نقد و بررسی

معرفی و مشخصات مودم مبین نت MN-6200D

مودم خوش قیمت و خوش مشخصاتی با وای فای AC1200، دانلود ۳۰۰ مگابیتی و درگاه‌های لن

احتمالا مودم یوتل L443 یا نسخه مبین نت آن به نام MN4200 را می‌شناسید. حالا، مبین نت نسخه LTE Cat 6 این مودم را به نام MN-6200D عرضه کرده است؛ مودمی که دوباره ساخت ایران و شرکت یوتل است.

ما امروز می‌خواهیم مبین نت MN-6200D را معرفی و نگاهی به مشخصات آن داشته باشیم تا سرفرصت، سراغ تست و بررسی آن برویم:

معرفی مودم مبین نت MN-6200D

چند روزی است که عرضه سراسری مودم مبین نت MN-6200D در فروشگاه‌های نمایندگی این شرکت آغاز شده است؛ مودم رومیزی که مشخصات و ظاهر جذابی دارد و عملا یکی از مودم‌های پرچم‌دار مبین نت است؛ آن هم با قیمت بسیار خوب ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان.

ظاهرا مودم MN6200D مبین نت، مشابه برخی مدل‌های هواوی است. ردیفی از چراغ‌های LED که وقتی روشن می‌شوند؛ آبی رنگ هستند؛ در پنل جلو به همراه لوگوی مبین‌نت و تعبیه درگاه‌ها، شیار سیم‌کارت و کلیدها در پنل پشتی.

مبین نت ۶۲۰۰
مودم MN6200D مبين نت

وقتی این مودم را می‌خرید؛ در جعبه علاوه بر خود مودم، یک درپوش برای بخش سیم‌کارت و یک پایه برای اتصال به پایین مودم و قرار دادن آن در حالت عمودی پیدا خواهید کرد. آداپتور برق، کابل شبکه زرد رنگ و دفترچه راهنما، از سایر اقلام جعبه مودم MN-6200D هستند.

بیشتر بخوانید: کدام مودم TD-LTE مبین‌نت را انتخاب کنیم؟

مبین‌نت، این مودم ۴.۵G/TDLTE خود را با گارانتی ۱۲ ماهه وارد بازار می‌کند. همان‌طور که اشاره شد؛ این مودم ساخت ایران و برند یوتل است و این موضوع به صراحت در برچسب اطلاعات مودم در بدنه پشتی حک شده است.

مشخصات مودم مبین نت MN-6200D

مودم MN-6200D از رده LTE Cat 6 است؛ برخلاف مودم MN4200 که از رده LTE Cat 4 بود.

سرعت دانلود در این مودم حداکثر به ۳۰۰ مگابیت و سرعت آپلود به ۵۰ مگابیت می‌رسد. مبین‌نت صراحتا گفته است که این مودم از فرکانس‌های رادیویی FDD LTE و TDD LTE پشتیبانی می‌کند و مشتری می‌تواند سیم‌کارت TDLTE یا سیم‌کارت طرح ۳۶۰ این شرکت را روی آن قرار داده و به شبکه مد نظر، وصل شود.

مودم TDLTE مبین نت

احتمالا، وقتی روش آنلاک مودم MN6200D مشخص شود؛ شاهد استفاده از هر نوع سیم‌کارت تی دی ال تی ای یا فورجی از هر شرکت و اپراتوری روی آن خواهیم بود.

در وای‌فای، این مودم از رده AC1200 است؛ یعنی پشتیبانی از استاندارد ۸۰۲.۱۱ac و وای فای دو بانده که سرعت در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز به ۳۰۰ مگابیت و در فرکانس ۵ گیگاهرتز به ۸۶۷ مگابیت می‌رسد.

مبین نت MN-6200D

اینکه مودم MN-6200D دارای وای فای دو بانده است؛ یک مزیت بسیار بزرگ است؛ چون اجازه می‌دهد دستگاه‌های با مصرف کم اینترنت را به فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز وصل کنید و دستگاه‌های پرمصرفی مانند کنسول بازی، تلویزیون، لپ‌تاپ گیمینگ و … به فرکانس ۵ گیگاهرتز وصل شوند. حداکثر هم ۳۲ کاربر می‌توانند به این مودم وصل شوند.

بیشتر بخوانید: نگاهی به مودم جیبی مبین نت MN-M4000N؛ یکی از ارزان‌ترین مودم های همراه بازار ایران

در پشت این مودم، دو درگاه شبکه LAN/WAN صد مگابیتی دیده می‌شود که نسبت به یوتل L443، درگاه‌های کمتر ولی به اندازه‌ای دارد. در سمت راست درگاه‌ها، کلید پاور و کانکتور برق آداپتور دیده می‌شوند و در سمت چپ، کلیدهای ریست، وای‌فای و WPS هستند.

مودمی با مشخصات جذاب

تا اینجا، مشخصات مودم MN-6200D برایمان جذاب است؛ پشتیبانی از هر دو اینترنت ۴G LTE و TDLTE، وای فای دو بانده، حداکثر سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت، درگاه‌های LAN و ظاهری مناسب.

مودم مبین نت MN-6200D

قیمت نسبتا خوب حدود ۳ میلیون تومان این مودم را هم باید به دیگر آیتم‌های مثبت آن اضافه کنیم تا حرف آخر این شود:

بیشتر بخوانید: مقایسه قیمت بسته‌های اینترنت TD-LTE ایرانسل و مبین نت در سال ۱۴۰۱

«مودم MN-6200D مبین‌نت، مشخصات و ویژگی‌های یک مودم رومیزی ۴.۵G/TDLTE رده متوسط بازار ایران را دارد و خوش قیمت است.»

حتما، سعی می‌کنیم در روزهای آینده، این مودم را از نزدیک تست و بررسی کرده و بیشتر درباره آن صحبت کنیم.

به‌روزرسانی: همراه اول این مودم را به نام HA6400 با لوگوی اختصاصی خودش عرضه کرده است. یکی از خوانندگان سایت نیز این مودم را گرفته و گفت در آنتن‌دهی به طور مشخص، ضعیف عمل می‌کند.

خرید مودم مبین نت MN-6200D


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

  1. سلام لطفا راهنمایی کنید بنده این مودم رو خریدم از خود مبین نت یه چیز عجیب برام پیش اومده سرعت وای فای بنده ۴۱mbp هست ولی سرعت دانلود از پورت لن بنده ۸mbp میرسه معمولا باید برعکس باشه کابل رو تعویض کردم کارت شبکمو اپدیت کردم به پشتیبانی خبر دادم اونام نمودنن تجربه همچین اتفاقی رو دارید من چیکار کنم بنظرتون تست تایمیگ از ویندوز گرفتم همه یک میلی ثانیه بود موندم بخدا برا مرجوعیی هم میگن باید مودم مشکل داشته باشه تا عوض کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا