اخبار جهان

گوگل فایبر سرویس اینترنت فیبرنوری دو گیگابیت بر ثانیه را راه‌اندازی کرد

گوگل فایبر سرویس اینترنت ۲ گیگابیت بر ثانیه را در دو شهر نشویل و هانتسویل ایالات متحده با قیمت ۱۰۰ دلار عرضه کرد.

مشتریان جدید و فعلی گوگل فیبر در این دو شهر می‌توانند سرویس اینترنت یک گیگابیت بر ثانیه را با قیمت ماهیانه ۷۰ دلار انتخاب کنند یا سراغ اینترنت دو گیگابیت بر ثانیه با قیمت ۱۰۰ دلار در ماه بروند.

در اطلاعیه جدید گوگل فایبر به مناسبت راه‌اندازی اینترنت پرسرعت ۲ گیگابیت بر ثانیه این شرکت آمده است: «سرویس اینترنت دو گیگابیت ‌بر ثانیه‌ را در شهر نشویل ایالت تنسی و شهر هانتسویل ایالات آلاباما به‌صورت گسترده در دسترس قرار داده است.»

گوگل فایبر می‌گوید این سرویس اینترنت پرسرعت فیبرنوری را برای کاربران حرفه‌ای، خانه‌های هوشمند و دستگاه‌های جدید که از چنین سرعت‌هایی پشتیبانی می‌کنند؛ ارائه کرده است.

سرویس اینترنت دو گیگابیت بر ثانیه به همراه روتر ویژه گوگل به نام Google Fiber Multi-Gig Router به مشتریان داده می‌شود که از وای‌فای ۶ پشتیبانی می‌کند.

گوگل فیبر، از زیرمجموعه‌های شرکت آلفابت (مادر گوگل) است که وظیفه ارائه سرویس‌های اینترنت پرسرعت ثابت در ایالات متحده را برعهده دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد و امروزه عمده‌ترین سرویس آن، اینترنت یک گیگابیت بر ثانیه است که در ۱۲ شهر امریکا عرضه شده است.

گوگل فایبر می‌گوید شهروندانی که علاقه دارند اینترنت دو گیگابیت بر ثانیه را تست کنند ولی در دو شهر شویل یا هانتسویل حضور ندارند؛ در اپلیکیشن Trusted Tester ثبت‌نام کرده تا این سرویس به صورت آزمایشی در اختیارشان قرار گیرد.

سرویس‌های اینترنت گوگل فایبر مبتنی بر فیبرنوری و کابل‌کشی است و یکی از سریع‌ترین، پایدارترین و با کیفیت‌ترین سرویس‌های اینترنت در جهان محسوب می‌شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا