پرونده ویژه

۱۱ مودم TD-LTE جذابی که می‌توانید هم‌اکنون در بازار ایران خریداری کنید

از مودم ۲ میلیون تومانی تولید داخل تا بهترین مودم 5G دنیا با قیمت ۳۰ میلیون تومان!

بازار مودم‌های TD-LTE در ایران با گذشته بسیار فرق کرده است. تا همین دو سال پیش، بهترین مودم تی‌دی‌ال‌تی که می‌توانستید خریداری کنید؛ مودم ایرانسل TF-i60 یا هواوی B612 بود و جز آن دو سه مدل مودم تی‌دی‌ال‌تی دیگر از ایرانسل مانند GP2101 یا TK2510 یافت می‌شد اما اکنون خرید مودم tdlte بسیار سخت و مدل‌ها متنوع‌تر شدند.

اما این روزها دست شما برای خرید مودم tdlte کاملا باز است و می‌توانید به معنای واقعی کلمه دست به انتخاب بزنید. از انواع مودم‌های ۵G که از باندهای رادیویی TDLTE ایران نیز پشتیبانی می‌کنند یا مودم‌های رومیزی ۴G LTE پرچم‌داری که برای هر دو فرکانس FDD و TDD ساخته شدند و اکنون در بازار یافت می‌شوند.

قیمت این مودم‌ها هم بسیار متفاوت است. از مودم TF-i60 S1 تازه‌وارد ایرانسل که قیمتی حدود ۲ میلیون تومان دارد تا مودم هواوی HWS32MWA با قیمت حدود ۴ میلیون تومان بگیرد تا مودمی مانند هواوی H112 که نزدیک به ۳۰ میلیون تومان است.

ما در سایت شبکه‌چی، سعی کردیم به مرور زمان، جدیدترین مودم‌هایی که از TD-LTE در ایران پشتیبانی می‌کنند را معرفی و بررسی کنیم. تقریبا هر مودمی که وارد این بازار شده و دارای ویژگی پشتیبانی از سیم‌کارت‌های تی‌دی‌ال‌تی ایرانسل و مبین‌نت و اپراتورهای مجازی TD-LTE بوده است را مورد نقد و بررسی قرار دادیم.

حاصل کار، معرفی نزدیک به ۱۰ مودم TD-LTE شده است که شاید پیدا کردن همه آن‌ها در سایت شبکه‌چی برایتان سخت باشد ولی ما در این مطلب و به صورت یک پرونده ویژه، همه آن‌ها را جمع‌آوری کردیم تا بهتر بتوانید مودم مناسب خودتان را انتخاب کنید:

بررسی مودم ۵G هواوی H112: زندگی خود را به آتش بکشید و بخریدش که آخر مودم است

بیش از یک سال از عرضه مودم هواوی H112 به بازار می‌گذرد. این مودم ۵G که جزو اولین مودم‌های مجهز به پردازنده Balong 5000 هواوی برای اتصال به شبکه‌های ۵G است؛ توسط اپراتورهای مختلفی در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

با مودم H112 می‌توانید به شبکه‌های ۴G LTE و ۵G و حتی TD-LTE متصل شوید. یک مودم روتر رومیزی با وای‌فای دو بانده و درگاه‌های ارتباطی یک گیگابیتی که برای بسیاری از مصارف خانگی و حتی اداری کوچک یک گزینه ایده‌آل محسوب می‌شود.

بررسی مودم ۵G همراه هواوی E6878: تو مرا شیفته و مجنون کردی!

مودم E6878 چند مزیت بسیار بزرگ و هیجان‌انگیز مانند شارژ سریع ۴۰ واتی، شارژ معکوس ۱۵ واتی برای شارژ گوشی موبایل و دیگر وسایل همراه، باتری ۸۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی در مدل E6878-370 و پشتیبانی از هر گونه شبکه موبایلی که سراغ دارید اعم از ۴G و ۵G تا TD-LTE است.

بررسی تخصصی مودم هواوی B818: زیبا، قوی، سریع، کاملا به‌روز و با امکانات کامل

مودم هواوی B818، در کلاس LTE Cat 19، آخرین نسل از سری مودم‌های ۴g شرکت هواوی است که اواخر سال ۲۰۱۸ معرفی و در مارس ۲۰۱۹ عرضه جهانی شد و با وجود روی کار آمدن نسل پنجم شبکه تلفن همراه و تولید مودم‌های ۵g (مثل HUAWEI 5G CPE Pro و HUAWEI 5G CPE Pro 2)، همچنان در خط تولید شرکت هواوی وجود دارد.

معرفی مودم رومیزی TD-LTE دو بانده LTE Cat 12

این مودم که دارای مدل TSF-TD152ACN است و با عبارت LTE Cat 6 /12 Single-Mode Indoor CPE در سایت شرکت Gemtek آمده؛ یک مودم صرفا مناسب برای اینترنت TD-LTE روی باندهای ۴۲ و ۴۳ است و اصلا برای FDD در ایران جواب نمی‌دهد.

وای‌فای دو بانده ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز دارد و آن هم با سرعت AC1200؛ یعنی روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۳۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۸۶۷ مگابیت است. هر دو باند رادیویی با هم کار می‌کنند و شما می‌توانید برخی دستگاه‌ها را به فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و برخی دستگاه‌ها را به فرکانس ۵ گیگاهرتز وصل کنید.

نگاهی به مودم ۴G/TDLTE بیرونی هواوی B2368 در رده LTE Cat 12

مودم بیرونی هواوی b2368

دوستان زیادی تقاضا داشتند یک مودم بیرونی و فضای باز قوی برای اینترنت ۴G LTE و TD-LTE معرفی کنیم تا بتوانند در خانه یا محل کار خود نصب کنند؛ چون جایی که زندگی می‌کنند آنتن‌دهی خوبی ندارد و در داخل ساختمان هیچ سیگنالی دریافت نمی‌شود.

شرکت هواوی چندین مودم فضای باز قوی دارد. دو مدل B2368 و B2388 این شرکت معروف‌تر هستند؛ به‌ویژه مودم B2368 که واقعا مشخصات بسیار رده بالا و خفنی دارد و یک غول در میان مودم‌های بیرونی محسوب می‌شود.

بررسی مودم ۴.۵G/TDLTE هواوی L01s یا HWS32MWA

برخی از کاربران تقاضا کردند درباره مودم TDLTE جدید هواوی Speed Wi-Fi HOME L01s یا HWS32 صحبت کنیم.

این مودم چند نام دارد. در کشورهای آسیای شرقی بیشتر با نام Speed Wi-Fi HOME L01s شناخته می‌شود و از سوی یکی از معروف‌ترین سرویس‌دهنده‌های اینترنت ژاپن به نام au به مشتریان داده است. در برخی دیگر از کشورها هم به نام HWS32 یا HWS32MWA شناخته می‌شود. پس، تعجب نکنید که اگر این مودم را با نام‌های مختلف در بازار ایران ببینید.

همه آن چیزی که باید درباره مودم ایرانسل TF-I60 یا هواوی B612 بدانید

اغراق نیست که بگوییم هیچ مودمی در ایران به اندازه مودم ایرانسل TF-i60 (هواوی B612) معروف و پرسروصدا نشده است.

همه اپراتورهای موبایل و TD-LTE این مودم را به مشتریان پیشنهاد می‌کنند. همه فروشگاه‌ها این مودم را با لاک شرکت‌های اپراتور موبایل مختلف به فروش می‌رسانند و نسخه‌های مختلفی از آن، لاک شده و آنلاک در بازار یافت می‌شود.

کالبدشکافی از نزدیک مودم ایرانسل TF-I60 S1: خوب، بد یا بدتر از آنچه تصور می‌کنید؟

مودم ۴G/TDLTE ساخت داخل ایرانسل TF-i60 S1 بیشتر از آنچه که فکر می‌کنیم؛ عجیب و غریب و مرموز است. هرچه از زمان عرضه آن بیشتر می‌گذرد و به دست کاربران بیشتری می‌افتد؛ حقایق و نکات جالبی درباره آن منتشر می‌شود و مورد بررسی جزئی و ریزبینانه آن‌ها قرار می‌گیرد.

مودم ایرانسل TF-I60 G1: مودم رومیزی جدیدی برای اینترنت ۴.۵G و TDLTE

مودم ایرانسل TF-i60 G1

مشخصات و ظاهر این مودم که ایرانسل TF-i60 G1 نام دارد؛ جالب و هیجان‌انگیز است؛ فقط امیدواریم که کارایی و عملکرد آن هم شگفت‌انگیز و در خور انتظار ما باشد.

ایرانسل پس از عرضه موفق مودم TF-i60 H1 (هواوی B612) و عرضه مودم بومی و ساخت داخل کشور TF-i60 S1 حالا سراغ سومین عضو این خانواده یعنی TF-i60 G1 رفته است.

آن‌طور که از دفترچه راهنما و مشخصات حک شده روی این مودم مشخص است؛ یک مودم با پشتیبانی از باندهای رادیویی FDD و TDD است و از رده LTE Cat 6 با حداکثر سرعت ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه روی شبکه‌های ۴.۵G برخوردار است.

مودم TDLTE/4.5G هواوی B622: نسخه به‌روز شده هواوی B612 (ایرانسل TF-I60 H1) با وای فای ۶ دو بانده

مودم هواوی B622

مودم هواوی b622 را باید به‌روز شده مودم هواوی B612 یا ایرانسل TF-i60 H1 بدانیم. مودم B622 از وای فای دو بانده ۸۰۲.۱۱ax پشتیبانی می‌کند و تقریبا تمام ویژگی‌ها، مشخصات و امکانات هواوی B612 را دارد. حتی از نظر طراحی ظاهری و ابعاد و سرعت و آنتن‌دهی نیز در همان شرایط B612 است ولی با قیمت بسیار پایین‌تر و به صورت آنلاک به فروش می‌رسد و توانسته در این مدت کم، نظر مثبت کاربران اینترنت FDD و TDD را به خود جلب کند.

مودم تی‌دی‌ال‌تی ایرانسل GP2101 Plus بهتر است یا TK2510 Plus؟

مودم GP2101 Plus نسخه جدیدی مودم معروف و قدیمی GP2101 ایرانسل است و مودم TK2510 Plus هم مدل جدیدی برای مودم TK2510. برای برخی از کاربران این سوال مطرح شده که کدام‌یک بهتر است؟ آیا مودم GP2101 Plus چون گران‌تر است مودم بهتری است؟ واقعیت این است که هر دو مودم در یک رده و کلاس LTE هستند. هر دو LTE Cat4 با سرعت دانلود ۱۲۰ مگابیت و سرعت اپلود ۵۰ مگابیت در شبکه‌های TD-LTE بوده و برتری نسبت به یکدیگر ندارند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

‫8 دیدگاه ها

  1. سلام لطفاً راهنماییم کنید
    من با بودجه ۳ میلیون چه مودم tdlte میتونم بخرم؟
    Tk2510 یا Tk2510 plus ??
    Gp 2101 یا gp2101 plus ???
    Tf i60 s1 ??
    Tf i40 ???
    نظرتون چیه ؟؟؟

    1. سلام من خودم i60 s1 دارم خیلی ازش راضیم دوفرکانسه و بهترین تجربه سرعت رو هم با وای فای و هم با لن بهت میده نظرم اینکه s1 بگیری

  2. سلام
    من الان مودم مبین نت هواوی b612s دارم زیاد راضی نیستم از سرعت رو هر دو حالت td یا fd فرقی نداره با هم نهایت سرعت ۱/۵ مگ
    الان میخوام مودم عوض کنم چه مودمی بگیرم که کیفیت ش بهتر از هواوی b612s باشه ؟
    نهایت تا ۸ تومن میتونم هزینه کنم

    1. سلام من این مودم رو دارم .نمیتونم ۱۰۰ درصد بگم اگر بیشتر مواقع از اینترنت وای فای به نت گوشی بدلیل کم و بیشتر قطعی سرعت جابجا میشه در گوشی البته مشکل از مودم هست ولی در کل زمانی که من خریدم شرکت ۱۲ بار تماس داشتم برای تنظیمات که خودشون از لب تاب با برنامه وصل لبتاپ من میشدن و تنظیم میکردن . ولی فرداش یا چند روز بعد باز مشکل سرعت داشتم البته ناگفته نمونه من برای بازی لازم داشتم که بدون باگ باشه در حالت عادی مشکلی نبود امممممممممما من هزینه حدود ۳و نیم کرده بودم کلی البته در صورتی که یکی از دوستان یک تنظیمات براش انجام داده بودند با ۲۰۰ هزار روی مودمش ده بار تو زمانهای متفاوت سرعت نت اون بالاتر من بود در صورتی که اصلا td نبود . حرف اخر من فکر میکنم مودم اگر جیبی نیست باید انتنش بیرون معلوم باشه تا اگه ضعیف بود بشه یک کاری کرد ن داخلی . رضایت من از مودم از ۱۰۰ حدود ۴۰ هست سفارش نمیکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا