راهنمای خرید

راهنمای خرید بهترین مودم فضای باز ۴G/5G/TDLTE

معرفی معیارهای خرید یک مودم اوت دور مناسب و بهترین مودم‌های موجود در بازار ایران

در این نوشتار می‌توانید بهترین مودم فضای باز بازار ایران را بر اساس بودجه‌ای که دارید؛ انتخاب کنید. ضمن اینکه با مهم‌ترین ویژگی‌های یک مودم اوت دور خوب آشنا می‌شوید.

در زمان حاضر اینترنت به بخش جدا نشدنی از زندگی ما تبدیل شده است. چه برای سرگرمی از اینترنت استفاده می‌کنید یا برای کار، یک اینترنت با کیفیت می‌تواند نقش موثری در فعالیتی که انجام می‌دهید؛ باشد.

همان‌طور که می‌دانید؛ خوشبختانه یا شوربختانه اینترنت موبایل در ایران (اگر بتوان اسمش را اینترنت گذاشت) از کیفیت خیلی بدی برخوردار نیست و یا حداقلش از اینترنت ثابتمان بهتر است.

اگر در محله‌تان اینترنت فیبرنوری یا VDSL وجود ندارد؛ بهترین گزینه استفاده از اینترنت سیم‌کارتی ۴G یا ۵G است.

اما از آنجایی که کیفیت اینترنت دریافتی روی سیم‌کارت به آنتن‌دهی بستگی دارد، خرید یک مودم مناسب با آنتن‌دهی خوب بسیار مهم است. از این رو ما همیشه خرید بهترین مودم فضای باز را پیشنهاد می‌کنیم.

مودم فضای باز چیست؟

به مودم‌های سیم‌کارتی که قسمت اصلی مودم و جایگاه سیم‌کارت در بیرون از فضای خانه نصب می‌شود، مودم فضای باز یا Outdoor گفته می‌شود.

دقت کنید این نوع مودم‌ها با مودم‌هایی که آنتن‌ آن‌ها در فضای بیرون نصب می‌شود؛ تفاوت دارند.

در واقع اصلی‌ترین قسمت‌های یک مودم فضای باز و در حقیقت سخت‌افزار اصلی مودم و آنتن‌های گیرنده در خارج از محیط خانه نصب می‌شود و اینترنت با کابل به داخل خانه می‌آید.

از آنجایی که این مودم‌ها در معرض شرایط محیطی هستند؛ تمام مودم‌های فضای باز، به استانداردهای جلوگیری از ورود مایعات و گرد و غبار مجهز هستند.

برای انتشار اینترنت دریافتی مودم در خانه، نیازمند یک روتر هستیم که این روتر به وسیله یک POE به مودم فضای باز وصل می‌شود.

وسیله برق رسانی به مودم نیز بر عهده همین POE است که از طریق کابل LAN به مودم فضای باز متصل می‌شود.

چرا مودم سیم‌کارتی فضای باز را توصیه می‌کنیم؟

در یک کلام: آنتن‌دهی.

اگر مشترک مودم‌های سیم‌کارتی باشید؛ می‌دانید که یک جابجایی ساده مودم در خانه و جایی که آنتن بهتر است؛ می‌تواند سرعت دریافتی شما را بسیار بهتر کند.

حالا تصور کنید که مودم شما در پشت‌بام و رو به دکل اپراتور نصب است و می‌تواند بهترین آنتن ممکن را دریافت کند.

همچنین در داخل محیط بسته خانه نویز‌هایی وجود دارند که عملکرد سیگنال دریافتی را ضعیف می‌کنند.

سیگنال‌های سایه نیز بر اثر بازتاب سیگنال بر وسایل خانه می‌توانند نقش منفی روی کیفیت سیگنال دریافتی مودم‌های درون خانه داشته باشند.

اما یک مودم فضای باز از همه این خطرات مصون است و اگر خطر دزدیده شدن را کنار بگذاریم؛ همه جوره مزیت محسوب می‌شود.

دلیل مهم دیگر این است که این مودم‌ها خطر بالقوه کمتری برای سلامتی دارند. تمام مودم‌های سیمکارتی مدرن در چند باند فرکانسی دریافت و ارسال سیگنال دارند که حضور این دستگاه‌ها در خانه و خصوصا اتاق خواب توصیه نمی‌شود.

از این لحاظ نیز مودم‌های فضای باز برتری فاحشی دارند.

ویژگی‌های بهترین مودم فضای باز

ابتدا اجازه بدهید از خود بپرسیم یک مودم فضای باز خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ از نظر بنده برای خرید یک مودم فضای باز مناسب باید به ویژگی‌های زیر دقت کنیم:

۱. باندهای فرکانسی

در خرید هر مودم سیم‌کارتی مهمترین ویژگی باندهای فرکانسی پشتیبانی شده است. اگر قصد خرید مودم فضای بازی را دارید که ۵G را پشتیبانی کند؛ مهمترین باند در این نسل باند N78 است که در ایران راه‌اندازی شده‌ است.

در نسل ۴ نیز باندهای ۱ و ۳ و ۷ و ۴۲ اصلی‌ترین باندهای نسل ۴ هستند؛ حتما برای خرید در نظر داشته باشید. با توجه به گران شدن اینترنت همراه پشتیبانی از باند ۴۲ و اینترنت TD-LTE می‌تواند روی هزینه‌های شما تاثیر زیادی داشته باشد.

همچنین با توجه به شایعات، حدس می‌زنیم که در آینده باندهای N28 و N41 و N79 در ایران مورد استفاده قرار گیرد که در انتخاب مودم بسیار مهم خواهند بود.

۲. پردازنده مودم

پردازنده یکی از مهمترین عوامل خرید یک مودم و تعیین‌کننده سرعت، امکانات و نوع CAT یک مودم است و ارتباط مستقیمی با سرعت اینترنت شما خواهد داشت. بنابراین به این موضوع توجه کنید.

۳. آنلاک بودن

از آنجایی که در مکان‌های مختلف، آنتن‌دهی اپراتورها فرق می‌کند؛ حتما مودمی باید انتخاب شود که امکان استفاده از سایر اپراتورها نیز فراهم باشد و به این نوع مودم‌ها آنلاک می‌گویند.

۴. برند تولیدکننده

در بازار مودم‌ها، برند بی‌نام و نشان کم نداریم. توصیه می‌کنیم برای اینکه خیال‌تان از پشتیبانی از مودم‌ها راحت باشد؛ حتما از برندهای معروفی مانند هواوی، نوکیا، ZLT و ZTE و سایر برندهای مشهور دیگر خرید کنید.

۵. سالم بودن مودم

متاسفانه بازار ایران پر شده از مودم‌های استوک که بعضا بسیار کیفیت بدی دارند. آز آنجایی که مودم‌های فضای باز در پشت‌بام نصب بوده‌اند و اکثرا در امارات و هواوی گرم، حتما به سالم بودن بدنه و عدم شکستگی باید توجه کنید.

۶. نحوه قرار گیری آنتن‌ها

برخی از مودم‌های فضای باز آنتن‌های ۳۶۰ درجه دارند و برخی دیگر ۱۸۰ درجه. برای خرید بهتر است مدل‌های ۳۶۰ درجه را انتخاب کنید.

۷. درگاه‌های ارتباطی و وای‌فای

در بین مودم‌های فضای باز نیز مودم‌هایی هستند که امکان نصب در داخل خانه را دارند. این مودم‌ها در صورتی که در خانه نصب شوند نیازمند روتر مجزا نیستند و خودشان وای‌فای دارند.

بنابراین باید به امکانات وای‌فای این مودم‌ها نیز در هنگام خرید توجه کنید. همچنین همه مودم‌های فضای باز یک کابل لن دارند که برای برق و اتصال به روتر است. ظرفیت انتقال این پورت لن نیز برای خرید بسیار مهم است.

۸. قیمت

در بازار مودم فضای باز از ۳.۵ میلیون تومان مودم داریم تا ۳۰ میلیون. حتما سعی کنید در ابتدای خرید بودجه خود را مشخص کنید و بنا بر بودجه بهترین خرید را داشته باشید.

۹. قابلیت‌های نصب در فضای‌های مختلف

برخی از مودم‌های فضای باز فقط بر روی شیشه یا دیوار پیچ می‌شوند و برخی دیگر امکان نصب روی میله هم دارند که این مدل را برای خرید توصیه می‌کنیم. همچنین اگر استوک می‌خرید به وجود پایه‌ها و اتصالات نصب در پکیج خریداری شده دقت فرمایید.

۱۰. امکانات رابط کاربری

امکانات رابط کاربری یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در خرید مودم خواهد بود. خصوصا که مودم‌های فضای باز برای کاربران حرفه‌ای و نیازمند سرعت بالا مناسب هستند و امکاناتی مثل قفل باند و دکل در مودم‌های فضای باز بسیار مهم خواهد بود.

حال که از مزایای خرید مودم فضای باز و همچنین معیارهای انتخاب بهترین مودم آگاه شدیم، قصد داریم در رنج‌های قیمتی مختلف بهترین مودم‌ها را از نظر بنده نگارنده معرفی کنیم.

البته به دلیل اینکه اکثر مودم‌های بازار استوک هستند و قیمت آن‌ها به تمیزی آن‌ها بستگی دارد؛ سعی می‌کنیم در این مقاله قیمت قطعی را اعلام نکنیم و فقط معرفی کنیم.

 قطعا مودم‌هایی خواهند بود که از نظر شما از انتخاب‌های ما بهتر هستند. بنابراین حتما در بخش نظرات مودم مدنظر خود را معرفی کنید و دلیل اینکه از مودم‌های معرفی شده توسط ما بهتر هستند را نیز بیان کنید.

مودم TD-LTE ایرانسل/ ZTE مدل ZW101

فکر می‌کنم قدیمی‌ترین مودم فضای باز موجود در ایران همین مودم ZTE ZW101 باشد. در واقع این مودم برای جبران آنتن‌دهی بد TD-LTE ایرانسل در ابتدای راه این فناوری پیشنهاد می‌شد.

مودم ZW101

این مودم از رده CAT 4 فناوری ۴G است که از یک پردازنده Sequans قدرت می‌گیرد و حداکثر سرعت دانلود ۱۲۰ و آپلود ۳۰ مگابیت را پشتیبانی می‌کند.

همراه این مودم فقط یک مبدل POE عرضه می‌شود و روتر را باید جداگانه بخرید. یکی از مزایای این مودم در زمان خودش، آنلاک راحت و پنل کاربری با امکانات بالا بود.

این مودم فقط باند ۴۲ و ۴۳ را دارد و این یعنی فقط اینترنت TD-LTE را پشتیبانی‌می‌کند. حتی سیم‌کارت ایرانسل دیگری هم روی این مودم بگذارید آنتن می‌گیرد ولی روی باند ۴۲.

مودم اوت دور ایرانسل

در حال حاضر اگر در مراکز شهرها هستید، خرید این مودم به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود چون در حال حاضر آنتن‌دهی در مراکز شهرها خوب است.

همچنین اگر در روستا نیز هستید؛ این مودم فقط ۴۲ دارد و احتمالا آنکه در نزدیک شما هیچ دکلی روی این باند نباشد؛ بسیار زیاد است و باز هم نباید این مودم را بخرید.

تنها قشری که می‌توانند از این مودم سود ببرند؛ کاربران حاشیه شهرها و کارگاه‌ها هستند که به آنها هم توصیه می‌کنیم با کمی هزینه بیشتر، مودم بهتری بخرند.

مودم ۴G/FD-LTE یوتل مدل UTEL OLF4

مودم یوتل OLF4 یک مودم به اصطلاح ایرانی است که تقریبا مشخصاتی شبیه ZTE ZW101 دارد؛ با این تفاوت که مودم یوتل از نظر باند فرکانسی خلاف مودم ZTE عمل می‌کند.

یوتل UTEL OLF4

این به این معنی است که مودم یوتل از باند ۴۲ و TD-LTE ایران پشتیبانی نمی‌کند. در عوض باندهای ۱,۳و۷ را پشتیبانی می‌کند که برای اینترنت نسل چهارم FD در ایران بکار می‌روند.

مودم یوتل OLF4 نیز از رده CAT 4 است و حداکثر سرعت ۱۵۰ مگابیت و ۵۰ مگابیت در آپلود را پشتیبانی می‌کند.

مودم اوت دور یوتل

این مودم توسط اپراتورهای مختلف ایرانی نظیر مبین‌نت با نام ۷۷۰۰ AP باندل شده است. خوشبختانه محتویات داخل جعبه مودم کامل است و روتر و POE در کنار مودم قرار دارند.

روتر این مودم از نوع N300 با پشتیبانی از ۳۰۰ مگابیت است که برای این مودم مناسب است.

یوتل 7700 AP

کیفیت ساخت و شکل ظاهری مودم بیرونی این دستگاه واقعا بد است و اصلا حس محصول باکیفیتی را به کاربر نمی‌دهد.

باتوجه به قیمت، کیفیت ساخت و امکانات مودم یوتل، حتما توصیه می‌کنیم که سراغ این مودم نیز نروید.

مودم ۴G/4.5G/TD-LTE هواوی B2368

یکی از بهترین‌ و کامل‌ترین مودم‌های نسل چهارم اینترنت در ایران قطعا مودم هواوی B2368 است.

هواوی B2368

اگر در منطقه شما آنتن ‌دهی ضعیف است، بی‌شک باید به سراغ هواوی B2368 بروید. این مودم در بازار ایران بصورت دست دوم و استوک موجود است ولی در آنتن‌دهی بسیار خوب عمل می‌کند.

این مودم از پردازنده های‌سیلیکون Balong750 استفاده می‌کند و باندهای رادیویی FDD/TDD را پشتیبانی می کند که برای بازار ایران کاملا مناسب است.

TDD LTE:B38/B40/B41/B42/B43

FDD LTE:B1/B3/B7/B8/B20

بنابراین هم سیم‌کارت TDD و هم FDD پشتیبانی می‌شود. همچنین تجمیع فرکانس نیز در این مودم عالی انجام می‌شود.

تنها مشکل این مودم پشتیبانی نکردن از ۵G است ولی در ۴G از رده CAT 18 با حداکثر سرعت ۶۰۰ مگابیت در دانلود و ۱۵۰ مگابیت در آپلود است که بسیار خوب است.

مودم اوت دور B2368

خوشبختانه در بحث رابط کاربری این مودم از فریمور اصلی هواوی استفاده می‌کند و کامل‌ترین امکانات را در اختیار شما قرار خواهد داد.

 روتر بی‌سیم این مودم دارای وای‌فای ۲ بانده، ۳ درگاه شبکه گیگابیتی و یک درگاه PoE شبکه است. خود مودم امکانات وای‌فای ندارد و برای انتشار اینترنت به روتر وابسته است.

دیگر درگاه‌های ارتباطی این روتر بی‌سیم شامل یک RJ11، یک کلید روشن/خاموش، کلید ریست و WPS است. اما روی مودم استوانه‌ای فقط یک درگاه LAN گیگابیتی و یک شیار سیم‌کارت وجود دارد.

روتر هواوی B2368

ذکر این نکته ضروری است که این مودم در حال حاضر قیمت غیر منطقی دارد و اگر الان می‌خواهید این مودم را بخرید، حتما به مودم‌های ۵G لیست توجه کنید.

اگر قصد خرید را داشتید حتما به وجود پایه‌های نصب اصلی در جعبه توجه داشته باشید و از طرفی چون این مودم استاندارد ضد آب بسیار خوب IP65 را دارد، باید مراقب شکستگی هم باشید تا ضدآبی از بین نرفته باشد.

مودم ۴.۵G/TD-LTE/5G زد ال تی ZLT X10

محصولات ZLT را حالا دیگر اکثر کاربران شبکه در ایران به کیفیت خوب و قیمت مناسب می‌شناسند. مودم‌های ۵G این شرکت از جمله ZLT X20 ،ZLT X21 و همچنین ZLT X28 در ایران بسیار پرفروشند.

اما هر ۳ این مودم‌ها داخل خانه هستند و همانطور که می‌دانیم آنتن‌دهی ۵G در ایران خوب نیست پس ZLT برای این مشکل هم مودمی دارد.

مودم ZLT X10 را می‌توان نسخه فضای باز مودم محبوب ZLT X20 دانست؛ چون به لحاظ مشخصات یکسان‌اند.

قلب تپنده ZLT X10 اسنپدراگون X55 است که بسیار معروف است. ۴ گیگابایت رم و ROM نیز به پردازنده این مودم کمک می‌کنند.

مودم ZLT X10

بیشینه سرعت دانلود مودم X10 روی ۵G به ۲.۴ گیگابیت بر ثانیه و در آپلود به ۱ گیگابیت می‌رسد که بسیار مناسب است.

در شبکه‌های نسل چهارم نیز این مودم از رده Cat 18 با حداکثر سرعت دانلود ۱ گیگابیت و آپلود ۲۰۰ مگابیت است که باز به نظر کافی است. هم در ۵G و هم در ۴G MIMO 4×۴ پشتیانی می‌شود.

مودم X10 مانند تمام مودم های ZLT باندهای زیادی دارد که در زیر می‌بینید:

۵G NSA: N1/3/5/7/8/20/28/38/40/41/77/78

۴G LTE FDD: B1/B3/B5/B7/B8/B20/B28/B32

۴G LTE TDD: B38/B40/B41/B42/B43

این مودم استاندارد ضد آب بسیار خوب IP68 دارد که خیال شما را از باران راحت می‌کند. مودم X10 در بخش بیرونی فاقد قابلیت وای‌فای اصلا و حتما به روتر خودش وابسته است.

اما روتر این مودم کار راه‌انداز است و ۴ آنتن خارجی، ۴ درگاه شبکه اترنت هزار گیگابیتی (که یک درگاه به عنوان WAN باید به مودم اوت دور وصل شود) و یک پورت RJ11 دارد.

مشخصات ZLT X10

یکی از مزایای این مودم، طراحی ۳۶۰ درجه آنتن‌های دریافت کننده سیگنال آن است که ۸ آنتن گیرنده طوری طراحی شده اند که بهترین سیگنال را در هر زاویه‌ای دریافت کنند.

در نهایت با توجه به رابط کاربری بسیار کامل مودم‌های ZLT و همچنین قیمت‌های مناسبشان، مودم ZLT X10 یک انتخاب تقریبا مناسب است و احتمالا از خرید این مودم پشیمان نخواهید شد.

مودم ۴.۵G/TD-LTE/5G نوکیا ۵G14-B FastMile

محصول سال ۲۰۲۱ شرکت نوکیا که به تازگی در تعداد بسیار محدود وارد بازار کشور شده است؛ یک مودم فضای‌باز کارآمد است.

مودم نوکیا ۵G14-B FastMile استاندارد ضد آب IP66 دارد که نسبتا مناسب است. البته نوکیا توصیه کرده است این مودم در محل‌هایی با سایبان نصب شود.

مودم اوت دور نوکیا

این مودم نیز به یک روتر برای پخش اینترنت دریافتی توسط مودم نیاز دارد که در نسخه استاندارد این مودم که توسط نوکیا عرضه شده است، روتر در بسته بندی قرار ندارد ولی مثل اینکه نسخه‌ای که در ایران هست با روتر به فروش می‌رود.

مودم ۱۴-B FastMile از یک پردازنده مدیاتک مدل T750 قدرت می‌گیرد. در ۵G حداکثر سرعت دانلود ۳.۷ گیگابیت و آپلود ۱ گیگابیت برثانیه را پشتیبانی می‌کند. دریافت چنین سرعت‌هایی به روتری که به این مودم متصل می‌کنید هم وابسته خواهد بود.

در دانلود و آپلود ۴G، این مودم به ترتیب از رده CAT 19 و CAT 18 است و ۱۶۰۰ مگابیت دانلود و ۲۰۰ مگابیت آپلود را پشتیبانی می‌کند.

نوکیا ۵G14-B FastMile

بزرگترین ضعف این مودم  پورت لن این مودم است که فقط تا ۱۰۰۰ مگابیت را پشتیبانی می‌کند و از آنجایی که این پورت لن برای اتصال به روتر ضروری است، عملا امکان رسیدن به سرعتی بالاتر از ۱۰۰۰ مگابیت ممکن نخواهد بود.

این مودم در ۵G باند N78 مورد نیاز ایران را دارد و کاملا مناسب است. لیست باندهای نسل پنجم این مودم را در زیر می‌توانید مشاهد فرمایید.

FDD: n1, n3, n5, n7, n8, n20, n28

TDD: n38, n40, n41, n78

در ۴G هم این مودم فول باند است و نگران TD-LTE ایران نیز نباشید؛ چون این مودم پشتیبانی می‌کند.

FDD: B1, B3, B5, B7, B8, B20, B28, B32

TDD: B38, B40, B41, B42, B43

ضعف دیگر مودم‌های نوکیا که اکثر کاربران حرفه‌ای را از خرید آنها منصرف می‌کند امکانات ضعیف پنل کاربری آنهاست. بنابراین اگر کاربری هستید که تنظیمات مودم را زیاد دستکاری می‌کنید به سراغ مودم‌های نوکیا نروید.

مودم ۴.۵G/TD-LTE/5G زد تی ای ZTE MC7010

قطعا یکی از بهترین مودم‌های فضای بازی که در ایران می‌توانید بخرید همین مودم ZTE MC7010 است که ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

ZTE MC7010

پردازنده این مودم، کوالکام اسنپدراگون X55 5G است که تقریبا برای همه کاربران شبکه آشناست و از این لحاظ به ZLT X10 شبیه است. معماری هسته‌های این پردازنده Cortex A7 با سرعت ۱.۴ گیگاهرتز است.

حداکثر سرعت دانلود مودم ZTE MC7010 در شبکه‌های ۵G به مرز ۳.۸ گیگابیت و حداکثر سرعت آپلود به مرز ۳۳۱ مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

 در شبکه‌های ۴G LTE از رده LTE Cat 22 با حداکثر سرعت ۱.۸ گیگابیت بر ثانیه برای دانلود و ۲۷۰ مگابیت بر ثانیه برای آپلود است.

همچنین روی شبکه‌های mmWave از MIMO 2×۲ و روی شبکه‌های زیر ۶ گیگاهرتز از MIMO 4×۴ سود می‌برد و همین فناوری را روی شبکه‌های ۴G LTE را نیز دارد.

مودم فضای باز ZTE MC7010

آنتن‌های این مودم به‌صورت آرایه‌ای و ۱۸۰ درجه در جای خود قرار گرفته‌اند.

مودم MC7010 با روتر داخلی ZTE MF269 عرضه می‌شود و خود مودم فاقد وای فای است.

روتر زد تی ای MF269 دارای دو درگاه شبکه گیگابیتی و وای فای دو بانده است و وای‌فای ۶ را نیز پشتیبانی می‌کند که برای اکثر کاربردها کافی هستند.

مودم MC7010 از شبکه‌های ۵G زیر ۶ گیگاهرتز SA/NSA و mmWave به همراه شبکه‌های TD-LTE/4G LTE پشتیبانی می‌کند. در واقع این مودم از همه شبکه‌های موبایل موجود با باندهای رادیویی مختلف ایران پشتیبانی خواهد کرد.

باندهای رادیویی مورد پشتیبانی این مودم را مشاهده می‌کنید:

۵G: n1/n3/n7/n8/n20/n28/n38/n41/n77/n78/n79

۴G LTE FDD: B1/2/3/4/5/7/8/12/17/20/25/26/28/29/30/32/66/71

۴G LTE TDD: B34/38/39/40/41/42/43

یکی از مزایای این مودم نسبت به سایر مودم‌هایی که تا قبل از این معرفی کردیم، امکانات بسیار حرفه‌ای رابط کاربری است که نیاز تمام کاربران را برطرف می‌کند.

مودم ۴.۵G/TD-LTE/5G هواوی N5368 MAX

مطمئنیم که اگر بین حرفه‌ای های دنیای مودم‌های سیم‌کارتی یک نظرسنجی برگزار کنیم، حداقل ۵۰ درصد افراد بهترین مودم ۵G حال حاضر بازار ایران که ارزش خرید دارد را  هواوی N5368 انتخاب خواهند کرد.

هواوی N5368 MAX

مدل N5368 در ۲ مدل X و MAX  است که تفاوت‌های جزئی به خصوص در رابط کاربری دارند و ما توصیه می‌کنیم مدل MAX را خریداری کنید.

این مودم تمام خواسته‌هایی که از یک مودم ۵G حرفه‌ای دارید را برآورده می‌کند و در عین حال دارای قدرت دریافت سیگنال افسانه‌ای است.

گزارشات زیادی داریم که این مودم در روستاهای مرزی که هیچ سیگنالی با مودم دیگری دریافت نشده است، سرعت‌های بسیار خوب بالای ۵۰ مگابیت داده است که نشان دهنده قدرت این مودم است.

این قدرت دریافت به دلیل طراحی ۳۶۰ درجه آنتن‌های این مودم است که سیگنال را در هر جهتی صید می‌کنند.

پردازنده این مودم Balong 5000 است که مربوط به سال ۲۰۱۹ می‌باشد ولی هنوز هم از بهترین چیپست‌های دنیای ۵G بشمار می‌رود.

هواوی N5368

 در ۴G LTE از رده LTE Cat 19 برای دانلود و LTE Cat 13 برای آپلود است و حداکثر سرعت آن به ترتیب ۱۶۰۰ و ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

 این مودم در شبکه‌های ۵G نیز از فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز و دو استاندارد NR NSA و NR SA پشتیبانی می‌کند و می‌تواند سرعت بیش از ۳ گیگابیت در دانلود را پشتیبانی کند.

این مودم نیز تمام باندهای موجود در ایران را پشتیبانی می‌کند. در زیر باندهای این مودم را مشاهده می‌فرمایید:

۵G NR: n78/n77/n41/n38

۴G LTE FDD: Band 1/Band 3/Band 7/Band 8/Band 20/Band 28

۴G LTE TDD: Band 38/Band 40/Band 41/Band 42/Band 43

یکی از بزرگترین مزیت‌های این مودم که آن را از تمام رقبا مجزا می‌کند این است که هم بصورت داخلی و هم بصورت خارجی قابل نصب است.

 در واقع روی خود مودم وای‌فای داخلی دو بانده تعبیه شده است که اگر بخواهید در داخل خانه این مودم را نصب کنید، شما را از خرید روتر بی نیاز خواهد کرد.

روتر داخلی این مودم تا سرعت ۱۲۰۰ و وای‌فای ۵ را پشتیبانی می‌کند.

به لحاظ رابط کاربری نیز این مودم از رابط کاربری اصلی شرکت هواوی استفاده می‌کند که قطعا زیباترین و کامل‌ترین رابط کاربری دنیای مودم‌ها است و تقریبا نیاز هر کاربری را رفع می‌کند.

بنابراین خرید مودم هواوی N5368 MAX بسیار توصیه می‌شود.

کدام مودم فضای باز مناسب من است؟

ما خرید مودم‌های فضای باز را حتما توصیه می‌کنیم چون شما را به بهترین سرعت ممکن خواهند رساند که از این نظر بعد از فیبرنوری قرار می‌گیرد.

اما اینکه کدام مودم مناسب شماست به نیازهای شما بستگی دارد. اگر محدودیت بودجه ندارید حتما هواوی N5368 MAX انتخاب خوبی خواهد بود.

اگر ۱۰ معیار خرید مودم‌ فضای باز را که در بالا گفتیم یادتان باشد، مودم هواوی N5368 نزدیک‌ترین دستگاه به معیارهای یک دستگاه عالیست.

اما اگر بودجه محدودتری دارید می‌توانید به سرغ ZLT X10 بروید که با قیمت مناسب کارایی خوبی را نیز عرضه می‌کند.

نظر شما چیست؟ بهترین مودم فضای باز ایران چیست؟ اگر مودمی می‌شناسید که از نگاه ما دور مانده است خوشحال می‌شوییم که در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا