فناوری

ایرانسل در الکامپ ۲۶: از رسیدن به هزار سایت ۵G تا فیبر نوری در ۱۵ شهر

نگاهی به مودم 5G فیبر نوری ایرانسل و تست سرعت اینترنت‌ها

ایرانسل در نمایشگاه الکامپ امسال برای کاربران نهایی و خانگی روی دو فناوری تمرکز داشت: «۵G» و «فیبر نوری».

در تبلیغات محیطی ایرانسل هم این موضوعات بیشتر جلب توجه می‌کردند. وقتی وارد غرفه ایرانسل در سالن ۳۸ می‌شدید؛ لپ‌تاپ‌هایی برای تست سرعت اینترنت فیبر نوری و ۵G، ثبت‌نام فیبر نوری و حتی مودم ۵G دیده می‌شد.

آخرین اخبار ۵G ایرانسل

در حال حاضر، ایرانسل نزدیک به ۶۰۰ سایت ۵G فعال دارد ولی به گفته مدیرعامل این اپراتور، تا پایان سال جاری به بیش از ۱۰۰۰ سایت فایوجی فعال خواهد رسید.

بیژن عباسی آرند می‌گوید فاز نخست توسعه ۵G ایرانسل با ۵۰۰ سایت در شهرهای بزرگ و مراکز استان انجام شده و اکنون بیش از ۲.۵ میلیون مشترک این اپراتور با گوشی ۵G می‌توانند به اینترنت ۵G وصل شوند.

ایشان به بحث محدودیت گوشی‌ها در ایران برای اتصال به ۵G اشاره کردند و گفتند امیدوار هستند که به‌زودی این محدودیت برداشته شود.

در گفت و گو با یک کارشناس ایرانسل، گفتند مشکل گوشی‌های سامسونگ پابرجا است و فقط گوشی‌های آيفون ۱۳ و ۱۴ به شرط پشتیبانی از فایوجی، فعلا می‌توانند به ۵G ایرانسل وصل شوند و سایر مدل‌های آیفون باز هم مشکل رایج را دارند. فقط گوشی‌های شیائومی به راحتی به ۵G وصل می‌شوند.

در غرفه ایرانسل، شاهد مودم ۵G جدید این شرکت به نام ایرانسل TF-5G G1 بودیم که از تمامی شبکه‌های موبایل ۴G/4.5G/5G/TDLTE پشتیبانی می‌کند.

مودم TF-5G G1 در واقع مودم گرین پکت D5H-EA20 است و همراه اول نیز در نظر دارد آن را به عنوان مودم ۵G رومیزی به مشتریان بدهد. در آینده درباره این مودم زیاد صحبت می‌کنیم:

در الکامپ امسال، همراه اول سه مودم ۵G رونمایی کرد که قرار است تا چند ماه آینده وارد بازار شوند.

تست سرعت اینترنت ۵G ایرانسل در نمایشگاه الکامپ:

به‌زودی فیبر نوری ایرانسل در ۱۵ شهر

بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل در نمایشگاه الکامپ امسال خبر داد در مدت ۲.۵ سال آینده، نزدیک به ۵ میلیون پورت فیبر نوری تحویل خواهند داد.

مدیرعامل ایرانسل گفت هدف‌گذاری ما در امسال، راه‌اندازی بیش از ۱.۵ میلیون پورت است. طرح پایلوت در شهر بابل انجام شده و ۲۷ اردیبهشت ماه افتتاح شد که تا آخر مهر ماه، کل این شهر زیر پوشش فیبر نوری خواهد رفت.

ایشان گفتند به موازات، راه‌اندازی فیبر نوری ۱۵ شهر در استان تهران و البرز کلید خورده است.

در تست سرعت اینترنت فیبر نوری ایرانسل که در غرفه آن‌ها دیدیم؛ سرعت دانلود ۹۴۵ تا ۹۸۰ مگابیت و سرعت آپلود ۸۷۳ تا ۹۰۰ مگابیت با پینگ ۸ به دست می‌آمد:

همین‌طور، مودم فیبر نوری FTTH H1 را در الکامپ ۲۶ امسال مشاهده کردیم که در اصل مودم هواوی اکولایف HG8145V5 است.

مودم کوچک و جمع و جوری با وای‌فای دو بانده، ۴ پورت شبکه اترنت گیگابیتی، یک درگاه USB، فناوری MIMO 2×۲ و دو آنتن خارجی:

ایرانسل می‌گوید همه علاقه‌مندان به اینترنت فیبر نوری ایرانسل، می‌توانند وارد سایت ایرانسل شده و ثبت‌نام کنند تا اولین افرادی باشند که با ورود اینترنت FTTH ایرانسل در شهرشان، برای ثبت‌نام و واگذاری خط فیبر نوری دعوت شوند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

‫5 دیدگاه ها

  1. “ایرانسل می‌گوید همه علاقه‌مندان به اینترنت فیبر نوری ایرانسل، می‌توانند وارد سایت ایرانسل شده و ثبت‌نام کنند تا اولین افرادی باشند که با ورود اینترنت FTTH ایرانسل در شهرشان، برای ثبت‌نام و واگذاری خط فیبر نوری دعوت شوند.”

    امکان پیش ثبت نام بغیر از بابل امکان پذیر نیست.

  2. در ویدیو اول تست سرعت که سایت speedtest.net مدل گوشی مورد استفاده SM-G998B نشان میدهد سامسونگ Galaxy S21 Ultera 5G هست که نشون میده احتمالا مشکل وصل نشدن این گوشی ها به ۵G دلیل غیر فنی دارد

  3. سلام
    جناب محمدی زاده گوشی ای که دارد تست نسل پنجم ایرانسل را با آن می گیرید اس ۲۱ اولترا هست و اکنون در حال استفاده از نسل پنجم ایرانسل است!
    لطفا بفرمایید این موضوع با این قضیه که می فرمایید گوشی های سامسونگ امکان اتصال به نسل پنجم را ندارند در تضاد نیست؟!
    دلیل این موضوع چیست؟ آیا نسخه خاصی از گوشی های سامسونگ قابلیت استفاده از نسل پنجم در ایران را دارا می باشد؟

    1. سلام
      وقتی گفته می‌شود گوشی‌های سامسونگ به فایوجی ایرانسل یا همراه اول وصل نمی‌شوند؛ یک موضوع عام و کلی را در نظر داریم.
      قطعا استثناهایی هست یا ترفندهایی که بشود این لاک را دور زد اما به طور کلی برای کاربر معمولی که می‌خواهد یک گوشی ۵G سامسونگ بخرد و با انداختن یک سیم کارت به ۵G وصل شود؛ این مشکل وجود دارد.
      ضمن اینکه مدیران ایرانسل در غرفه‌شان گفتند که دکل ۵G ایرانسل سیار مستقر در نمایشگاه چند سکتور باز دارد که اجازه می‌دهد فعلا هر گوشی به آن وصل شود.
      این‌ها همه Case Study است و برای عموم مردم نیست.
      مشکل گوشی‌های سامسونگ و آیفون وجود دارد و خود مدیران ایرانسل بارها اشاره کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا