آموزش

کد تمدید خودکار اینترنت همراه اول و ایرانسل + لغو تمدید خودکار

بررسی انواع روش‌های لغو تمدید خودکار بسته‌های اینترنت

قابلیت تمدید خودکار بسته اینترنت یک مزیت برای کاربران محسوب می‌شود و دیگر نیازی نیست هر ماه یا هر بار با اتمام بسته اینترنت، نگران استفاده از اینترنت آزاد باشند و سراغ خرید و رزرو بسته اینترنت محبوب خود بروند.

شما پس از سال‌ها استفاده از اینترنت موبایل، به یک بسته با حجم و دوره مناسب نیازتان می‌رسید و به همراه اول یا ایرانسل می‌گویید هر بار این بسته را به طور خودکار تمدید کن.

اما در این میان، ممکن است به دلایل یک کاربر اقدام به لغو تمدید خودکار بسته اینترنت بگیرد یا بسته اینترنت رزرو شده را لغو کند.

مثلا، می‌خواهد سیم کارت خود را واگذار کند؛ کمتر از اینترنت همراه و دیتا استفاده کند یا برعکس نیاز به بسته با حجم بیشتر و دوره طولانی‌تری دارد.

در مطلب کوتاه زیر، سعی می‌کنیم نگاهی به کد تمدید خودکار بسته‌های اینترنت همراه اول و ایرانسل بیندازیم و البته کد لغو تمدید خودکار این اپراتورها را بگوییم:

بیشتر بخوانید: قیمت و کد بسته اینترنت نامحدود همراه اول و ایرانسل (دی ۱۴۰۲)

کد تمدید بسته اینترنت همراه اول

اگر به پیامک‌های اتمام حجم بسته یا پایان مهلت زمانی بسته اینترنت همراه اول دقت کنید؛ معمولا از شما دعوت می‌کنند برای خرید بسته اینترنت جدید یا رزرو بسته، کد دستوری #۱۰۰* را شماره‌گیری کنید.

کد تمدید خودکار اینترنت همراه اول

کد تمدید خودکار بسته اینترنت همراه اول: #۱۰۰*

وقتی این کد دستوری را شماره‌گیری می‌کنید؛ فهرستی از بسته‌های اینترنت همراه اول به شما پیشنهاد می‌شود که می‌توانید بسته مورد نظر خودتان را خریداری یا تمدید کنید.

فراموش نکنید می‌توانید به اپلیکیشن «همراه من» نیز مراجعه کنید و قابلیت تمدید خودکار بسته اینترنت فعلی را فعال کنید.

کد تمدید خودکار بسته اینترنت ایرانسل

در اینترنت ایرانسل، برای تمدید خودکار بسته اینترنت باید از کد دستوری #۹*۵*۵۵۵* استفاده کنید یا به اپلیکیشن «ایرانسل من» بروید و قابلیت تمدید خودکار را روشن کنید.

کد تمدید خودکار بسته اینترنت ایرانسل

کد دستوری تمدید خودکار اینترنت ایرانسل: #۹*۵*۵۵۵*

فعلا در ایرانسل فقط بسته‌های ۱۵ روزه و ماهیانه قابلیت تمدید خودکار دارند و سایر بسته‌ها را نمی‌توانید به طور خودکار تمدید و رزرو کنید.

همچنین، به این نکته توجه کنید که اگر چند بسته فعال دارید؛ همیشه آخرین بسته ایرانسل خریداری و مصرف شده؛ قابلیت تمدید خودکار دارد.

کد لغو تمدید اینترنت همراه اول

برای لغو تمدید خودکار بسته‌های اینترنت همراه اول از کدهای دستوری زیر استفاده کنید:

کد دستوری #۱۸*۱۰۰*

کد دستوری #۳۲۸*۱۰*

همراه اول بارها تاکید کرده است با اقدام به لغو تمدید خودکار اینترنت و عدم رزرو بسته جدید؛ اگر قابلیت اینترنت آزاد شما فعال باشد؛ پس از به پایان رسیدن بسته اینترنت فعلی، مصرف اینترنت با نرخ آزاد محاسبه خواهد شد که بسیار گران‌تر از بسته‌های اینترنت است.

برای لغو بسته رزرو شده اینترنت همراه اول نیز باید همین کدهای دستوری #۱۸*۱۰۰* و #۳۲۸*۱۰* استفاده شود.

بیشتر بخوانید: کد اینترنت اضطراری ایرانسل و همراه اول + آموزش فعال سازی

در اپلیکیشن «همراه من» نیز می‌توانید به راحتی قابلیت تمدید خودکار اینترنت همراه اول را خاموش کنید. برای این منظور، باید به بخش بسته‌های اینترنت فعال خود بروید و در پایین صفحه، کلید تمدید خودکار بسته را خاموش کنید.

کد لغو بسته اینترنت ایرانسل

اگر به هر دلیلی خواستید بسته اینترنت رزرو شده ایرانسل را لغو کنید یا قابلیت لغو خودکار را خاموش کنید؛ کد دستوری #۹*۵*۵۵۵* را شماره‌گیری کنید.

کد لغو بسته اینترنت ایرانسل

کد لغو تمدید خودکار اینترنت ایرانسل: #۹*۵*۵۵۵*

پس از شماره‌گیری کد دستوری بالا، اگر بسته یا بسته‌های اینترنت افزایشی با قابلیت تمدید خودکار داشته باشید؛ فهرست آن‌ها به شما نمایش داده می‌شود.

بعد، باید یکی از این بسته‌ها را انتخاب و تایید کنید تا قابلیت تمدید خودکار آن لغو شود.

اگر هیچ بسته افزایشی تمدید خودکار نداشتید؛ پیام «در لیست شما بسته افزایشی با قابلیت تمدید خودکار وجود ندارد.» خواهید دید و بعد باید روی کلید OK بزنید.

بیشتر بخوانید: کد اینترنت ساعتی ایرانسل، همراه اول، شاتل موبایل و رایتل

در اپلیکیشن «ایرانسل من»، برای لغو تمدید خودکار بسته‌ها، روی بسته اینترنت زده و وارد بخش جزئیات بسته اینترنت بشوید.

اگر بسته اینترنت ایرانسل دارای حالت تمدید خودکار باشد؛ در پایین صفحه مشاهده می‌کنید و به سادگی می‌توانید این قابلیت را لغو کنید.

با اپ «ایرانسل من» دیگر نیازی به کد لغو تمدید بسته ایرانسل ندارید و می‌توانید کارهای دیگری مانند خرید شارژ ایرانسل را انجام دهید.

در روش سوم، می‌توانید با شماره ۷۰۰ یا ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ تماس بگیرید و درخواست لغو تمدید بسته اینترنت ایرانسل خود را داشته باشید.

چند پرسش درباره لغو تمدید خودکار بسته اینترنت

آیا همه بسته‌های اینترنت همراه اول قابلیت تمدید خودکار را دارند؟

همراه اول اعلام کرده فقط بسته‌های ۳۰ روزه (ماهیانه) برای تمدید خودکار در نظر گرفته شدند.

چه روش‌هایی برای لغو تمدید خودکار بسته اینترنت وجود دارد؟

هر دو اپراتور همراه اول و ایرانسل اجازه می‌دهند از طریق کد دستوری و اپلیکیشن «همراه من» و «ایرانسل من»، تمدید خودکار اینترنت را لغو کنید. در بالا هر دو روش توضیح داده شده است.

باید چند سال از سیم کارت استفاده کرده باشیم که بشود از کد تمدید اینترنت ایرانسل استفاده کرد؟

آن‌طور که ایرانسل اعلام کرده است؛ پس از یک سال فعال بودن سیم کارت و خرید بسته، می‌توانید برای بسته‌های ۱۵ روزه و ۳۰ روزه، قابلیت خود را فعال کنید.

هزینه بسته تمدید خودکار، جه زمانی دریافت می‌شود؟

پس از فعال شدن بسته برای شما، هزینه آن از شارژ سیم کارت کسر می‌گردد یا سر قبض گوشی آورده خواهد شد.

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا