پرونده ویژه

پرونده ویژه: راهنمای خرید روتر بی‌سیم در سال ۲۰۲۱

اگر می‌خواهید یک روتر بی‌سیم بخرید؛ حتما نگاهی به مطالب این پرونده ویژه بیندازید!

روتر دو بانده بخریم یا روتر سه بانده؟

روتر وای‌فای ۵ (استاندارد ۸۰۲.۱۱ac) بخریم یا روتر وای‌فای ۶ (استاندارد ۸۰۲.۱۱ax)؟

در هنگام خرید یک روتر باید به چه نکاتی دقت کنیم؟ بهترین روترهای بی‌سیم امسال کدام‌اند؟

بهترین روترهای VOIP دنیا کدام هستند؟ بهترین روترهای VPN یا بهترین روترهای گیمینگ؟

ارزان‌ترین روتر بی‌سیم دو بانده دنیا با وای‌فای ۶ کدام است؟ کدام روترهای وای‌فای ۶ را بخریم و کدام‌یک ارزش خرید ندارند و فقط پول‌مان را دور انداختیم؟

در پرونده ویژه جمعه این هفته به پاسخ همه این پرسش‌ها خواهید رسید. فقط برای باز کردن هریک از مقالات، باید روی تیتر آبی رنگ آن کلیک کنید:

۷ روتر وای‌فای ۶ برتر سال ۲۰۲۱

الان زمان خرید یک روتر وای‌فای ۶ است. اگرچه وای‌فای ۶ آخرین استاندارد شبکه‌های بی‌سیم وای‌فای نیست و استاندارد Wi-Fi 6E نیز عرضه شده ولی اگر تصمیم دارید یک روتر کاملا به‌روز خریداری کنید؛ باید دنبال روتر وای‌فای ۶ باشید.

۵ نکته مهم در هنگام خرید روتر بی‌سیم دوبانده

روترهای دوبانده سرعت و پوشش‌دهی بیشتری دارند و وای‌فای بهتری فراهم می‌کنند. مزایای روترهای دوبانده آن‌‌چنان زیاد است که کاربران خانگی را هم وسوسه می‌کند به فکر خرید یک مدل‌اش باشند ولی آیا هر روتر دوبانده‌ای در بازار برای ما مناسب است؟

۵ اشتباه رایج در هنگام خرید روتر بی‌سیم

شاید سوال کنید «مگر یک انتخاب یک روتر بی‌سیم کار سختی است؟ به بازار می‌رویم و در حد و اندازه جیب‌مان بهترین روتر از نظر سرعت، تعداد آنتن، درگاه‌های ارتباطی و مشخصات سخت‌افزاری را خریداری می‌کنیم. روترهای خوب بازار مشخص هستند و انتخاب از بین‌شان کار سختی نیست!»

روتر وای‌فای ۵ بخریم یا روتر وای‌فای ۶: چند توصیه برای افرادی که قصد خرید روتر جدید دارند!

کمی سخت است درباره این مقایسه حرف بزنیم چون باید از چند منظر و دیدگاه به طور مفصل صحبت کنیم؟ استانداردها و چشم‌اندازهای جهانی یک چیزی می‌گویند ولی کاربران خانگی در کشورهای اروپایی و امریکایی آمار دیگری دارند.

بهترین روترهای بی‌سیم در سال ۲۰۲۰

این راهنمای خرید برای افرادی نوشته شده است که قصد دارند یک روتر بی‌سیم از فروشگاه‌ها و بازارهای بیرون از کشور ایران خریداری کنند. در خارج از ایران زندگی می‌کنند یا رفت و آمد دارند و شاید توانایی خرید و سفارش از بیرون ایران را دارند. چون فعلا در ایران ورود انواع مودم‌ها و روترهای بی‌سیم ممنوع بوده و غالب محصولات معرفی شده در زیر ابدا راهی به بازارهای داخلی ایران ندارند.

ارزان‌ترین روتر وای‌فای ۶ دنیا برای افزایش سرعت اینترنت خانگی

ما فعلا کاری به وای‌فای ۶E نداریم و باید به دنبال خرید یک روتر وای‌فای ۶ باشیم. اما مگر می‌شود به روترهای وای‌فای ۶ نزدیک شد؟ ارزان‌ترین روتر وای‌فای ۶ معروف در بازارهای جهانی قیمتی نزدیک به ۲۰۰ دلار دارد.

۵ روتر بی‌سیم برای تقویت وای‌فای مودم TF-I60

مودم روتر ایرانسل TF-i60 (هواوی B612) از وای‌فای دو بانده پشتیبانی می‌کند ولی قدرت چندان جالبی ندارد و نمی‌تواند سرعت اینترنت روی شبکه‌های ۴.۵G یا TD-LTE را بی‌سیم به دستگاه‌های دیگر برساند. کاربران زیادی از دست وای‌فای مودم‌ معروف این روزهای بازار ایران شاکی هستند و اگرچه پول نسبتا زیادی بابت خرید آن پرداختند ولی نمی‌توانند با کمی دور شدن از آن، یک وای‌فای خوب را تجربه کنند.

کدام روتر بی‌سیم شیائومی را بخریم؟

روتر‌های بی‌سیم شیائومی زیبا، نازک، خوش قیمت با عملکردی مناسب هستند؛ دقیقا مانند گوشی‌های موبایل این برند و ده‌ها گجت دیگری که عرضه کرده است. این روترها بهترین گزینه برای کاربران خانگی و افرادی هستند که می‌خواهند در یک فضای کوچک مانند آپارتمان یا اتاق خود از وای‌فای قوی و سریعی بهره ببرند.

۵ نکته کمتر گفته شده ولی مهم درباره دلایل خرید یک روتر ۸۰۲.۱۱ac

این دو مزیت بزرگ مودم و روترهای ۸۰۲.۱۱ac را بارها به صورت عملی ثابت کردیم اما احتمالا برای برخی از کاربران این دو دلیل بزرگ و محکم برای خرید این روترها کافی نیست و آن‌ها را ترغیب به خریدشان نمی‌کند.

اگر می‌خواهید وای‌فای خانگی‌تان را ارتقا دهید؛ این ۵ روتر مش وای‌فای مدرن را پیشنهاد می‌کنیم

اگر تصمیم دارید روتر بی‌سیم جدیدی بخرید و سیستم وای‌فای خانگی را ارتقا دهید، باید میان دو گزینه اصلی یکی را انتخاب کنید: روتر دو بانده بی‌سیم AC پرقدرت یا روتر مش وای‌فای. اگر قدرت سیگنال‌دهی روتر برایتان مهم است و می‌خواهید تمام بخش‌های خانه یک وای‌فای یکسان داشته باشند و دیگر هیچ نقطه کوری در خانه نباشد؛ روترهای مش وای‌فای را انتخاب کنید.

۱۰ نکته‌ای که باید در هنگام انتخاب یک روتر VPN بدانیم

وقتی چند دستگاه (مانند اسمارت‌فون، تلویزیون، لپ‌تاپ، کامپیوتر و …) در خانه یا محل کار داشته باشید که باید از طریق وی‌پی‌ان به اینترنت متصل شوند؛ بهتر است یک روتر وی‌پی‌ان خریداری کنید و تنظیمات وی‌پی‌ان را روی خود روتر انجام دهید.

۷ روتر برتر مناسب VoIP

اجازه دهید با این سوال شروع کنیم: «آیا برای برقراری تماس صوتی روی شبکه‌های بی‌سیم به روترهایی با ویژگی خاصی نیاز است؟» جواب مثبت است. روترهای سنتی موجود در بازار نمی‌توانند جوابگوی نیازهای VoIP شما روی وای‌فای باشند. روترهای سنتی فاقد تنظیماتی برای نصب و پیکربندی استاندارد و ترافیک VoIP روی شبکه هستند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا