راهنمای خرید

پیشنهاد خرید: روتر دو بانده AC1750 با سرعت واقعی بالا ولی قیمت مناسب ۴۰۰ هزار تومان

در میان روترهای معروف AC1750 یک روتر هست که تقریبا تمامی کارشناسان روی کیفیت و کارایی آن اتفاق‌نظر دارند. مهم‌تر اینکه قیمت این روتر نیز بسیار مناسب است.

شرکت تی‌پی‌لینک با فاصله نسبتا زیادی از رقبای دیگر و دیرتر از آن‌ها روتر Archer 1750 را معرفی کرد. یک روتر دو بانده با پشتیبانی از استاندارد ۸۰۲.۱۱ac و سه آنتن خارجی. این روتر در تست‌ها خوش درخشیده و یکی از بهترین روترهای رده متوسط بازار محسوب می‌شود.

قیمت روتر Archer C7 در بازار ایران حدود ۴۱۰ هزار تومان است.

چرا خرید Archer C7 منطقی است؟

این روزها، خرید روترهای تک بانده توصیه نمی‌شود. بهتر است پول خود را برای یک روتر دو بانده هزینه کنید. روترهای دوبانده با پشتیبانی از استاندارد جدید ۸۰۲.۱۱ac از رده AC750 شروع می‌شوند و بعد به رده AC1200 می‌رسند.

خوب رده AC750 زیاد تفاوتی با روترهای دوبانده ۸۰۲.۱۱n نمی‌کند. سرعت فرکانس ۵ گیگاهرتز فقط ۴۳۳ مگابیت است.

در رده AC1200 سرعت فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز به مرز ۳۰۰ مگابیت و سرعت فرکانس ۵ گیگاهرتز به مرز ۸۶۷ مگابیت می‌رسد. ما قبلا طی یک مقاله، بهترین روترهای رده AC1200 ایران را معرفی کردیم. روترهای AC1200 جزو اولین روترهای AC بازار هستند.

اما اگر بخواهید باز هم سرعت بیشتری داشته باشید؛ باید به سراغ روترهای سری AC1750 بروید که روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعت ۱۳۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت ۴۵۰ مگابیت را به نمایش می‌گذارند. بنابراین؛ این رده روترها در هر دو فرکانس یک سرعت نسبتا خوب و بالا می‌دهند. روترهای AC1750 جزو پرفروش‌ترین روترهای دنیا هستند.

حالا تی‌پی‌لینک یک روتر AC1750 به نام Archer C7 عرضه کرده است که چهار درگاه شبکه LAN و یک درگاه شبکه WAN دارد. همه این درگاه‌ها یک گیگابیتی هستند و می‌توانید با کابل از سریع‌ترین سرعت اترنت نیز سود ببرید.

به علاوه، این روتر دو درگاه USB 2.0 هم دارد. مجهز به کلیدهای پاور و روشن/خاموش شبکه بی‌سیم است. امکانات نرم‌افزاری پنل این روتر نیز کامل است. شما می‌توانید دو شبکه میهمان روی هر دو فرکانس رادیویی آن تعریف کنید. ابزارهای کنترل والدین و کنترل پهنای‌باند وای‌فای در اختیار دارید و مجموعه‌ای از امکانات امنیتی برای مقابله با حملات و تهدیدات اینترنتی پیش‌بینی شده است.

کارایی بالا با قیمت پایین

همان‌طور که گفتم؛ سایت‌ها و نشریات زیادی این روتر را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند و همگی به کیفیت و کارایی بالای آن اعتراف دارند.

سایت پی‌سی‌مگزین می‌گوید این روتر خیلی سریع و راحت نصب می‌شود، سرعت بالایی دارد، اقتصادی است و تنظیمات مدیریتی آن کافی هستند. تنها ایرادش را نبود درگاه USB 3.0 می‌داند.

سایت تامس‌گاید می‌گوید سرعت فرکانس ۵ گیگاهرتز بسیار بالا است. کلید روشن/خاموش وای‌فای دارد و ابزارهایی مانند کنترل والدین باعث می‌شوند، وای‌فای را بهتر مدیریت کرد. این سایت می‌گوید سرعت فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز در اندازه فرکانس ۵ گیگاهرتز نیست و سرعت درگاه‌های USB 2.0 کمی پایین است.

سایت تک‌رادر نیز این روتر را در پیشنهادهای خرید سال ۲۰۱۷ خود قرار داده و می‌گوید یک محصول اقتصادی با کارایی بالا است که امکان تجربه وای‌فای ۸۰۲.۱۱ac را برای همه کاربران فراهم می‌کند.

تی‌پی‌لینک Archer C7 هر چیزی که یک روتر خانگی و اداری امروزی باید داشته باشد را در خود جمع کرده است. از MU-MIMO پشتیبانی نمی‌کند که در یک مطلب مفصل گفتیم برای کاربران خانگی این قابلیت هیچ ارزش افزوده‌ای ایجاد نمی‌کند. از MIMO 3×3 بهره می‌برد و برای خریدش هم نباید هزینه زیادی متحمل شوید.

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا