فناوری

ایسوس اولین روتر وای‌فای ۶E جهان را معرفی کرد: غولی برای استریم بازی و ویدیو

ایسوس اولین روتر وای‌فای ۶E خود و جهان را معرفی کرد.

اوایل امسال بود که موسسه FCC از استاندارد وای‌فای ۶E رونمایی کرد و خبر از تصویب آن داد. 

در Wi-Fi 6E شاهد فرکانس سوم ۶ گیگاهرتز هستیم که امکان تبادل اطلاعات با سرعت بسیار زیاد ولی در فاصله بسیار کم را میسر می‌سازد.

روتر ROG Rapture GT-AXE11000 ایسوس یک دستگاه های اند و رده بالا و یک روتر گیمینگ سه بانده است که در دسامبر امسال وارد بازار می‌شود.

بی‌نهایت قدرت برای بازی و ویدیو بی‌سیم

روتر GT-AX11000 به مانند چند روتر گیمینگ قبلی ایسوس، از ظاهر و شکل و شمایل عجیب و غریبی بهره می‌برد. ۸ آنتن خارجی در اطراف این روتر می‌بینیم و بدنه‌ای بزرگ که نشان‌دهنده قدرت پردازشی بالای این روتر است.

حتما عاشق این طراحی روتر ایسوس خواهید شد؛ به‌ویژه اگر یک گیمر هستید و با برند ROG ایسوس آشنایی دارید یا سیستم گیمینگ شما با این برند جمع شده است. دیده این روتر حسی به آدم می‌دهد انگار قدرتی برای استریم کل اینترنت دنیا دارد.

مهم‌ترین ویژگی این روتر همان پشتیبانی از استاندارد Wi-Fi 6E و بهره‌گیری از پهنای‌باند ۱۶۰ مگاهرتز برای تبادل سریع اطلاعات است. پهنای‌باند فرکانس ۶ گیگاهرتز در این استاندارد تقریبا دو برابر پهنای‌باند فرکانس ۵ گیگاهرتز است و بهترین قابلیت برای ارسال اطلاعات انبوه مانند بازی‌های ویدیویی آنلاین یا استریم ویدیو است.

روتر GT-AXE11000 از یک پردازنده چهار هسته‌ای با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز و ۶۴ بیتی به همراه ۱ گیگابایت رم بهره می‌برد. از ۴ کانکشن وای‌فای ۶ یا MIMO 4×4 سود می‌برد و دارای درگاه‌های LAN چند گیگابیتی است. این درگاه‌ها سرعتی ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می‌کنند.

همین‌طور، از چندین اتصال WAN پشتیبانی کرده و اجازه تجمیع WAN را می‌دهد. کاربران می‌توانند دو درگاه WAN را با هم تجمیع کنند تا روی شبکه‌های بی‌سیم سرعت اینترنتی ۲ گیگابیت داشته باشند.

دیگر ویژگی ممتاز این روتر، آمپلی‌فایرهای قدرتمند برای فرکانس ۶ گیگاهرتز است تا سیگنال‌هایی قوی با بالاترین برد و پوشش‌دهی به دست کاربر برسد. 

ایسوس درباره قیمت این روتر حرفی نزده است ولی بعید است برچسب قیمتی زیر ۴۵۰ دلار داشته باشد. 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا