راهنمای خریدنقد و بررسی

مودم ثابت ۴G ارزان‌قیمتی که سرعتی بهتر از برخی مودم‌های همراه گران‌قیمت ۴.۵G دارد

نگاهی به مزایای مودم دی‌لینک DWR-M920

برخی اوقات برای داشتن اینترنت سریع‌تر و آنتن‌دهی بهتر، دائما دنبال مودم‌های رده بالا و گران‌قیمت هستیم؛ در حالی‌که برخی مودم‌های خوش قیمت و رده متوسط نیز جوابگوی نیاز ما هستند و لزوما خرید یک مودم گران‌قیمت به معنای سرعت بیشتر یا آنتن‌دهی بهتر نیست.

در مودم‌های ثابت ۴G LTE می‌توان از چند مودم ارزان‌قیمت ولی با عملکرد خوب نام برد که برخی اوقات کارایی در حد مودم‌های ۴.۵G دارند. به عنوان مثال، مودم تی‌پی‌لینک MR200 این‌گونه است. شما با مودم MR200 می‌توانید در بدترین حالت سرعت اینترنتی بالای ۲۰ مگابیت را داشته باشید؛ چون قدرت گیرندگی آنتن‌های خارجی آن بالا است.

مودم دی لینک DWR-M920

مودم ثابت ۴G دیگری که در بازار قیمت نسبتا خوبی بین ۱.۳۰۰ تا ۱.۵۰۰ میلیون تومان دارد ولی باز به شما سرعت و گیرندگی آنتن رضایت‌کننده‌ای می‌دهد؛ مودم دی‌لینک DWR-M920 است.

مشخصات مودم دی‌لینک DWR-M920

دی‌لینک DWR-M920 یک مودم ثابت در رده LTE Cat 4 با وای‌فای تک بانده N300 و دو آنتن خارجی LTE با قدرت ۵ دسی‌بل است. روی این مودم پردازنده‌ای ۱ گیگاهرتز از شرکت مارول نشسته است و دارای ۱۲۸ مگابیت حافظه و ۸ مگابیت فلش است.

حداکثر سرعت اینترنت موبایل این مودم به ۱۵۰ مگابیت و حداکثر سرعت وای‌فای آن به ۳۰۰ مگابیت می‌رسد. اما در عمل شما می‌توانید حداکثر سرعت اینترنتی ۵۰ الی ۶۰ مگابیت از این مودم روی وای‌فای بگیرید.

مودم دی لینک DWR-M920

شما چهار آنتن خارجی LTE این مودم با قدرت ۵ دسی‌بل را مشاهده می‌کنید که دارای دو آنتن خارجی وای‌فای باز هم با قدرت ۵ دسی‌بل است و در مجموع ۴ آنتن دارد. همین ۴ آنتن مزیت بزرگی برای مودم دی‌لینک DWR-M920 شده است؛ چون هم گیرندگی سیگنال موبایل خوبی پیدا می‌کند و هم می‌تواند وای‌فای معقولی برای خانه‌های کوچک بدهد..

یک مزیت دیگر این مودم ثابت، داشتن ۳ درگاه شبکه اترنت LAN صد مگابیتی و یک درگاه WAN صد مگابیتی است تا با خیال راحت بتوانید تلویزیون، لپ‌تاپ، پی‌سی و دستگاه‌های دیگر را با کابل شبکه به مودم و اینترنت وصل کنید.

مودم دی لینک DWR-M920

یک کلید ریست، یک کلید WPS، یک جک آداپتور برق، یک کلید پاور و یک شیار سیم‌کارت هم روی این مودم در دسترس شما است. همان‌طور که می‌دانید، مودم‌های رومیزی و ثابت با باتری کار نمی‌کنند و نیاز به اتصال دائمی به برق شهری دارند.

باندهای فرکانسی مودم دی‌لینک DWR-M920

از نظر پشتیبانی از فرکانس‌های رادیویی نیز باید گفت که مودم DWR-M920 کاملا آنلاک است و می‌توانید سیم‌کارت هر اپراتوری را روی آن قرار دهید. از باندهای : B1/B3/B7/B8/B20/B28 در ۴G LTE و از باندهای B38/40/41 در TDD پشتیبانی می‌کند که برای ما کاربران ایرانی به این معنا است که می‌توانیم به شبکه‌های موبایل ۴G و ۴.۵G و ۳G اپراتورها وصل شویم ولی از باندهای فرکانسی TD-LTE پشتیبانی نمی‌کند.

مودم دی لینک DWR-M920

ورودی برق این مودم نیز یک آداپتور ۱۲ ولت با ۱ آمپر است که یک استاندارد رایج در میان مودم‌های ثابت بوده و شما به راحتی می‌توانید برای آن کابل مبدل AC به DC پیدا کنید.

مودم دی لینک DWR-M920

در برخی سایت‌ها و فروشگاه‌ها، نوشته شده که این مودم از ADSL پشتیبانی می‌کند ولی در واقع این‌طور نیست و اصلا سوکت تلفن ثابت ندارد که بخواهید کابل تلفن ثابت خانه را به مودم وصل کنید. آن چیزی که پشتیبانی از اینترنت ADSL توسط مودم دی‌لینک M920 گفته می‌شود؛ در واقع اتصال مودم ADSL به درگاه WAN این مودم و اشتراک‌گذاری اینترنت ثابت روی وای‌فای است.

مودم دی لینک DWR-M920

معمولا پنل کاربری مودم‌های ثابت کامل و بی‌نقص است و شبیه به مودم‌های ADSL و VDSL، مملو از ابزار و امکانات و پیکربندی‌های مختلف است. پنل کاربری تحت وب مودم M920 نیز تقریبا کامل است و اگرچه به پای پنل کاربری مودم‌های هواوی و ایسوس نمی‌رسد ولی به شما اجازه می‌دهد باند فرکانسی را انتخاب و قفل کنید؛ وی‌پی‌ان روی مودم نصب و تنظیم کنید و بتوانید کنترل کاملی روی ارتباطات بی‌سیم دستگاه داشته باشید.

مودم ثابت ایده‌آلی برای اتصال به اینترنت موبایل

در مجموع و برای نتیجه‌گیری باید بگوییم به نسبت قیمت حدود ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، مودم ثابت ۴G ایده‌آلی برای کاربران معمولی است.

مودم دی لینک DWR-M920

اگر می‌خواهید در خانه یا محل کار از اینترنت موبایل استفاده کنید و نیازی به مودم جیبی ندارید؛ پیشنهاد می‌کنیم این مودم رومیزی را خریداری کنید و به راحتی در خانه و با اتصال دو سه دستگاه به مودم M920، از اینترنت موبایل لذت ببرید. تنها مشکل این مودم شاید هزینه زیاد خرید بسته‌های اینترنت موبایل باشد.

خرید مودم دی لینک M920


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫5 دیدگاه ها

  1. این مودم با سیم کارت ایرانسل کار نمیکنه. ☹️ و در محدوده‌ی سکونت من آنت دهی همراه اول افتضاحه. اگه کسی میدونه مشکل چیه لطفا کمک کنید.

  2. سلام دوستان
    من جدیدا این مودم رو با کلی تحقیق خرید کردم.
    دوستان عزیز
    قبل از خرید این مودم تمام سیمکارت ها رو با گوشی خودم تست کردم!
    از اونجایی که گوشی من mi10t شیاومی هستش، و ۴.۵ g هم پشتیبانی میکرد.
    تقریبا همه خطوط در منطقه ما انتن دهی داشت با یه تفاوت اینکه توی اتاقی که من استفاده میکردم انتن یه مقدار کمتر بود!
    و فکر کردم با این مودم این مشکل برطرف میشه، که بهتر شد ولی کامل بهتر نشد.
    نکته بعدی من با گوشی ۴.۵ g در بهترین نقطه منزل که انتن دهی داشت تا سرعت ۱۲۰ مگابیت شرعت دانلود و ۲۰ مگابیت سرعت اپلود داشتم.
    که با مودم در همون مکان( چون که مودم ۴.۵g نیست) سرعت در بهترین حالت ۵۰ مگابیت ولی اپلود همون ۲۰ مگابیت رو داشتم.
    پس ۴.۵g از نظر سرعت دهی برای دانلود فرق داره.
    انتن وای فای که که عالیه و خیلی خوب کل خونه رو پوشش میده.
    در کل مودم خوبیه.
    و این تجربه ی من از خرید و انتن دهی این مودم با خط رایتل بود.

    1. ممنون از اطلاعات کاملت،من مودمم خراب شده ،میخوام بگیرم،اول اینو که نوشته شما رو دیدم،کنسل شد،حالا باید بگردم دنباله یکی دیگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا