آموزش

آموزش انتقال حجم و بسته اینترنت به خط دیگر در اپراتورهای مختلف

آیا کد انتقال اینترنت از گوشی به گوشی دیگر داریم؟

همیشه «انتقال بسته اینترنت» برای کاربران جذاب است. حالا انتقال بسته اینترنت به خط دیگر یا حساب کاربری دیگر یا شماره تلفن دیگر.

بارها و بارها به ذهنمان رسیده که چگونه یک بسته اینترنت را از یک خط ایرانسل به خط دیگر منتقل کنیم یا روش انتقال بسته اینترنت همراه اول به خط دیگر چیست؟

کد انتقال اینترنت از گوشی به گوشی دیگر چیست؟ می‌خواهم بخشی از حجم بسته اینترنت همراه اول خودم را برای گوشی همسرم بفرستم!

یک بسته اینترنت برای سیم کارت دائمی خود خریدم ولی حالا می‌خواهم به سیم کارت اعتباری منتقل کنم.

آیا می‌شود فقط بخشی از حجم یک بسته اینترنت را به خط دیگری منتقل کرد؟ مثلا چگونه می‌توانم ۱ گیگابایت اینترنت از بسته خودم برای دوستم بفرستم؛ بدون اینکه نیازی به خرید بسته جدید داشته باشم؟

دلایل انتقال بسته اینترنت به خط دیگر

۱- حجم بسته اینترنت تمام نشده و می‌خواهیم روی سیم کارت یا گوشی دیگر از اینترنت آن استفاده کنیم.

۲- می‌خواهیم گوشی دیگر خودمان یا عضوی از خانواده و دوست و آشنا را به اینترنت وصل کنیم ولی بسته جدید نخریم.

۳- مصرف اینترنت ما در خط دیگر بیشتر است.

۴- نمی‌خواهیم از وای‌فای یا هات‌اسپات در یک مکان عمومی استفاده کنیم.

۵- امکان مصرف اینترنت روی یک خط یا گوشی را نداریم؛ مثلا سیم کارت یک گوشی قدیمی را عوض کردیم و ۲۰ گیگابایت اینترنت هدیه رایگان داریم ولی این گوشی به اینترنت وصل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: ارزان ترین بسته اینترنت همراه اپراتورهای مختلف + کد دستوری خرید بسته

به هر حال، موضوع انتقال اینترنت به خط دیگر یا گوشی دیگر برای کاربران اینترنت هم ضروری، هم جذاب و هم کاربردی است اما آیا در ایران، اپراتورهای موبایل این قابلیت را فراهم کردند؟

انتقال بسته اینترنت به خط دیگر امکان‌پذیر است؟

کد انتقال اینترنت از گوشی به گوشی دیگر

اجازه بدهد حرف آخر را همین اول مقاله بزنیم:

هیچ اپراتور موبایلی در ایران قابلیت انتقال بسته اینترنت به خط دیگر را فعال نکرده است.

همراه اول، ایرانسل، شاتل موبایل، رایتل، سامانتل و حتی اپراتورهای مجازی، برخلاف کاربران، دوست ندارند شما بتوانید حجم یک بسته اینترنت را از یک شماره تلفن به شماره تلفن دیگر جابه‌جا کنید.

بین سیم کارت دائمی و اعتباری یا اینترنت ۴G و TD LTE یا گوشی قدیمی و اسمارت‌فون جدید هم هیچ فرقی نیست و از اساس، این قابلیت برای خطوط موبایل در ایران فعال نشده است.

بیشتر بخوانید: کد اینترنت ساعتی ایرانسل، همراه اول، شاتل موبایل و رایتل

اگر ده‌ها سایت درباره روش‌های انتقال بسته اینترنت به خط دیگر یا کد انتقال اینترنت از گوشی به گوشی دیگر صحبت کردند؛ در حقیقت، روش‌های خرید شارژ برای شماره دیگر یا بسته اینترنت هدیه است؛ نه انتقال یک بسته اینترنت!

با این وجود، ما در ادامه به روش‌های خرید بسته اینترنت هدیه یا شارژ اینترنت یک خط از طریق خط دیگر در ایرانسل و همراه اول اشاره می‌کنیم.

انتقال بسته اینترنت به خط دیگر ایرانسل

پیش‌تر و تقریبا تا دو سال پیش، ایرانسل اجازه می‌داد با کد دستوری #۵۵۵* برای یک خط دیگر ایرانسل، بسته اینترنت خریداری و هدیه کنید یا به عبارت دیگر، بتوانید گوشی دیگر ایرانسلی را اینترنت دار کنید.

مثلا، با کد دستوری زیر می‌توانستید یک بسته اینترنت ۱۵ مگابایتی بفرستید:

*۵۵۵*۵*۱*۱*شماره سیم کارت اعتباری مورد نظر#

یا کد دستوری زیر برای خرید و هدیه بسته اینترنت ۱۰۰ مگابایتی استفاده می‌شد:

*۵۵۵*۵*۲*۲*شماره سیم کارت اعتباری مورد نظر#

بسته ۲۰۰ مگابایتی هم با کد زیر قابل خریداری و استفاده در شماره خط ایرانسل دیگر بود:

*۵۵۵*۵*۳*۱*شماره سیم کارت اعتباری مورد نظر#

برای هریک از این انتقال‌های اینترنت هم یک هزینه برای خود شما در نظر گرفته می‌شد. مثلا، بسته ۱۵۰ مگابایتی هزینه‌ای ۵۰۰ تومانی و بسته ۱۰۰ مگابایتی هزینه‌ای ۲۵۰۰ تومانی داشت.

از یکی دو سال پیش، ایرانسل این قابلیت را غیرفعال کرد و تقریبا دیگر نمی‌توانید از کد دستوری #۵۵۵* استفاده کنید.

سرویس اینترنت چند کاربره ایرانسل

"</p

در عوض، ایرانسل از سرویسی رونمایی کرد که تا حدی می‌تواند جای خالی قابلیت امکان انتقال شارژ و انتقال اینترنت ایرانسل را پر کند.

شما می‌توانید یک سرویس اینترنت چند کاربره ایرانسل بسازید و چندین شماره تلفن ایرانسل را در آن عضو یا مشترک کنید. مثلا، خودتان و سایر اعضای خانواده عضو سرویس اینترنت چند کاربره ایرانسل شوید اما هریک از شما برای خودش یک گوشی موبایل یا تبلت و حتی مودم داشته باشد.

در این شرایط، فقط شما یک حساب کاربری ایرانسل را شارژ می‌کنید و برای آن بسته مکالمه، پیامک و اینترنت می‌خرید ولی چندین نفر یا چندین خط ایرانسل از آن استفاده می‌کنند.

در واقع، شما در این روش، حجم بسته اینترنت خود را با دیگران به اشتراک گذاشتید؛ بدون اینکه از سرعت اینترنت شما کاسته شده باشد یا اینکه ناچار باشید همه در یک مکان مشخص به یکدیگر وصل شوید و هات‌اسپات و وای‌فای کنید.

انتقال بسته اینترنتی همراه اول به همراه اول

خوش‌بختانه، همراه اول هنوز کد دستوری خرید بسته اینترنت هدیه خود را غیرفعال نکرده است و شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

اگر یک خط تلفن همراه اول دارید؛ می‌توانید با کد دستوری *۱#، بسته‌های اینترنت نوترینو برای خط دیگر همراه اولی خریداری کنید. برای این کار باید مراحل زیر طی شوند:

۱- کد دستوری *۵*۱# را شماره‌گیری کنید:

 

۲- از منوی باز شده، باید گزینه ۱ را بزنید تا اپراتور همراه اول انتخاب شود:

انتقال بسته اینترنت همراه اول به خط دیگر

۳- حالا بسته اینترنت خود را انتخاب و شماره آن را وارد کنید:

انتقال بسته مکالمه همراه اول به خط دیگر

۴- انواع قیمت‌های بسته اینترنت با حجم مختلف برای ارسال به شماره دیگر همراه اول را مشاهده می‌کنید. یک بسته انتخاب و شماره آن را بزنید:

برنامه انتقال اینترنت ایرانسل به ایرانسل

۵- می‌توانید بگویید بسته برای خودتان فعال شود یا برای شماره تلفن همراه دیگری برود. باید شماره تلفن را به صورت …..۰۹۱۲ وارد کنید:

کد انتقال اینترنت همراه اول اعتباری به اعتباری

۶- با زدن کلید ۱، خرید و هدیه بسته را تایید کنید:

انتقال بسته اینترنت موبایل

اگر سیم‌کارت اعتباری دارید؛ در ادامه باید هزینه خرید بسته اینترنت هدیه را بپردازید تا برای شخص یا خط دیگر فعال شود ولی اگر سیم کارت دائمی دارید؛ روی قبض تلفن موبایل شما آورده می‌شود.

توجه: شماره تلفن همراه اولی که می‌خواهد این بسته اینترنت را بگیرد؛ نباید بسته اینترنت فعال دیگری داشته باشد.

انتقال بسته اینترنتی همراه اول به ایرانسل، رایتل و انارستان

اگر می‌خواهید یک بسته اینترنت نوترینو همراه اول را برای یک شماره موبایل ایرانسل یا رایتل یا انارستان بفرستید؛ باز هم می‌توانید از کد دستوری *۵*۱# استفاده کنید.

فقط باید در مرحله نخست، به جای زدن شماره ۱ که برای شماره تلفن همراه اول است؛ شماره مربوط به اپراتور موبایل مدنظر را بزنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید بهترین اینترنت بیسیم در ایران

شماره ۲ برای ایرانسل، شماره ۳ برای رایتل و شماره ۶ برای شارژ اینترنت سیم کارت انارستان است.

باقی مراحل کاملا به صورت روش قبلی است و باید به ترتیب، نوع بسته، حجم بسته و شماره تلفن موبایل مقصد را بدهید تا بسته اینترنت هدیه شما برای آن شارژ شود.

انتقال بسته اینترنتی شاتل موبایل به خط دیگر

انتقال بسته اینترنت به خط دیگر شاتل موبایل

برای سیم‌کارت‌های شاتل موبایل، هیچ روشی برای انتقال بسته اینترنت به خط دیگر یا خرید بسته اینترنت هدیه برای شماره دیگری وجود ندارد.

شاتل موبایل یک سرویس انتقال حجم بسته اینترنت باقیمانده به دوره بعدی را دارد که برای برخی از بسته‌های دیتای این اپراتور فعال است ولی اختصاص به همان شماره تلفن دارد و نمی‌توانید حجم باقیمانده بسته اینترنت را برای شماره شاتلی دیگری بفرستید.

همین‌طور، یک سرویس دیگر برای انتقال اعتبار شارژ برای دوستان و اعضای خانواده دارد که اجازه می‌دهد با آن بسته مکالمه، پیامک یا اینترنت خرید.

برای استفاده از سرویس انتقال اعتبار لازم است ابتدا وارد سیستم مدیریت حساب اینترنتی خود شوید.

پس از ورود بر روی گزینه مدیریت اعتبار کلیک کرده و در بخش انتقال اعتبار، اطلاعات مورد نیاز اعم از میزان ریالی انتقال اعتبار و شماره‌ مقصد را وارد کنید.

انتقال بسته اینترنت به خط دیگر رایتل

"</p

در سیم‌کارت‌های رایتل، نمی‌توانید یک بسته اینترنت را به خط دیگر منتقل کنید ولی امکان انتقال اعتبار و شارژ بین دو شماره رایتلی وجود دارد.

دارندگان سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی رایتل با شماره‌گیری کد دستوری #۱۳۳* می‌توانند قابلیت انتقال شارژ را برای گوشی و سیم‌کارت خود فعال کنند.

اگرچه، این روش جایگزین انتقال بسته اینترنت به خط دیگر رایتل نیست ولی در مواقع ضروری، می‌توانید با شارژ اعتبار خط دیگر رایتل، کمک کنید او سریعا یک بسته اینترنت برای خودش فعال کند.

چگونه در ایرانسل و همراه اول اینترنت را منتقل کنیم؟

در این مقاله گفتیم روش مستقیمی برای انتقال بسته اینترنت ایرانسل و همراه اول نیست.

ولی روش‌های دیگری مانند خرید بسته اینترنت هدیه یا استفاده از سرویس اینترنت چند کاربره ایرانسل برای استفاده مشترک چند خط از یک بسته اینترنت وجود دارد.

بیشتر بخوانید: مقایسه قیمت اینترنت TD LTE شرکت‌های مختلف در سال ۱۴۰۲

اپراتورهای موبایل، به طور جد باید دنبال ایجاد قابلیت انتقال بسته اینترنت بین خط‌های دیگر و حتی سیم‌کارت‌های اپراتورهای دیگر باشند.

چون این ویژگی برای کاربران اینترنت مفید، ضروری و کاربردی است.

سوالات متداول درباره انتقال حجم اینترنت یک خط به خط دیگر

آیا روشی برای انتقال حجم اینترنت روی خط همراه اول به خط دیگر همراه اول وجود دارد؟

همان‌طور که در این مقاله توضیح داده شد؛ هیچ اپراتوری در ایران اجازه انتقال حجم بسته اینترنت یک خط به خط دیگر را نمی‌دهد و صرفا می‌توانید برای خط دیگر، بسته اینترنت جدید خرید و شارژ کنید.

آیا از بسته اینترنت ایرانسلی که روی خط خودم هست؛ می‌توانم بدهم همسرم استفاده کند؟ نمی‌خواهم بسته اینترنت جدید بخریم؟

بهترین راه برای این منظور، خرید سرویس اینترنت چند کاربره ایرانسل است تا بتوانیم همزمان دو یا چند نفر از حجم یک بسته اینترنت استفاده کنند. امکان انتقال بخشی از حجم بسته اینترنت ایرانسل به خط دیگر ایرانسل وجود ندارد!

آیا روشی برای انتقال بسته اینترنت سیم‌کارت دائمی همراه اول به بسته اینترنت سیم‌کارت اعتباری همراه اول وجود دارد؟

خیر؛ نه در اپلیکیشن «همراه من» و نه در پنل کاربری وب‌سایت mci همراه اول، چنین سرویسی وجود ندارد و پس از خرید یک بسته اینترنت برای یک شماره تلفن دائمی یا اعتباری، دیگر امکان انتقال بسته به شماره تلفن دیگر نیست.

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا