آموزش

چگونه ارایه وای‌فای رایگان می‌تواند سود بیشتری نصیب کسب‌وکارها کند؟

حتما خبرهای ارایه اینترنت وای‌فای گیگابیتی در کشورهایی مانند امریکا و انگلیس را شنیدید. شرکت‌های مخابراتی یا شرکت‌های تبلیغاتی مجری اینترنت گیگابیتی رایگان هستند. ارایه چنین سرویس پرهزینه چه سودی برای این شرکت‌ها دارد؟

شما به عنوان مدیر یا کارمند یک کسب‌وکار همیشه باید به دنبال فراهم کردن بهترین تجربه برای مشتریان خود باشید. شما باید درک کنید برای باقی ماندن در بازار و رقابت با شرکت‌های دیگر چه‌کار انجام دهید و چه اصول مهمی را رعایت کنید. وای‌فای رایگان یکی از همان ترفندهایی است که می‌تواند شما را پیروز بازار کند و سود بیشتری به حساب کسب‌وکارتان بریزد. اگر یک رستوران، فست‌فود، کافی‌شاپ، تعمیرگاه خودرو یا وسایل برقی آشپزخانه، اتوشویی و نظایر این‌ها دارید؛ روی وای‌فای رایگان سرمایه‌گذاری کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه با قطع کردن وای‌فای می‌توانیم کسب‌وکارمان را بهبود دهیم؟

یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد ۷۴ درصد از شرکت‌ها و کسب‌وکارها در حال استفاده یا برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری دستگاه همراه یا BYOD هستند. برای بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک این بهترین فرصت است تا با ارایه خدمات وای‌فای رایگان بتوانند مشتریان بیشتری جذب کنند و باعث افزایش فروش و سود شوند.

در ادامه به چهار دلیل مهم سودآوری ارایه خدمات وای‌فای رایگان برای کسب‌وکارها اشاره می‌کنیم:

۱- قدرت بازاریابی خود را افزایش دهید

برخی از سرویس‌ها و قابلیت‌های وای‌فای رایگان به شما اجازه می‌دهد برند و محصول خود را تبلیغ و بازاریابی کنید. شما می‌توانید مشتری را وادار کنید قبل از اتصال به وای‌فای برای فقط چند لحظه کوتاه با کسب‌وکارتان آشنا شود. برخی از شرکت‌ها در ازای استفاده از وای‌فای رایگان اطلاعاتی از مشتری می‌گیرند و بعد روی این اطلاعات بسیار ارزشمند کارهای بازاریابی انجام می‌دهند. می‌توانید نام شبکه وای‌فای خود را همان نام کسب‌وکارتان بگذارید تا افراد بیشتری با برندتان آشنا شوند.

می‌توانید با ترفندهایی مشتری را به داخل فست‌فود یا فروشگاه خود بکشانید و در حالی که مشغول استفاده از وای‌فای عمومی رایگان است؛ ناخودآگاه محصول و خدمات خود را تبلیغ کنید.

۲- مشتری زمان بیشتری در کسب‌وکار شما می‌ماند

وقتی در یک کافی‌شاپ یا رستوران؛ یک سرویس وای‌فای خوب و پرسرعت ارایه می‌دهید؛ مشتری تمایل بیشتری برای ماندن دارد و سفارش قهوه و غذای می‌دهد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد وای‌فای رایگان باعث می‌‌شود ۶۲ درصد مشتریان زمان بیشتری در آن مکان باقی بمانند تا بتوانند از وای‌فای بیشتر استفاده کنند. زمان بیشتر یعنی یک فرصت طلایی برای کسب‌وکارها تا فروش و سود بیشتری داشته باشند. هر مشتری می‌تواند دوستان و افراد خانواده خود را نیز به آن مکان بکشاند تا از وای‌فای رایگان استفاده کنند یا در حین استفاده از وای‌فای به کارهای دیگر برسند. همه این‌ها می‌تواند یک مزیت رقابتی برای شرکت شما باشد.

۳- مشتریان واقعا بیشتر خرج می‌کنند

مطمئن باشید مشتری که از وای‌فای رایگان شما استفاده کرده است؛ راحت‌تر محصولات شما را خریداری کرده و حاضر به هزینه کردن است. در نیمی از کسب‌وکارهای کوچک بررسی شده؛ وقتی مشتری از وای‌فای استفاده می‌کند؛ بیشتر خرج کرده است. می‌توانید از وای‌فای برای نمایش محصولات، تصاویر و ویدیوهای جذاب از خدماتی که ارایه می‌دهید؛ استفاده کنید تا مشتری بیشتر ترغیب شود. غالب مشتریان تصور می‌کنند چون از وای‌فای رایگان کسب‌وکار شما استفاده کردند پس باید چیزی خریداری کنند تا به نوعی جبران کرده باشند.

۴- یک مزیت رقابتی بسازید

بسیاری از مردم در انتخاب یک فست‌فود، رستوران، کافی‌شاپ، فروشگاه خرید لباس، کتاب‌فروشی و نظایر این‌ها بسیار دقت می‌کنند و حساس هستند. بنابراین، وقتی وای‌فای رایگان ارایه می‌دهید؛ یک دلیل خوب برای انتخاب به دست مردم دادید. طبیعی است که همه افراد دوست دارند به سراغ جایی بروند که وای‌فای دارد. اگر وای‌فای سریع‌تر و قوی‌تری بدهید؛ باز هم خود را از رقبا بیشتر پیش انداخته‌اید و مطمئن باشید داستان سرعت وای‌فای شما نفر به نفر منتشر می‌شود. واقعیت این است که این روزها؛ مردم از همه کسب‌وکارها انتظار وای‌فای رایگان دارند.

وای‌فای رایگان باعث می‌شود مشتریان شما زندگی آسان‌تر و لذت‌بخش‌تری داشته باشند و احساس رضایت بیشتری بکنند. در نتیجه، کسب‌وکار شما بهبود خواهد یافت. یک سرمایه‌گذاری کوچک روی راه‌اندازی یک وای‌فای رایگان می‌تواند به رشد تجاری شما به‌خصوص اگر یک واحد کوچک هستید؛ کمک کند.

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا