فناوریوای‌فای

روترهایی دوبانده و AC1200 با قیمت بسیار کمتر

روترهای شیائومی در حالی‌که ظریف، زیبا و کاربردی هستند؛ با قیمت‌های بسیار کمتری نسبت به روترهای برندهای دیگر عرضه می‌شوند. 

تا کنون در سایت شبکه‌چی، چندین روتر و محصول شبکه شیائومی مانند روتر Mi Router ۳C، روتر می ۳، روتر Mi Router ۴، پاوربانک و مودم روتر ZMI MF۸۵۵ و اکستندر Mi Wi-Fi Amplifier Pro را معرفی کردیم که در بازار ایران خوش درخشیدند و با قیمت‌هایی اقتصادی و به‌صرفه‌تر فروخته می‌شوند.

شیائومی در مارس امسال از دو روتر بی‌سیم به نام‌های ۴A و ۴A Gigabit edition نیز رونمایی کرد. قیمت این روترها به ترتیب ۱۸ و ۲۶ دلار است که نسبت به روترهای مشابه از برندهای دیگر بسیار ارزان‌تر هستند.

من هنوز این روترها را در فروشگاه‌های شیائومی ایرانی ندیدم ولی امیدوارم هرچه زودتر وارد بازار ایران شوند و امکان خرید یک روتر دو بانده نسبتا خوب با ویژگی‌های به‌روز را برای کاربران خانگی و معمولی فراهم سازند.

تفاوت‌های روترهای ۴A و ۴A Gigabit edition

این دو روتر نسخه به‌روزرسانی شده روتر می ۴ شیائومی هستند. هر دو روتر تحت استاندارد ۸۰۲.۱۱ac یا وای‌فای ۵ عرضه شده و در رده AC1200 هستند؛ اگرچه سرعت واقعی که روی دوبانده ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز به دست می‌دهند در مجموع ۱۱۶۷ مگابیت است.

شیائومی ۴A Gigabit edition نسبت به مدل ۴A چند تفاوت اساسی دارد: نخست اینکه از ۴ آنتن پرقدرت‌تر سود می‌برد تا سرعت وای‌فای و همین‌طور محدوده پوشش‌دهی وای‌فای بیشتر شود. دوم، درگاه‌های LAN و WAN این روتر گیگابیتی هستند ولی در روتر ۴A درگاه‌های صدمگابیتی است.

پردازنده مرکزی و رم این دو روتر بی‌سیم هم با یکدیگر متفاوت است. روتر ۴A شیائومی از پردازنده MT7628DA مدیاتک با ۶۴ مگابایت رم و ۱۶ مگابایت رام بهره می‌برد که در مجموع دو فرکانس ۶۴ دستگاه می‌توانند به وای‌فای متصل شوند.

روتر ۴A Gigabit edition از تراشه دو هسته‌ای MT7621A با ۱۲۸ مگابایت رم و ۱۶ مگابایت رام سود برده و دارای یک درگاه WAN گیگابیتی و دو درگاه LAN گیگابیتی است.

بنابراین، اگر بتوانید روتر ۴A Gigabit edition را خریداری کنید؛ به‌روزتر، سریع‌تر و قدرتمندتر است. 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫3 دیدگاه ها

    1. سلام پیشنهاد ما خرید مودم شیائومی و حتی مدل‌های بهتر آن با قیمت بسیار مناسب مانند مدل AC2350 است. ممکن است مودم‌های توتولینک در ایران پشتیبانی خوبی نداشته باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا