نقد و بررسی

نگاهی به مودم ۴.۵G همراه اول HA6400

مودمی با سرعت اینترنت ۳۰۰ مگابیت و وای فای ۱۲۰۰ مگابیت دو بانده از برند یوتل ایرانی

دومین مودم ۴.۵G همراه اول برای فروش روی سایت این شرکت قرار گرفت. مودم HA6400 با قیمت ۲ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان به همراه سیم‌کارت و بسته اینترنت ۳۰۰ گیگابایت.

چند روز پیش، دوستی در تلگرام پیام داد و گفت لطفا این مودم ۴.۵G همراه اول که جدید هست را بررسی کنید. او گفت به ظاهر مودم خوبی است و از اینترنت ۴.۵G پشتیبانی می‌کند و سرعت‌اش به ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. ضمن اینکه وای فای دو بانده دارد و از دو درگاه شبکه اترنت نیز سود می‌برد.

مودم ۴.۵G همراه اول HA6400

با ذکر این مشخصات، توجهم به مودم جلب شد؛ چون اولین بار است همراه اول یک مودم ۴.۵G ارائه می‌کند. دو مودم قبلی همراه اول، یوتل L443 و  TF44-10 هر دو از رده LTE Cat 4 بودند.

مودم HA6400 4.5G

با دیدن تصاویری از مودم و بعد جست‌وجوی آن در اینترنت که ظاهرا فعلا فقط یک شرکت به جز همراه اول دارد آن را عرضه می‌کند؛ مودم برایم بسیار آشنا آمد ولی یادم نمی‌آمد کجا دیدم و از نزدیک هم هنوز دست نگرفته بودم.

مطمئن بودم این مودم با شکل و شمایل این‌چنینی را در جایی دیدم. پس، شروع به کند و کاو در سایت و مودم‌های مبین‌نت و ایرانسل و شاتل شدم.

مودم 4.5G همراه اول

خیلی زود، پازل تکمیل شد و دریافتم مودم ۴.۵G همراه اول HA6400 کدام مودم است؛ همان مودم ۴.۵G یوتل که اخیرا ساخته شده و گفته می‌شود جایگزین مدل L433 است.

می‌خواهید نشانی بهتری بدهم؟ مودم HA6400 همراه اول همان مودم مبین‌نت MN-6200D است که باز در همین یکی دو ماه اخیر وارد بازار شده است و ما مفصل درباره‌اش نوشتیم.

قیمت مودم همراه اول HA6400

بنابراین، مودم جدید همراه اول، ساخت شرکت یوتل و یک مودم ۴.۵G/TDLTE با وای‌فای AC1200 است؛ بله این مودم از اینترنت TDLTE نیز پشتیبانی می‌کند.

مشخصات مودم HA6400 به طور خلاصه

مودم HA6400

۱- مودم  ۴.۵G/TDLTE از رده LTE Cat 6 با حداکثر سرعت دانلود اینترنت موبایل ۳۰۰ مگابیت

۲- وای‌فای دو بانده ۸۰۲.۱۱ac از رده AC1200 با حداکثر سرعت ۸۶۷ مگابیت روی باند ۵ گیگاهرتز و ۳۰۰ مگابیت روی باند ۲.۴ گیگاهرتز

۳- برخورداری از MIMO 4×4 در وای‌فای و MIMO 2×2 در اینترنت LTE

۴- چهار آنتن داخلی که دو آنتن برای اتصال به شبکه LTE و دو آنتن برای وای‌فای

۵- دو درگاه شبکه اترنت LAN هزار مگابیتی

۶- وزن ۵۶۰ گرم و اندازه ۲۲۰ در ۱۵۵ در ۳۵ میلی‌متر مناسب برای مصارف رومیزی

۷- پشتیبانی همزمان از ۳۲ کاربر برای اتصال به وای‌فای

۸- کلید پاور، کلید وای‌فای، کلید ریست، کلید WPS

۹- اسلات سیم‌کارت میکرو ۳FF

۱۰- آداپتور برق ۱۲V-1A و بدون باتری

۱۱- چراغ‌های نشانگر LED برای نمایش وضعیت شبکه موبایل، وای‌فای، درگاه‌های شبکه اترنت و قدرت گیرندگی آنتن شبکه دیتا

مودم یوتل HA6400

بزرگ‌ترین مزیت: اینترنت TDLTE

برای من نه سرعت اینترنت موبایل و نه وای فای دو بانده یا حتی درگاه‌های شبکه گیگابیتی؛ بلکه پشتیبانی همزمان از اینترنت ۴G و TD-LTE جذاب است.

فکر می‌کنم به‌زودی این مودم به وفور وارد بازار شود و البته دوستان سریعا روش‌های آنلاک آن را روی یوتیوب ویدئو بگیرند و شاهد استفاده از آن برای اینترنت تی دی ایرانسل و سایر اپراتورها باشیم.

چون الان هم مبین‌نت و هم همراه اول، مودم را به صورت لاک شده ارائه می‌دهند؛ مبین‌نت با سیم‌کارت TDLTE و همراه اول با سیم‌کارت FDD.

خرید مودم همراه اول

یک احتمال هم وجود دارد و اینکه خود ایرانسل مستقیما با یوتل وارد مذاکره شود و نسخه لاک شده آن را برای خودش ارائه کند.

ایرانسل در این محدوده قیمتی بازار (۲ تا ۳ میلیون تومان) و با این مشخصات، مودم TF-i60 G1 را دارد که اتفاقا خوش فروش و پر استقبال شده و بعید است بخواهد یک مودم دیگر با مشخصات بسیار نزدیک به آن، وارد بازار کند تا بازار مودم جی ۱، خراب شود.

حالا باید منتظر روزها و هفته‌های آینده بود تا دید چه اتفاقای برای این مودم می‌افتد.

حتما دنبال این هستیم که مودم را از نزدیک بررسی کرده و مزایا و معایب آن را در عمل پیدا کنیم و برای شما بنویسیم.

خرید مودم همراه اول HA6400


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

‫16 دیدگاه ها

    1. سلام هنوز این مودم از نزدیک به دست ما نرسیده
      ولی بعیده که چنین ویژگی‌هایی در یک مودم ساخت داخل کشور باشه
      از عمد برمی‌دارند تا کاربر نتواند سرعت‌های بالایی داشته باشد

  1. مودم فقط قابلیت mimo4*4 داره اونم در lte و قابلیت ca یا تجمیع باند متاسفانه ندارد . چندین ورژن نرم افزاری از این مودم بیرون اومده البته در نسخه مبین نت این مودم و یک سری باگ داره مثل کار نکردن همین مایمو ۴*۴ یا ضعیف بودن گیرندگی و کم بودن سرعت دانلود و اپلود مودم و همچنین این مودم در شناسایی شبکه و باندها دیر عمل میکنه یا بعضا اصلا عمل نمیکنه . یک سری امکانات هم لازم هست در دسترسی ادمین این مودم باشه که متاسفانه نیست و فقط در یوزر روت مودم این دسترسی ها رو قرار دادن که به نظر من کار اشتباهی هست و از حق مشتری و کاربر در استفاده از امکانات مودم زدن . تولید این مودم هم فعلا خیلی کم هست و توزیع انچنانی هم از مودم نمیبینیم حتی نسخه جنرال این مودم توسط خود یوتل فعلا به صورت رسمی و عمومی توزیع نشده است .

    1. سلام وقت بخیر
      جناب قادری عزیز امکانش هست یک راه ارتباطی بدین ؟
      برای خرید مودم سوال داشتم از خدمتتون

    1. دقیقا مودم افتضاحی هست تا به اینجای کار. البته تجربه ثابت کرده هر چی رو تو ایران دستکاری میکنن یا به قول خودشون طراحی و تولید میکنن اخرش اینشکلی میشه .

  2. انتن دهی به شدت ضعیف برد ده متر هم نداره تو اتاقم گذاشتم ده قدم اونورتر انتن نداره
    مودم لاک شده و نمیشه اپراتور دیگه استفاده کرد. حجم بسته ۳۰۰گیگ من دوروزه تموم شد به خاطر دانلود گیم حالا نمیشه بسته اینترنت مودم هم خرید میگن باید سه ماه بگذره تا بتونی بخری در غیر این صورت باید بسته عادی بخری، در حالی که هیچ جا زمان خرید گفته نشده که بسته تموم بشه باید عادی بخری تا سه ماه. بسته عادی ماهی ۳۰گیگابایت نزدیک ۷۰هزار تمن حجم دو روز من هم نمیشه، کلاه برداری تا کی ما تا کی باید تو این مملکت سرمون کلاه بره

  3. دوستانی که میگن آنتندهی مودم ضعیف هست دقت کنند که این مودم از دو باند ۲.۴GHz و ۵GHz پشتیبانی میکنه و عملا دوتا وای فای داره، توی لیست وای فای ها هم دوتا اسم براتون میاد. وای فای ۵GHz شاید توی یک اتاق هم نتونه پوشش بده چون ذات این باند همین هست و عزیزان باید به وای فای ۲.۴Ghz متصل بشن که پوشش وسیعی داره.

    1. سلام
      همه مودم‌های ۴.۵G یا LTe Cat 6 از شبکه‌های ۴G و LTE Cat 4 نیز پشتیبانی می‌کنند و نباید نگران اتصال به شبکه ۴G باشید.
      شبکه شناسایی شده، ۴G باشد وصل می‌شود ۴.۵G باشد باز هم متصل خواهد شد.

  4. باسلام من این مودم رو تهیه کردم‌. ظاهر خوب و آنتن دهی بسیار خوبی داره. فقط مشکلی ک من باهاش دارم توی دانلودهای حجیم وسط دانلود اینترنت قطع میشه و باید خاموش روشن بشه. مشکل از چی میتونه باشه؟ بارها این اتفاق افتاده. با وبگردی و استفاده عادی هیچ مشکلی نداره فقط توی دانلودهای حجیم وسطش نتش قطع میشه

  5. سلام من این مودم رو چندماهی هست که خریداری کردم. گاهی نتش قطع میشه که احتمالا مشکل از اپراتور هست چون به محض خاموش روشن کردن مشکلش حل میشه. راهکاری نیست که بشه این فرآیند رو خودکار کرد؟ یعنی نت شبکه که قطع میشه خودش مجددا وصل بشه و نیازی به خاموش روشن کردن مودم نباشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا