اخبار ایران

شرکت مخابرات: تا ۲ ماه آینده ۵۵۰ هزار پورت ADSL کاربران تهرانی را به VDSL تبدیل می‌کنیم

پس از توییت محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات درباره ۴ برابر شدن سرعت اینترنت خانگی کاربران تهرانی و قمی، شرکت‌ شاتل اعلام کرد این پروژه را به‌زودی رقم خواهد شد.

امروز هم شرکت مخابرات از طرح تبدیل اینترنت ADSL به VDSL کاربران تهرانی طی دو ماه آینده خبر داد. همان طرح اینترنت سورینو که تابستان کلید زده شده و قرار بود تا پایان سال بخش عظیمی از کشور زیر پوشش آن قرار بگیرد.

سید مجید صدری، مديرعامل شركت مخابرات ايران درباره پروژه اینترنت سورینو گفت: «ظرف مدت ۲ ماه آینده، عملیات اجرایی تبدیل ۵۵۰ هزار پورت ADSL به VDSL (اینترنت سورینو) را در شهر تهران صورت می‌گیرد.»

به گزارش روابط عمومی شرکت مخابرات و به نقل از مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفته شده مخابرات به دنبال کیفیت حداکثری برای تمام مشتریان اینترنت پرسرعت است.

شرکت مخابرات در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری زیادی روی توسعه شبکه مخابرات خود داشته و با نوسازی و توسعه شبکه‌های ارتباطی برای دسترسی به سرعت بیشتر، در سال ۱۳۹۹ می‌خواهد کاربران بیشتری به اینترنت سورینو دسترسی داشته باشند.

شیوع ویروس کرونا و قرنطینه شدن مردم در خانه‌ها، فشار زیادی به زیرساخت شبکه اینترنت کشور وارد کرد. به همین دلیل، وزارت ارتباطات افزایش کیفیت و کمیت تمام سخت‌افزار و نرم‌افزار زیرساخت اینترنت کشور را در دستور کار قرار داده است.

هنوز شرکت مخابرات نگفته این ۵۵۰ هزار پورتی که قرار است به VDSL تبدیل شوند؛ در کدام مناطق قرار داشته و کاربران چگونه می‌توانند برای دریافت اینترنت سورینو ثبت‌نام کنند یا نیاز به چه تجهیزاتی دارند و چقدر هزینه برایشان در بر خواهد داشت.

وزیر ارتباطات در روزهای گذشته از حداقل ۴ برابر شدن سرعت اینترنت خانگی کاربران دو استان تهران و قم خبر داد و تا کنون دو شرکت شاتل و مخابرات درباره طرح‌های خود صحبت کردند.

البته، در سال‌های اخیر بارها شاهد تصمیم مقامات ارشد وزارت ارتباطات برای توسعه سریع شبکه زیرساخت و دسترسی به اینترنت پرسرعت خانگی خبرهایی شنیدیم ولی در عمل هیچ اتفاقی نیفتاده است یا اینکه پروژه‌ها کند پیش رفته و نیمه کاره رها شدند.

امیدواریم در سال ۹۹ خبرهای خوبی از اینترنت VDSL برای کاربران خانگی رخ دهد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا