‌سازی اینترنت باکیفیت و ارزان سخن گفته‌اند که هیچ‌گاه نتوانسته‌اند به این مهم جامه عمل بپوشانند.

و در ادامه می‌خوانیم:

متأسفانه زمزمه‌هایی از افزایش افسارگسیخته تعرفه‌های اینترنت به گوش می‌رسد و بعضی از شرکت‌ها همین حالا نرخ اینترنت ثابت خود را به شکل ناعادلانه‌ای افزایش داده‌اند، همچنین اپراتورهای همراه اول و ایرانسل نیز با حذف بسته های محبوب، افزایش قیمت را کلید زده‌اند. ما امضاکنندگان این کارزار، ضمن اعتراض به وضعیت نامطلوب کیفیت اینترنت، رسیدگی به این موضوع و جلوگیری از این بی‌عدالتی را خواستاریم.

رگولاتوری این افزایش قیمت بسته‌های اینترنت شرکت‌ها را تایید کرده و می‌گوید براساس مصوبه سال ۱۳۹۶ اینترنت ثابت است و هنوز تا سقف اینترنت ثابت که برای هر گیگابایت ۲ هزار تومان تعیین شده است؛ فاصله دارد.

همین‌طور، حذف بسته‌های محبوب و پرطرفدار حجمی و زمانی همراه اول و ایرانسل کاملا قانونی تلقی شده و گفته می‌شود اپراتورهای موبایل می‌توانند تا ۴۰ هزار تومان هر گیگابایت اینترنت را گران کنند که البته به خاطر مسایل رقابتی بازار، فعلا با قیمت یک چهارم به فروش می‌رسد.

شرکت‌های اینترنتی در ماه‌های اخیر، بارها گفتند اگر قیمت اینترنت ۱۰۰ درصد افزایش پیدا نکند؛ با ورشکستگی روبرو شده و قادر به توسعه یا بهبود کیفیت اینترنت نیستند.

حال، باید دید مردم و کاربران اینترنت موفق می‌شوند ترمز گرانی اینترنت را بکشند یا شرکت‌های اینترنتی و اپراتورهای موبایل موفق می‌شوند خواسته خود را دیکته کرده و درآمدهای خود را افزایش دهند.

برای مشاهده و امضای کارزار مخالفت با افزایش تعرفه‌های اینترنت می‌توانید وارد این لینک شوید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا