اخبار ایران

نگاهی به تعرفه‌های اینترنت مصرف منصفانه شرکت پارس‌آنلاین

همان‌طور که می‌دانید؛ شرکت‌های اینترنتی باید تا دهم آذرماه تعرفه‌های جدید اینترنت غیرحجمی یا اصطلاحا مصرف منصفانه خود را اعلام و اجرایی کنند.

تا کنون؛ شرکت‌های های‌وب، شاتل، مخابرات و آسیاتک تعرفه‌های جدید سرویس‌های اینترنت ADSL خود را اعلام کردند و در آخین ساعت‌های باقیمانده از مهلت شرکت‌های اینترنتی؛ پارس‌آنلاین نیز تعرفه‌های اینترنت مصرف منصفانه خود را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: نگاهی به تعرفه‌های جدید اینترنت مصرف منصفانه شرکت‌های های‌وب، شاتل و مخابرات

شرکت پارس‌آنلاین طی اطلاعیه‌ای و براساس مصوبه‌ ۲۶۶ سازمان تنظیم مقررات؛ تعرفه‌های جدید اینترنت را به شرح جدول زیر اعلام کرد:

بدون تفکیک حجم ترافیک داخل و بین‌الملل

پارس‌آنلاین توضیح داده حجم نوشته شده در این جدول شامل حجم ترافیک داخلی و بین‌الملل بوده که کاربر می‌تواند به طور آزادانه‌ای مورد مصرف قرار دهد و برای آن سقف تعیین نشده است.

بدین‌معنی که مثلا در طرح ۱۶ مگابیت با قیمت ۸۰ هزار تومان؛ سقف حجم تعیین شده ۱۰۰ گیگابایت است که کاربران می‌توانند برای اینترنت داخلی یا ترافیک بین‌الملل (سایت‌های حارجی، تلگرام، اینستاگرام، توییتر و غیره) استفاده کنند.

اگر کاربری از سایت‌های روی سرورهای داخل ایران بازدید کند؛ میزان ترافیک نصف محسوب می‌شود. یعنی اگر کاربری در طول یک ماه ۲۰ گیگابایت ترافیک داخلی داشته باشد؛ ۱۰ گیگابایت منظور شده و با ترافیک بین‌الملل جمع بسته می‌شود.

شرکت پارسآنلاین نیز همانند دیگر شرکت‌ها؛ در صورت به اتمام رسیدن حجم مصرفی کاربر؛ سرعت اینترنت را به میزان ۱۲۸ کیلوبیت کاهش می‌دهد تا کاربر مجبور به خرید ترافیک اضافه شود. قیمت هر یک گیگابایت ترافیک اضافه در تعرفه‌های جدید دو هزار تومان اعلام شده است.

گفتنی است در سرویس ۱۶ مگابیت به قیمت ۸۰ هزار تومان؛ شرکت آسیاتک ۱۵۰ گیگابایت حجم آزاد؛ شرکت های‌وب ۱۲۰ گیگابایت حجم آزاد، شرکت مخابرات ایران ۱۳۰ گیگابایت (۶۵ بین‌الملل و ۶۵ داخلی) و شاتل ۱۸۰ گیگابایت (۶۰ بین‌الملل و ۱۲۰ داخلی) در نظر گرفته‌اند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا