وای‌فای

نمایشگاه CES 2019: جدیدترین روتر وای‌فای ۶ تی‌پی‌لینک با قابلیت مش وای‌فای

ماه پیش، شرکت تی‌پی‌لینک از دو روتر وای‌فای ۶ خود به نام‌های Archer AX11000 و Archer X6000 رونمایی کرد. این روترها از قابلیت مش وای‌فای پشتیبانی نمی‌کنند.

اکنون، این شرکت در نمایشگاه CES 2019، علاوه بر نمایش این دو روتر، از یک روتر وای‌فای ۶ با پشتیبانی از قابلیت مش وای‌فای رونمایی کرد. 

روتر Deco X10 طراحی متفاوت با روترهای دیگر وای‌فای ۶ این شرکت دارد و شبیه به سیلندر است. یک روتر سه بانده با حداکثر سرعت ۲.۷ گیگابیت که می‌تواند تمام خانه را زیر پوشش سیگنال‌های وای‌فای استاندارد ۸۰۲.۱۱ax ببرد.

یک باند رادیویی این روتر برای ایجاد لینک backhaul با سرعت ۱.۹۵ گیگابیت است.

کاربران خانه‌های بزرگ می‌توانند با خرید بسته ۲ تایی روتر Deco X10 و راه‌اندازی یک شبکه مش وای‌فای، از بهترین سرعت و کیفیت پوشش‌دهی وای‌فای استفاده کنند. 

این روتر به جدیدترین نسل شبکه‌های بی‌سیم مجهز شده است و قرار است اواخر سال ۲۰۱۹ با قیمت ۳۵۰ دلار برای بسته ۲ تایی وارد بازار شود.

برای استفاده از این روتر و شبکه مش وای‌فای، به‌خصوص در بالاترین سرعت، باید کارت شبکه وای‌فای ۶ داشت. البته، کارت شبکه ۸۰۲.۱۱ac و ۸۰۲.۱۱n نیز پشتیبانی می‌شود که قاعدتا سرعت پایین‌تری به دست می‌دهد.

گفتنی است این روتر با دیگر روترهای سری Deco تی‌پی‌لینک هم سازگار بوده و می‌تواند در کنار آن‌ها یک شبکه مش وای‌فای قوی‌تر بسازد.

تی‌پی‌لینک در نمایشگاه CES 2019 از روتر Deco M9 Plus و اکستندر RE300 نیز رونمایی کرده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا