فناوری

آیا لپ‌تاپ لنوو ThinkPad X1 Carbon با وای‌فای ۶ سازگار است؟

اگر یک روتر وای‌فای ۶ مانند ایسوس ROG RAPTURE GT AX۱۱۰۰۰ یا RT-AX88U خریده باشید؛ احتمالا دنبال لپ‌تاپ سازگار با وای‌فای ۶ می‌گردید.

چون زمانی می‌توانید از قدرت و سرعت واقعی یک شبکه وای‌فای ۶ سود ببرید که روتر بی‌سیم یا مودم روتر و لپ‌تاپ، اسمارت‌فون، کامپیوتر رومیزی و سایر دستگاه‌های شما هم وای‌فای ۶ را پشتیبانی کنند.

یکی از لپ‌تاپ‌های به‌روزی که در بازار می‌تواند در شبکه‌های وای‌فای ۶ کار کند؛ لپ‌تاپ تینک‌پد ایکس ۱ کربن مدل ۲۰۱۹ است. اما برخی از کاربران میان مدل‌های مختلف این لپ‌تاپ فوق‌العاده سرگردان ماندند که کدام مدل دقیقا دارای وای‌فای ۶ است و باید آن را بخرند؟

به طور ساده می‌توانیم بگوییم لپ‌تاپ لنوو تینک‌پد ایکس ۱ کربنی که دارای پردازنده اینتل نسل دهم i7-10510U است؛ فقط از وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کند و مدل‌های دیگر این لپ‌تاپ که پردازنده‌های دیگری دارند؛ فاقد سازگاری با وای‌فای ۶ هستند.

چرا لنوو ThinkPad X1 Carbon را بخریم؟

دلایل بی‌شماری برای خرید تینک‌پد ایکس ۱ کربن وجود دارد. دلیل نخست، صفحه‌نمایش WQHD 1440p با فناوری anti-glare است که باعث می‌شود همه مدیاها را بهتر مشاهده کنید و در معرض نور شدید خورشید هم بتوانید محتواهای صفحه‌نمایش را واضح ببینید.

سیستم بلندگوی این لپ‌تاپ هم عالی است و از فناوری دالبی اتمس سود می‌برد. اگر به وای‌فای ۶ نیاز نداشته باشید؛ مدل‌های دارای پردازنده نسل هشتم اینتل بسیار گزینه‌های مناسبی برای خرید هستند ولی اگر مدل دارای پردازنده i7-10510U را انتخاب کنید؛ وای‌فای ۶ هم دارید.

پیکربندی‌های متنوعی هم از این لپ‌تاپ لنوو در بازار موجود است ولی یک پیکربندی عالی آن دارای رم ۱۶ گیگابایت و درایو SSD یک ترابایت برای ذخیره‌سازی اطلاعات است. این دستگاه از فناوری اسکن اثر انگشت Windows Hello نیز پشتیبانی می‌کند. در صورت تمایل می‌توانید یک دوربین IR برای تشخیص چهره هم به آن اضافه کنید.

ویژگی مهم بعدی در این لپ‌تاپ، مودم توکار LTE در برخی مدل‌ها است تا همیشه به اینترنت دیتا هم دسترسی داشته باشید.

به همه این ویژگی‌های عملکردی خوب، طراحی مناسب و نازک و سبک را هم اضافه کنید. لپ‌تاپ لنوو تینک‌پد ایکس ۱ کربن یک دستگاه فوق‌العاده سبک و قابل حمل است. دو درگاه تاندربولت ۳ و دو درگاه USB 3.1 دارد تا کاربران بتوانند از تجهیزات جانبی بیشتری استفاده کنند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا