راهنمای خرید

کدام مودم ایرانسل i40 را بخریم + جدول مقایسه مشخصات

بهترین مودم ارزان قیمت ایرانسل برای اینترنت 3G/4G

مودم‌های خانواده i40 ایرانسل، ارزان‌ترین مودم‌های ۳G/4G این اپراتور برای اتصال به اینترنت موبایل هستند. عموما کاربران عادی که به اینترنت ثابت دسترسی ندارند؛ با خرید یکی از این مودم‌ها، می‌توانند به اینترنت همراه وصل شوند.

ضمن اینکه در نانوایی‌ها، سوپری‌ها، مغازه‌های خرده‌فروشی، لبنیاتی و قصابی یا میوه‌فروشی، این مودم‌ها را به وفور می‌بینیم که به یک دستگاه کارت‌خوان وصل شدند.

مودم‌های FD-i40 ایرانسل، مناسب‌ترین گزینه برای افرادی است که نمی‌خواهند هزینه زیادی بابت مودم بدهند و فقط اتصال به اینترنت را انتظار دارند.

پس از بررسی و مقایسه مودم‌های خانواده i60 ایرانسل، حالا امروز می‌خواهیم نگاهی به مودم‌های خانواده i40 بیندازیم و ببینیم کدام‌یک، قوی‌تر و ارزش خرید بهتری دارد؟

مشخصات مودم ۳G/4G ایرانسل i40

همه مودم‌های خانواده i40 ایرانسل از رده LTE Cat 4 با پشتیبانی از فرکانس‌های رادیویی FDD هستند. بنابراین، از اینترنت TDLTE ایرانسل پشتیبانی نمی‌کنند و فقط با سیم‌کارت و اینترنت دیتا و همراه وصل می‌شوند.

شما همین سیم کارت ایرانسلی که در گوشی دارید را می‌توانید روی مودم قرار دهید و به اینترنت همراه یا موبایل وصل شوید. همان بسته اینترنت گوشی را باید برای مودم بخرید و از طریق اپلیکیشن «ایرانسل من» یا سایت ایرانسل، هر بار بسته اینترنت مودم را شارژ کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۵ مودم سیم کارتی دارای آنتن خارجی برتر بازار ایران

گفتیم که خانواده مودم‌های FD-i40  ایرانسل، کلا پایین‌رده‌ترین مودم‌های این اپراتور هستند و در بسیاری از ویژگی‌ها مانند وای‌فای، باندهای رادیویی، سرعت دانلود و آپلود و … مشترک بوده و صرفا در پلتفرم چیپ‌ست، طراحی ظاهری و اندازه و وزن، درگاه‌های ارتباطی و آنتن خارجی، تفاوت‌هایی دارند.

بیایید ابتدا با هم نگاهی به مشخصات ۵ مودم FD-i40 ایرانسل بیندازیم:

مودم ایرانسل  FD-i40 A1 FD-i40 B1 FD-i40 G1 FD-i40 E1 FD-i40 E2
رده LTE LTE Cat 4 LTE Cat 4 LTE Cat 4 LTE Cat 4 LTE Cat 4
سرعت دانلود و آپلود ۱۵۰ مگابیت/۵۰ مگابیت ۱۵۰ مگابیت/۵۰ مگابیت ۱۵۰ مگابیت/۵۰ مگابیت ۱۵۰ مگابیت/۵۰ مگابیت ۱۵۰ مگابیت/۵۰ مگابیت
استاندارد و سرعت وای‌فای تک بانده – ۳۰۰ مگابیت تک بانده – ۳۰۰ مگابیت تک بانده – ۳۰۰ مگابیت تک بانده – ۳۰۰ مگابیت تک بانده – ۳۰۰ مگابیت
درگاه‌های ارتباطی یک درگاه اترنت چهار درگاه اترنت یک درگاه اترنت دو درگاه اترنت چهار درگاه اترنت
آنتن LTE ۲ آنتن خارجی ۲ آنتن خارجی جداشدنی آنتن داخلی آنتن داخلی آنتن داخلی
امکانات جانبی خیر  آنلاک ساده، قابل شارژ با USB پشتیبانی از SMS پشتیبانی از SMS
پشتیبانی از VPN خیر PPTP-L2TP خیر خیر PPTP-L2TP
قیمت ۱/۵۰۰/۰۰۰ تومان ۱/۵۰۰۰/۰۰۰ تومان ۱/۷۰۰/۰۰۰ تومان
ارزش خرید ۶ از ۱۰ ۸ از ۱۰ ۵ از ۱۰ ۶ از ۱۰ ۷ از ۱۰

با نگاهی به جدول فوق، می‌توان فهمید کدام مودم i40 ارزش خرید دارد.

بهترین مودم ایرانسل i40: مدل

ایرانسل FD-i40 B1
مودم ایرانسل FD-i40 B1

مودم ایرانسل FD-i40 B1 را باید یک استثنا در میان دیگر مودم‌های سری i40 دانست. مودمی که نسخه لاک شده یوتل L443 است؛ بسیار خوش ساخت و خوش کیفیت است؛ بهترین آنتن‌دهی را دارد؛ به‌ویژه در مناطق روستایی و همه نیازهای کاربران را برآورده می‌کند.

در واقع، ایرانسل i40 B1 را باید بهترین مودم FDD ایرانسل بدانیم که با قیمت بسیار مناسب زیر ۲ میلیون تومان عرضه می‌شود. این مودم دارای دو آنتن خارجی با قدرت گیرندگی بالا است. از ۴ درگاه شبکه اترنت پشتیبانی می‌کند و به سادگی قابل آنلاک است.

یک ویژگی بزرگ و مهم مودم i40 B1، پشتیبانی از پروتکل‌های وی پی ان L2TP و PPTP است که به کاربر اجازه می‌دهد؛ روی مودم وی پی ان نصب کرده و از اینترنت آزاد و بدون فیلتر روی هر دستگاهی استفاده کند.

مودم i40 B1 نه تنها در میان مودم‌های ارزان قیمت ایرانسل، بلکه در میان همه مودم‌های سیم‌کارتی رومیزی آنتن‌دار یک گزینه انتخابی برنده است. یکی از پرفروش‌ترین مودم‌های ایرانسل در یکی دو سال اخیر بوده و معروف‌ترین مودم خانواده i40 محسوب می‌شود.

خرید مودم ایرانسل FD-i40 B1 از دیجی‌کالا

گزینه جایگزین: مودم ایرانسل FD-i40 E2

اگر به هر دلیلی، نخواستید مودم i40 B1 را بخرید یا در بازار موجود نبود؛ سراغ خرید مودم i40 E2 بروید که ایرانسل به تازگی عرضه کرده است و جایگزین مدل E1 است.

مودم FD-i40 E2
مودم ایرانسل FD-i40 E2

مودم ایرانسل E2 نسخه لاک شده مودم Leanotek ML-145 است. مودم ML-145 لینوتک از تمام باندهای فرکانسی FDD ایران پشتیبانی می‌کند؛ دارای ۴ درگاه شبکه اترنت است تا به راحتی بتوانید هر دستگاه را با کابل شبکه به اینترنت وصل کنید.

۳۲ کاربر به طور همزمان به وای‌فای وصل شده و از پروتکل‌های PPTP و L2TP برای وی پی ان پشتیبانی می‌کند. قیمت این مودم نزدیک به ۱.۵ تا ۱.۷ میلیون تومان است.

خرید مودم ایرانسل FD-i40 E2 از دیجی‌کالا


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫2 دیدگاه ها

  1. با تشکر از نویسنده محترم
    آقای محمدی زاده بنده یه کافی شاپ راه اندازی کردم و موقیعت این کسب وکارم طبقه منفی ۱ در یک ساختمان ۷ طبقه هست البته حیاط هم توی طبقه منفی ۱ هم هست سیم کارت ایرانسل و همراه اول هم آنتن گوشی پر هست لطفا بنده رو تو خرید یه مودم خوب سیم کارتی راهنمایی کنین که هم به دوربین مدار بسته و هم دستگاه های کارت خوان و هم استفاده از شبکه های اجتماعی قدرت و سرعت خوبی داشته باشه با تشکر
    ممنون از سایت خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا