وای‌فای

تی‌پی‌لینک Archer C1200: روتر دو بانده پر فروش و خوش قیمتی برای خانه‌دارها

در حالی‌که این روزها خرید یک روتر بی‌سیم دو بانده جدید برای کاربران ایرانی بسیار سخت شده و هزینه بالایی در پی دارد؛ روتر آرچر C1200 جزو معدود محصولاتی است که هنوز خوش قیمت است و البته یکی از بهترین روترهای شرکت تی‌پی‌لینک محسوب می‌شود.

روتر Archer C1200 در دنیا جزو پرفروش‌‌ترین روترهای دو بانده سطح متوسط بازار است و سایت‌های مختلف به این دستگاه امتیازهای خوبی دادند.

در رده AC1200 با سرعت ۳۰۰ مگابیتی در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۸۶۷ مگابیتی در فرکانس ۵ گیگاهرتز است. سه آنتن خارجی دارد و از MIMO 3×3 سود می‌برد.

۴ درگاه LAN با سرعت یک گیگابیت، ۱ درگاه WAN باز هم با سرعت بالای یک گیگابیت و یک درگاه USB 2.0 به معنای واقعی کلمه می‌توانند نیاز هر کاربر خانگی را رفع کنند. 

کلیدهای پاور، روشن/خاموش وای‌فای و WPS و کلید ریست هم اجازه می‌دهند بهتر روتر را مدیریت کنید.

امکانات کامل نرم‌افزاری

در پنل مدیریتی این دستگاه امکان استفاده از ابزارهای کنترل ترافیک و مدیریت پهنای‌باند را دارید. از کنترل والدین و تعریف شبکه میهمان (برای هر فرکانس یک شبکه) پشتیبانی می‌کند و اکسس کنترل دارد.

به علاوه، می‌توانید زمان استفاده از اینترنت را مشخص کرده و برنامه‌ریزی کنید. از انواع فیلترهای سایت‌ها و آدرس‌ها پشتیبانی می‌کند و به یک فایروال نرم‌افزاری SPI مجهز شده است.

به طور کلی، یک روتر دو بانده ایده‌آل برای کاربران خانگی است. با آنتن‌های خارجی که دارد می‌تواند به راحتی ساختمان و آپارتمان‌هایی در مساحت‌های ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر مربع را زیر پوشش وای‌فای ببرد و اینترنت را میان دستگاه‌های مختلف دسکتاپ و موبایل به اشتراک بگذارد.

تی‌پی‌لینک برای این روتر اپلیکیشن موبایل اندرویدی و iOS نیز عرضه کرده تا کاربران راحت‌تر همه‌چیز را از راه دور کنترل و مدیریت کنند. این نرم‌افزار به سادگی می‌گوید چند دستگاه به روتر متصل شدند و از چه نوعی هستند.

این روتر دوبانده خوش قیمت را می‌توانید با ۵۵۰ هزار تومان از بازار خریداری کنید. 

برخی روترهای تک بانده چنین قیمتی دارند و روترهای دو بانده خوب دیگر بازار به مرز یک میلیون تومان نزدیک شدند. 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫2 دیدگاه ها

    1. سلام دوست عزیز
      به نظر می‌رسد مدل روتر دی لینک DIR-825 به‌روزتر باشد. از نظر مشخصات تا حدود زیادی مشابه هم هستند ولی مدل تی‌پی‌لینک دیگر از دور خارج شده و در سایت رسمی تی‌پی‌لینک هم زده که دیگر پشتیبانی نمی‌شود ولی مدل دی‌لینک اخیرا عرضه شده است.
      اگر می‌خواهید از تی‌پی‌لینک روتر دو بانده بخرید؛ مدل c60 را بگیرید که همین مشخصات ولی با MU-MIMO است.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا